led strip på Phanteks Enthoo Primo

Permalänk
Medlem

led strip på Phanteks Enthoo Primo

Hej grabbar, jag har stött på litet problem här som jag skulle vilja ha eran åsikt om en lösning. Jag har en led strip på denna underbara chassi som har en molex hona.

Här är bild:
http://i346.photobucket.com/albums/p440/dj_evil/Mobile%20Uplo...

Ifrån min nät så har jag bara molex honor och sata honor. Nu utgår jag att data honor är de som hänger med nät och inte de som sitter på ex hud dvd osv.

Jag vill kunna koppla den här led strip men har problem med att hitta rätt adapter. Jag hittar molex hane men på den andra änden är det sata hon eller tvärtom.

Här har ni en till bild http://i346.photobucket.com/albums/p440/dj_evil/Mobile%20Uplo...

Förstår ni mig? Jag kan inte hitta lösningen här. Önskar att jag hade en hane molex direkt ifrån mitt nät så slapp jag detta.

Jag har en molex hane och på den andra änden är det som 4 pin fläkt kabel som jag kan koppla till min fläktkontroll men vet inte om det är så smart. Jag tror att det kan vara floppy elkabel.

Hoppas att ni förstår mig

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_evil:

Jag har en molex hane och på den andra änden är det som 4 pin fläkt kabel som jag kan koppla till min fläktkontroll men vet inte om det är så smart. Jag tror att det kan vara floppy elkabel.

Hoppas att ni förstår mig

Det där ser ju ut som en förlängare ifall du vill koppla in fler saker efter LED-listen (fler LED-lister t.ex.).

Lyser det inget i LED-listen som det är nu alltså?

EDIT: Letade upp manualen på nätet. Du har ju en molex av varje sort. Den ena ger ström åt allt och den andra är som jag föreslog en vidarekoppling för fler LED-lister. Den du tagit bild på ska alltså inte koplas in någonstans

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Blackeagle ifall det är så som du säger är du guld min vän. Jag har inte startat upp nya bygget än då jag vill flasha om min ssd innan. Men jag kommer återkomma när jag har fått igång den så.

Tack att du tog dig tiden, uppskattas

Visa signatur

Lev livet