Köpråd: Kvalitets surfplatta för film och spel (appar).

Permalänk
Medlem

Köpråd: Kvalitets surfplatta för film och spel (appar).

Söker en surfplatta till min kära moder! Tanken är att hon ska ha den när hon jobbar kväll. Den kommer främst att användas till film och spel. Den ska ha;

  • Prislapp under 5 000 kr.

  • HELST minst 32GB lagringsutrymme.

  • Minneskortsläsare som kan ta minst 64GB.

  • Minst 1080p upplösning.

  • Minst 10 tum.

  • Någorlunda bra batteritid, 9 timmar +?.

  • God kvalitets känsla.

Har kollat på bl.a:

  • Microsoft Surface 2 64GB. Attraktiva egenskaper: HDMI (Micro), USB (Typ A), 64GB internt, 64GB minneskortläsare, kan kopplas ihop med Microsoft Type Cover (tangentbord), ett stöd med två lägen, rep-tålig display. En bonus är ju bl.a gratis Office-paket, men också 200GB Skydrive.

TL;DR: Söker en surfplatta som det ska ses filmer och spela spel på, det ska inte vara något skit. Max budget 5000 kr. Förslag?

1. Lade till 10 tum kravet. 2. Ändrade 32GB krav till HELST 32GB.
Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Surface 2 är värdelös. Hobbyhax Windows RT som ingen använder eller gör appar för.

Dell Venue varianten med Z3770 och full Windows 8 Pro är billigare, dock med sämre spelprestanda än Tegra 4:an i Surface 2. Batteritiden vet jag inget om men 9+ timmar är drömscenario som i princip ingen uppnår.

På Android sidan är det värre då jag inte vet nån som matchar din spec - 32gb+ plattor av premium modell är dyrare.

Permalänk

Måste faktiskt förespråka en iPad här. Lättanvänd, uppfyller batteritidskraven, stort apputbud, vass skärm, kvaliten är på topp! Ända nackdelen är ju att den inte kan ta minneskort, men varför är mor din i behov utav det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Surface 2 är värdelös. Hobbyhax Windows RT som ingen använder eller gör appar för.

Dell Venue varianten med Z3770 och full Windows 8 Pro är billigare, dock med sämre spelprestanda än Tegra 4:an i Surface 2. Batteritiden vet jag inget om men 9+ timmar är drömscenario som i princip ingen uppnår.

På Android sidan är det värre då jag inte vet nån som matchar din spec - 32gb+ plattor av premium modell är dyrare.

Vad är det med Surface 2 som är värdelöst? Jag är väl medveten om att apputbudet inte är det bästa, men jag har dock läst om rykten om en eventuell merge mellan Windows RT App Store och WP8 App Store. Hade jag hittat en surfplatta med liknande specifikationer och prislapp men med Android hade det något blivit den, men jag har inte hittat någon sådan än.

Skrivet av mine.craft:

Måste faktiskt förespråka en iPad här. Lättanvänd, uppfyller batteritidskraven, stort apputbud, vass skärm, kvaliten är på topp! Ända nackdelen är ju att den inte kan ta minneskort, men varför är mor din i behov utav det?

Kvalitén, apputbudet och simpliciteten i OSet hos Ipads är helt klart lockande. Dock så upplever jag avsaknandet av minneskortsläsare som lite av en dealbreaker. Tanken är att jag ska kunna slänga in så mycket filmer/serier åt henne som möjligt, så att hon alltid har något att kika på. Det finns ett antal serieboxar här hemma, men det går inte in särskilt mycket på 64GB om man jämför med en surfplatta med 64+64GB lagringsutrymme.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Jink:

Söker en surfplatta till min kära moder! Tanken är att hon ska ha den när hon jobbar kväll. Den kommer främst att användas till film och spel. Den ska ha;

  • Prislapp under 5 000 kr.

  • Minst 32GB lagringsutrymme.

  • Minneskortsläsare som kan ta minst 64GB.

  • Minst 1080p upplösning.

  • Någorlunda bra batteritid, 9 timmar +?.

  • God kvalitets känsla.

Har kollat på bl.a:

  • Microsoft Surface 2 64GB. Attraktiva egenskaper: HDMI (Micro), USB (Typ A), 64GB internt, 64GB minneskortläsare, kan kopplas ihop med Microsoft Type Cover (tangentbord), ett stöd med två lägen, rep-tålig display. En bonus är ju bl.a gratis Office-paket, men också 200GB Skydrive.

TL;DR: Söker en surfplatta som det ska ses filmer och spela spel på, det ska inte vara något skit. Max budget 5000 kr. Förslag?

Dold text
Skrivet av murklor:

Surface 2 är värdelös. Hobbyhax Windows RT som ingen använder eller gör appar för.

Dell Venue varianten med Z3770 och full Windows 8 Pro är billigare, dock med sämre spelprestanda än Tegra 4:an i Surface 2. Batteritiden vet jag inget om men 9+ timmar är drömscenario som i princip ingen uppnår.

På Android sidan är det värre då jag inte vet nån som matchar din spec - 32gb+ plattor av premium modell är dyrare.

Det som talar för surface med Windows RT är priset och batteritiden. Det är sant att apputbudet är väldigt begränsat och det ser inte ut att blir bättre om inte MS gör något radikalt tyvärr. Är dock riktigt nöjd med min RT-platta.

Skrivet av mine.craft:

Måste faktiskt förespråka en iPad här. Lättanvänd, uppfyller batteritidskraven, stort apputbud, vass skärm, kvaliten är på topp! Ända nackdelen är ju att den inte kan ta minneskort, men varför är mor din i behov utav det?

Håller med här, apputbudet, batteritid och skärm. Dock är ju priset en liten nackdel enligt mig. Behöver kanske inte vara en Air?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Kvalitén, apputbudet och simpliciteten i OSet hos Ipads är helt klart lockande. Dock så upplever jag avsaknandet av minneskortsläsare som lite av en dealbreaker. Tanken är att jag ska kunna slänga in så mycket filmer/serier åt henne som möjligt, så att hon alltid har något att kika på. Det finns ett antal serieboxar här hemma, men det går inte in särskilt mycket på 64GB om man jämför med en surfplatta med 64+64GB lagringsutrymme.

Är dina serieboxar i digital form eller ska du alltså rippa och re-encoda dem själv och lägga på minnen? 32-64GB rymmer ganska mycket skulle jag säga. Har dunkat in i varje fall 3 säsonger av någon serie på min 64GB padda nån gång utan att få slut på minne.

Finns det wifi där din mor jobbar? Antar det är någon form av nattskift på ålderdomshem eller liknande om det är relevant med serietittande och isåfall kan det ju kanske finnas wifi? Isåfall rekommenderar jag ett Netflix konto istället för att bära med sig allting på plattan Gör det kanske lite lättare att hitta en platta också då jag fått för mig att det inte bara är apple som uteslutit minneskortsläsare på sina plattor på sistonde?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Vad är det med Surface 2 som är värdelöst? Jag är väl medveten om att apputbudet inte är det bästa, men jag har dock läst om rykten om en eventuell merge mellan Windows RT App Store och WP8 App Store. Hade jag hittat en surfplatta med liknande specifikationer och prislapp men med Android hade det något blivit den, men jag har inte hittat någon sådan än.

Kvalitén, apputbudet och simpliciteten i OSet hos Ipads är helt klart lockande. Dock så upplever jag avsaknandet av minneskortsläsare som lite av en dealbreaker. Tanken är att jag ska kunna slänga in så mycket filmer/serier åt henne som möjligt, så att hon alltid har något att kika på. Det finns ett antal serieboxar här hemma, men det går inte in särskilt mycket på 64GB om man jämför med en surfplatta med 64+64GB lagringsutrymme.

Nått sånt här kanske kan vara ett alternativ?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/169695-seagat...

I övrigt så är ju skillnaden mellan 64 och 128 gig "bara" att man får lite mer utbud tillgängligt och inte behöver fylla över lika ofta. För 64 gig räcker ju mer än nog åt både batteritid och en arbetsdag i längd. Fast hon kanske inte återvänder hem varje dag?

Edit:
Själv insåg jag att 32,64,128... GB aldrig skulle räcka ändå, så kör en 16 gigs ipad med VPN-tunnel hem mot servern. Kräver ju dock wlan eller ett gammalt mobildataabbonemang utan dagens skeva databegränsningar

Permalänk
Avstängd

Samsung Note 10.1 utan 3G/4G har visserligen bara 16GB internminne men kan ta 64GB microSDSX minneskort. När det gäller FullHD, så klår den kraven med en upplösning på 2560x1600.
Batteritiden uppges till 9-10 timmar men i praktiken får man räkna av 2-3 timmar-
http://www.inet.se/produkt/1972353/samsung-galaxy-note-10-1-wifi-16gb-vit

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Är dina serieboxar i digital form eller ska du alltså rippa och re-encoda dem själv och lägga på minnen? 32-64GB rymmer ganska mycket skulle jag säga. Har dunkat in i varje fall 3 säsonger av någon serie på min 64GB padda nån gång utan att få slut på minne.

Finns det wifi där din mor jobbar? Antar det är någon form av nattskift på ålderdomshem eller liknande om det är relevant med serietittande och isåfall kan det ju kanske finnas wifi? Isåfall rekommenderar jag ett Netflix konto istället för att bära med sig allting på plattan Gör det kanske lite lättare att hitta en platta också då jag fått för mig att det inte bara är apple som uteslutit minneskortsläsare på sina plattor på sistonde?

Boxarna var fysiska, men ligger nu vackert på NASen. Jag vet att man får in mycket på 64GB, men serierna ska ju också samsas om lagringsutrymmet med både appar och OS. Mycket av det har också med att göra att det är jag som lägger in serierna, och vill slippa göra det allt för ofta. Hon är personlig assistent, och jobbar därför ibland nattskift hos olika brukare. Inte många av dessa har WiFi tyvärr, annars hade ju Netflix varit en perfekt lösning.
Men jag kanske borde släppa lite på kravet om minneskortsläsare, och helt enkelt lägga in nya avsnitt oftare eller kika på en extern HDD åt henne.

Skrivet av BasseBaba:

Nått sånt här kanske kan vara ett alternativ?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/169695-seagat...

I övrigt så är ju skillnaden mellan 64 och 128 gig "bara" att man får lite mer utbud tillgängligt och inte behöver fylla över lika ofta. För 64 gig räcker ju mer än nog åt både batteritid och en arbetsdag i längd. Fast hon kanske inte återvänder hem varje dag?

Helt klart intressant, tack för tipset! Jo, hon kommer hem varje dygn men det hela ligger mest på att jag är för lat för att föra över serier ofta. Dessutom så blir risken större att hon blir utan om jag inte hinner med att lägga över.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

Även om det inte uppfyller kraven skulle jag rekomendera Nexus över samsung alla dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

http://i1.expansys.com/img/b/235594/samsung-galaxy-note-10-1-...

Samsung Note 10.1 utan 3G/4G har visserligen bara 16GB internminne men kan ta 64GB microSDSX minneskort. När det gäller FullHD, så klår den kraven med en upplösning på 2560x1600.
Batteritiden uppges till 9-10 timmar men i praktiken får man räkna av 2-3 timmar-
http://www.inet.se/produkt/1972353/samsung-galaxy-note-10-1-wifi-16gb-vit

Den verkar ju onekligen trevlig! Måste dock säga att priset känns ganska kraftig med tanke på att den bara har 16GB internt.

Skrivet av chrisragnar:

Även om det inte uppfyller kraven skulle jag rekomendera Nexus över samsung alla dagar.

Japp, Nexus är riktigt trevliga men det finns inga som uppfyller kraven som sagt.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Jag är jävla nöjd med kvalitén på min sony xperia z, den är lättanvänd och smidig och väldigt bra skärm. Det kommer snart en uppföljare också. Det går att expandera till 64 gig samt finns det micro-usber om det verkligen skulle tryta med utrymme.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Jag är jävla nöjd med kvalitén på min sony xperia z, den är lättanvänd och smidig och väldigt bra skärm. Det kommer snart en uppföljare också. Det går att expandera till 64 gig samt finns det micro-usber om det verkligen skulle tryta med utrymme.

Skulle du kunna länka den modell du har?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Kan denna vara något?
HP SlateBook X2 10-H011eo

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Den verkar schysst, men tyvärr bara 16GB internt.
Ser ut som att jag kanske får leta efter 16GB surfplattor istället, och lösa lagringen med USB-sticka eller extern HDD.
Om vi då skulle kolla på 16GB också, kanske någon av dessa två skulle kunna fungera?
Samsung Galaxy Tab Pro 10.1 vs Samsung Galaxy Note 10.1

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Den verkar schysst, men tyvärr bara 16GB internt.
Ser ut som att jag kanske får leta efter 16GB surfplattor istället, och lösa lagringen med USB-sticka eller extern HDD.
Om vi då skulle kolla på 16GB också, kanske någon av dessa två skulle kunna fungera?
Samsung Galaxy Tab Pro 10.1 vs Samsung Galaxy Note 10.1

Pro passar bättre då. Note är till för om man använder penna mycket.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Pro passar bättre då. Note är till för om man använder penna mycket.

Det skiljer dock 1GB RAM mellan dem, gör det skillnad måntro?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Hade jag varit du, hade jag väntat på Sony Xperia Z2. http://www.sonymobile.com/global-en/products/tablets/xperia-z...

Den har just nu på marknaden (utav alla androider) bäst hårdvara med en Snapdragon 801, dock endast 1920x1200 upplösning full 1080p full hd, och sägs landa ca slutet av mars. Priset är idag okänt men troligast är 4000-5000 (värsta fall 6000).

Permalänk
Medlem

Är det inte lättare att bara införskaffa en extern hårddisk till surfplattan? Om surfplattan inte har USB, införskaffa en trådlös extern hårddisk á la Seagate Wireless istället? På så sätt behöver du inte betala en massa för utrymmet och inte heller håller på och fylla på med nya serier så ofta

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orlaw:

Hade jag varit du, hade jag väntat på Sony Xperia Z2. http://www.sonymobile.com/global-en/products/tablets/xperia-z...

Den har just nu på marknaden (utav alla androider) bäst hårdvara med en Snapdragon 801, dock endast 1920x1200 upplösning full 1080p full hd, och sägs landa ca slutet av mars. Priset är idag okänt men troligast är 4000-5000 (värsta fall 6000).

Är det denna Sony Xperia Tablet Z2 SGP511? För den verkade ju riktigt fin, speciellt processor-delen.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jink:

Det skiljer dock 1GB RAM mellan dem, gör det skillnad måntro?

Nej inte just nu iaf. Dessutom ska Samsung banta ner Touchwiz, jag hade dock tagit den nyare pro, mest pga. framtidiga uppdateringar. Samsung är tyvärr glömska när det gäller lite äldre plattor.
Du har inte funderat på Viaplay? Går ju att köra offline, betydligt smidigare att din mamma själv kan välja vilka film hon vill titta på.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Nej inte just nu iaf. Dessutom ska Samsung banta ner Touchwiz, jag hade dock tagit den nyare pro, mest pga. framtidiga uppdateringar. Samsung är tyvärr glömska när det gäller lite äldre plattor.
Du har inte funderat på Viaplay? Går ju att köra offline, betydligt smidigare att din mamma själv kan välja vilka film hon vill titta på.

Ah, okay! Då är alltså Tab Pro det bättre valet av de två? Nej, har inte riktigt funderat över ViaPlay. Men om det nu går att använda offline så lär man väl ändå behöva gott om lagringsutrymme? Jag tror dessutom inte att hon är särskilt förtjust i ViaPlay, något om dåligt utbud tror jag...

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Moderator
Forumledare

En liten fotnot där är att samsungs nya tab 12 pro är på g om några veckor. Fick se den i fredags med kitkat, ser riktigt fin ut om man bortser från storleken

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jink:

Ah, okay! Då är alltså Tab Pro det bättre valet av de två? Nej, har inte riktigt funderat över ViaPlay. Men om det nu går att använda offline så lär man väl ändå behöva gott om lagringsutrymme? Jag tror dessutom inte att hon är särskilt förtjust i ViaPlay, något om dåligt utbud tror jag...

Nja, jag hade nog tagit Z2:an istället Tycker Samsungs nya plattor känns billiga (du skrev ju "God kvalitets känsla"). Har dock inte sett nya Pro-serien.

Hur kommer hon använda plattan, ska hon sitta med den eller ha nåt ställ? En 10" blir ju ganska tung efter en stund, måste säga att min 8" känns riktig lagom (har haft både 7" och 10" innan).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

En liten fotnot där är att samsungs nya tab 12 pro är på g om några veckor. Fick se den i fredags med kitkat, ser riktigt fin ut om man bortser från storleken

Ska hålla utkik efter den, tack för tipset!

Skrivet av screamin-daemon:

Nja, jag hade nog tagit Z2:an istället Tycker Samsungs nya plattor känns billiga (du skrev ju "God kvalitets känsla"). Har dock inte sett nya Pro-serien.

Hur kommer hon använda plattan, ska hon sitta med den eller ha nåt ställ? En 10" blir ju ganska tung efter en stund, måste säga att min 8" känns riktig lagom (har haft både 7" och 10" innan).

Hon ska sitta med den vid ett bord, tror jag. Det skulle absolut vara en fördel om det fanns skal/skydd med stöd funktion, som det finns till t.ex. Note. Hon hade en 10" innan, och vad jag vet så var det inga problem. Ska höra med henne och återkomma.
När du säger "Z2:an", menar du då Sony Xperia Tablet Z2 SGP511?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Ska hålla utkik efter den, tack för tipset!

Hon ska sitta med den vid ett bord, tror jag. Det skulle absolut vara en fördel om det fanns skal/skydd med stöd funktion, som det finns till t.ex. Note. Hon hade en 10" innan, och vad jag vet så var det inga problem. Ska höra med henne och återkomma.
När du säger "Z2:an", menar du då Sony Xperia Tablet Z2 SGP511?

Det är samma Z2 och den du länka. Teknikmagasinet är riktigt bra sedan om du vill ha tillbehör, fodral, stöd etc.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Lite över budget, men 32GB interminne och plats för 64GB minneskort.

Samsung Galaxy Note 10.1 SM-P600 32GB 5490:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2170825

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Det är samma Z2 och den du länka. Teknikmagasinet är riktigt bra sedan om du vill ha tillbehör, fodral, stöd etc.

Ska kolla in hos dem när jag bestämt mig, tack för tipset!

Skrivet av sp1k3n:

Lite över budget, men 32GB interminne och plats för 64GB minneskort.

Samsung Galaxy Note 10.1 SM-P600 32GB 5490:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2170825

Ja, lite över budget men trevligt med 32GB. Ska ha den i åtanke, tack för tipset!
--

Någon som vet när Sony Z2 32GB kommer?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Jink:

Någon som vet när Sony Z2 32GB kommer?

Kvartal 1 var det snack om men det börjar brinna i knutarna då
Stämmer det förresten att det är endast wifi-modellen som kommer med 32?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord