EVGA släpper Geforce GTX 750 med 2 GB videominne

Permalänk
Melding Plague

EVGA släpper Geforce GTX 750 med 2 GB videominne

Mer minne står på dagordningen när EVGA presenterar ett gäng skräddarsydda grafikkort baserade på Nvidia Maxwell, dessutom med högre klockfrekvenser är referensmodellen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fyf*n vad snyggt det var med helsvart!

Nu undrar man varför tillverkare inte har gjort det tidigare, nu ska det sprayas!

Permalänk
Medlem

När får de dyraste korten mattsvarta pci-brackets då? :/
XFX R9 280x som jag sitter på har ju redan den snyggaste kylaren på marknaden så varför kunde de inte gått lika långt som EVGA och kört på svarta brackets? (Ja det är klart att jag tittar på baksidan av min dator varje dag! Detta är extremt viktigt!)

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är något stort med att dem gör detta med 2GB. Det borde vara standard på de flesta grafikkorten nu bort sett från Titan och liknande.
Dock är det riktigt snyggt med hel svart!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Oj den kan nog bli intressant i min HTPC jag planerar att bygga i framtiden!

Har en gammal 2500K liggandes så ska bara hitta ett skapligt moderkort och lite RAM så är biffen klar

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

Jättetrevligt.
MEN VAR ÄR DE PASSIVA?

(ja jag skrek i frustration... villl byta upp mig från mitt 5770 nu).

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Inaktiv

Haha det där kortet var ju gulligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir riktigt intressant att se vad Nvidia kan göra med effektförbukningen i 880 (eller vad de nu kommer heta), högre prestanda finns det just nu inget större behov för, däremot lägre strömförbrukning och lägre temperaturer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Galaxy/KFA2 ska ju tydligen ha en lågprofilsvariant av 750ti på gång. DEN håller jag tummarna för

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Avstängd

Ge oss riktiga Maxwell!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

När får de dyraste korten mattsvarta pci-brackets då? :/
XFX R9 280x som jag sitter på har ju redan den snyggaste kylaren på marknaden så varför kunde de inte gått lika långt som EVGA och kört på svarta brackets? (Ja det är klart att jag tittar på baksidan av min dator varje dag! Detta är extremt viktigt!)

Gigabyte har kört på det ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Gigabyte har kört på det ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej Gigabyte har inte ett enda kort med det tyvärr...

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Galaxy/KFA2 ska ju tydligen ha en lågprofilsvariant av 750ti på gång. DEN håller jag tummarna för

Skickades från m.sweclockers.com

Japp det kan man glo på deras sida men vetefan om det kommer va ngt att ha sen. Vill dock se ett passivt lågprofil 750. För framtiden så att säga.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

Nej Gigabyte har inte ett enda kort med det tyvärr...

Jo alla deras nyare high end är svarta. Alltså gtx 770 och uppåt.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Totalt ointressant....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jo alla deras nyare high end är svarta. Alltså gtx 770 och uppåt.

Jag tror att du syftar på PCB:n, som gigabyte brukade ha blå, men nu har svart såsom asus och xfx länge har kört på. Jag menade metalldelen som man skruvar fast i pci-slotsen.

Eftersom EVGA släpper ett billigt kort med svart pci-bracket så tycker jag att de dyrare korten också kan få sådan lyx.

Detta syftar jag på:

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Man kan även köpa till en svart backplate på EVGAs sida för cirka 150kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

Jag tror att du syftar på PCB:n, som gigabyte brukade ha blå, men nu har svart såsom asus och xfx länge har kört på. Jag menade metalldelen som man skruvar fast i pci-slotsen.

Eftersom EVGA släpper ett billigt kort med svart pci-bracket så tycker jag att de dyrare korten också kan få sådan lyx.

Detta syftar jag på:
http://www.sweclockers.com/image/red/2014/03/03/Evga_gtx780ti...

Ahh ett litet missförstånd där på min sida

Permalänk
Medlem

Var ett litet tag sedan någon skrev i denna tråden, men nu har jag en fråga om detta grafikkortet då jag är grön inom detta, men vilka grafik-kvalitéer kommer man uppe i med detta kortet på BF4/FC3?