Köpråd surfplatta max 2.5k Android

Permalänk
Medlem

Köpråd surfplatta max 2.5k Android

Hej!

Är på jakt efter en surfplatta. Behöver endast wifi, mellan 7-10 tum. Har tittat på den här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1965430

Har läst om Samsung Galaxy Tab 3 10.1 GT-P5210 16GB men den verkar ha dålig prestanda, men i förhållande till priset kanske den är bra?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Google nexus 7 2nd generation. Fått bra recessioner och är ytterst prisvärd.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Ok, tack. Ska kolla på det. Om jag ska gå upp i tum, vad bör jag välja då? Är aningen orolig för att den ska vara för liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnen:

Ok, tack. Ska kolla på det. Om jag ska gå upp i tum, vad bör jag välja då? Är aningen orolig för att den ska vara för liten.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/184624-l...

Iprincip exakt likadan som Nexus 7, fast lite större.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Ska hämta upp min LG G Pad idag, kan ge lite första intryck ikväll om så önskas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 3700X RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Jag ska ge bort den till min fru och jag antar att den blir svår att hålla över 8 tum. Men LG'n verkar intressant.

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av atWa:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/184624-l...

Iprincip exakt likadan som Nexus 7, fast lite större.

Faktiskt gör 1.3" väldig stor skillnad. Har både haft 7" och 10" surfplattor men just nu har jag G Pad. Tycker runt 8" är ganska optimalt, lätt att ta med och tillräckligt stor för att titta film/surfa osv.

Skrivet av arnen:

Tack för svaren! Jag ska ge bort den till min fru och jag antar att den blir svår att hålla över 8 tum. Men LG'n verkar intressant.

Vad ksa hon ha den till? Surfa, titta film, spela eller lite av allt? Ska hon sitta med den eller ha den i nåt ställ?

Jag har som sagt en G Pad och är numera nöjd. Det finns tyvärr en del som har haft lite problem med skärmen (backlight bleeding och varm ton), det har min dock inte. Det första jag reagerade på var att ljudet var helt katastrofalt dåligt, lät som högtalare satt inne i en plåtburk. Det visade sig dock att vara ett mjukvaraproblem som försvann efter jag la in en customrom. Prestandan är helt ok även om min S4 känns lite snabbare.

Som alternativ finns ju även Ipad mini (den gamla). Den är dock ganska slö och skärmen är inte högupplöst.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Faktiskt gör 1.3" väldig stor skillnad. Har både haft 7" och 10" surfplattor men just nu har jag G Pad. Tycker runt 8" är ganska optimalt, lätt att ta med och tillräckligt stor för att titta film/surfa osv.

Vad ksa hon ha den till? Surfa, titta film, spela eller lite av allt? Ska hon sitta med den eller ha den i nåt ställ?

Jag har som sagt en G Pad och är numera nöjd. Det finns tyvärr en del som har haft lite problem med skärmen (backlight bleeding och varm ton), det har min dock inte. Det första jag reagerade på var att ljudet var helt katastrofalt dåligt, lät som högtalare satt inne i en plåtburk. Det visade sig dock att vara ett mjukvaraproblem som försvann efter jag la in en customrom. Prestandan är helt ok även om min S4 känns lite snabbare.

Som alternativ finns ju även Ipad mini (den gamla). Den är dock ganska slö och skärmen är inte högupplöst.

Jag antar att hon kommer surfa och spela på den, väldigt lite film skulle jag tro. Är ingen fantast av Apple, håller mig till Android. Men jag får kolla upp det där om backlight bleeding.

Edit: http://forums.androidcentral.com/lg-g-pad-8-3/333531-serious-...
Verkar som att man ser det bara när man stänger av bakgrundsbelysningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Ska hämta upp min LG G Pad idag, kan ge lite första intryck ikväll om så önskas

Skickades från m.sweclockers.com

Ja gärna, kan du kolla om du har något bleed på din?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnen:

Ja gärna, kan du kolla om du har något bleed på din?

Detta blir vääldigt första intryck, men nej, ser ingen nämnvärd blacklight-bleeding. Skärmen är väldigt behaglig, något varm i färgtonerna jämfört med min Nexus 4 men ser inte det som ett minus. Färger är väldigt fina, laddade ner The Simpsons: Tapped Out och färgerna på G Padden var minst sagt behagliga. Laddade ner Nova Launcher det första jag gjorde dock, gillar inte LGs homescreen.
Den känns väldigt skön i handen också i både portrait- och landscapeläge. Skärmstorleken känns perfekt också. Var rädd att den skulle kännas liten jämfört med familjens tiotummare, men icke.
Tangentbordet är även förvånandsvärt bra. Saknar Swypefunktionen lite från min N4, men t.ex. att det finns nummer i "bokstavsläget" är extremt underlättande.
Fråga gärna på om du vill att jag ska undersöka något, men so far är jag supernöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 3700X RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Detta blir vääldigt första intryck, men nej, ser ingen nämnvärd blacklight-bleeding. Skärmen är väldigt behaglig, något varm i färgtonerna jämfört med min Nexus 4 men ser inte det som ett minus. Färger är väldigt fina, laddade ner The Simpsons: Tapped Out och färgerna på G Padden var minst sagt behagliga. Laddade ner Nova Launcher det första jag gjorde dock, gillar inte LGs homescreen.
Den känns väldigt skön i handen också i både portrait- och landscapeläge. Skärmstorleken känns perfekt också. Var rädd att den skulle kännas liten jämfört med familjens tiotummare, men icke.
Tangentbordet är även förvånandsvärt bra. Saknar Swypefunktionen lite från min N4, men t.ex. att det finns nummer i "bokstavsläget" är extremt underlättande.
Fråga gärna på om du vill att jag ska undersöka något, men so far är jag supernöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter lovande. Tror också som det sas tidigare i tråden att 1,3 tum gör skillnad. Ja det lutar åt en LG G Pad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnen:

Det låter lovande. Tror också som det sas tidigare i tråden att 1,3 tum gör skillnad. Ja det lutar åt en LG G Pad.

Tror inte att du blir missnöjd!

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 3700X RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Tror inte att du blir missnöjd!

Tror jag beställer den ikväll men ska läsa lite mer. Den enda som slår den prestandamässigt är Samsung Galaxy Tab Pro 8,4 men den kostar 1000 kr mer och är utanför budget.

Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt, åker och hämtar den imorgon. Tack för hjälpen!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av arnen:

Nu har jag beställt, åker och hämtar den imorgon. Tack för hjälpen!

Avhämtning är ofta lik med ingen ångerrätt, många som inte tänker på detta. Givetvis kan butiken har öppet köp osv. men då kan det vara helt andra villkor. Hoppas frugan blir nöjd!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Avhämtning är ofta lik med ingen ångerrätt, många som inte tänker på detta. Givetvis kan butiken har öppet köp osv. men då kan det vara helt andra villkor. Hoppas frugan blir nöjd!

Ok, får fråga komplett imorgon innan jag åker dit. Japp det hoppas jag med, tänkte överraska henne.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av arnen:

Ok, får fråga komplett imorgon innan jag åker dit. Japp det hoppas jag med, tänkte överraska henne.

Komplett ska jo ha 45 dagars öppet köp så nog inga problem. Köpte förresten en surfplatta till frugan, väldig uppskattad present. Har dessutom Netflix och Viaplay så den följer henne överallt Köpte en Samsung Note 8 4G då Telia hade rea, rätt så trevlig trots lite lågupplöst skärm, kunde dock behöva en uppdatering till Kitkat.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...