Irriterande felmeddelande varje gång jag startar firefox

Permalänk
Medlem

Irriterande felmeddelande varje gång jag startar firefox

Man slutas aldrig förvånas över fel som kan dyka upp man inte haft tidigare. Nu senast ska Firefox av någon anledning visa detta meddelande varje gång jag startar Firefox

Uppdateringen kunde inte installeras. Kontrollera att inga anra kopior av Firefox körs på datorn och starta sedan om Firefox för att försöka igen.

Det spelar ingen roll om jag avinstallerar startar om uppdaterar med senaste kommer problemet tillbaks. Vad göra få bort det?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Rekordmedlem

Du skulle kunna göra en full backup http://mozbackup.jasnapaka.com/ och sedan ominstallera om du inte löser det på annat sätt

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack för länkarna, gjort allt i länk 1, om länk 2 har jag avinstallerat och gjort om ren installation, nu till det lustiga

1. Jag har Windows XP och Windows 7 dual boot

2. När jag är i Windows 7 och startar Firefox från Windows 7 program mappen det är där jag får meddelandet

3. Men går jag in i Windows XP program mapp när jag kör Windows 7 och startar Firefox installerat för Windows XP då får jag igång programmet utan problem?

Kan det blivit någon krock mellan dessa 2 när det inte varit det tidigare?

Permalänk
Rekordmedlem

Du har förmodligen lagrat din profil på olika ställen så sökvägarna inte stämmer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har bara 2 ställen

Windows XP > Program > Mozilla Firefox

Windows 7 > Program files > Mozilla Firefox

Hittar inget på C eller D där respektive OS är installerat

Hittar heller inget annat FF aktiverat än det aktuella

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ozeroun:

Jag har bara 2 ställen

Windows XP > Program > Mozilla Firefox

Windows 7 > Program files > Mozilla Firefox

Hittar inget på C eller D där respektive OS är installerat

Hittar heller inget annat FF aktiverat än det aktuella

Profilen ligger här https://support.mozilla.org/en-US/kb/back-and-restore-informa...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vad ska man göra med det? Någon backup behövs inte när jag avinstallerat tagit bort mappar ominstallerat blir det samma resultat igen?

Det är något som pajat någon annan stans med det