Var säljer ni Litecoins ? (gärna till SEK)

Permalänk
Medlem

Vilket alternativ är enklast att sätta in pengar på BTC-e?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Vilket alternativ är enklast att sätta in pengar på BTC-e?

IMHO: växla SEK till BTC på tex Btxc.se och skicka sedan över BTC till BTC-e.com.

(BTC är ju också pengar )

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Tänkte testa att växla BTC/LTC till € på kranken.com och sedan föra över till bankkonto. Ska vara ganska låg fee på det vad jag lyckats läsa mig fram till.

"EUR SEPA Withdrawal - EEA countries only (0.09€)"

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk
Skrivet av Irdeto:

Men jag tror det är lugnt att ge ut visakortets nummer där.
För du menar BTC-E eller?
Ska kolla detta när jag kommer hem

menade på payeer
0% avgift från BTC-E till payeer, däremot kommer avgifterna från payeer när man ska skicka vidare sen.
från paypal till mitt bankkonto är det dock 0% avgifter i slutskedet (sjukt många steg detta haha)

funderar på testa kraken som tipsades, verkar som man kan köpa/sälja och föra över där direkt?

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Relik 📜

Jag och Jonas mineade fram några LTC på skoj för ett par veckor sedan, sålde genom Kraken.com och förde över pengarna (MILJONERNA!!!) till konto i Swedbank. Det fungerade utmärkt faktiskt, inga som helst problem och snabb handläggningstid.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Jag och Jonas mineade fram några LTC på skoj för ett par veckor sedan, sålde genom Kraken.com och förde över pengarna (MILJONERNA!!!) till konto i Swedbank. Det fungerade utmärkt faktiskt, inga som helst problem och snabb handläggningstid.

tackar tackar!
då flyttar jag mynten dit då, och grattis till 'miljonerna'

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Skrivet av dwd:

Jag har tyvärr hört en del negativt om dem. Som att de håller en betalning och slutar svara. Vet du något om detta?

Jag tror du menar Kapiton.se - har aldrig någonsin haft några som helst problem med btcx.se.
Någon dubbelspenderade på Kapiton, eller snarare tömde dom på Bitcoins och kanske vanliga pengar också, säkert petat in någon fulkod som slog till efter att dom bootade om sin server..
Håller på betalning gör dom inte (btcx.se), däremot betalar dom bara ut en gång i veckan på Onsdagar - så har du inte Handelsbanken så får du dina pengar på Torsdagen.
Det står rätt tydligt på hemsidan och kan knappast kallas att hålla på pengarna för dom har alltid betalat ut punktligt till mig i alla fall.

Från Kapitons hemsida:

Citat:

Sätt in svenska kronor
Enklaste sättet att sätta in svenska kronor till ditt konto är att använda bankgiro:
Meddelande Vänligen se nyhetsinlägg

Sätt in Bitcoins
Temporary error: no contact with Bitcoin-client.; vänligen försök igen senare.

Här är nyhetsmeddelandet:

Citat:

Flera orelaterade tekniska problem har sedan föregående vecka orsakat en situation med större förseningar. Då problemen varit svårlösta har förseningarna tilltagit med tiden. Exempelvis har problemen orsakat osäkerhet kring vilka transaktioner som har utförts, något som lett till betydligt mer arbete för att utföra samma sysslor och följdaktligen mer förseningar. Jag beklagar personligen djupt de olägenheter och förseningar som vissa upplevt, åtar fullt ansvar och arbetar nästan klockan om för att lösa problemen.

Ett supportärendesystem har satts upp för att förenkla hanteringen av de förfrågningar som uppkommit och för att i framtiden kunna erbjuda en mer välfungerande kundtjänst. Försök kommer göras för att exportera obesvarade mail till mjukvaran, men om du saknar en insättning eller ett uttag som är äldre än 3 dagar bör problemet åtgärdas snabbare genom att du lägger till ärendet i supportsystemet, detta även om du tidigare har skickat ett mail.

Från Btcx.se

Citat:

I dagens Metro den 20 december kan man läsa om ett företag som har haft problem med utbetalningar till kunder och annat. Det företaget är inte BTCX. BTCX sköter utbetalningar på onsdagar.

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Skrivet av SKab:

Tänkte testa att växla BTC/LTC till € på kranken.com och sedan föra över till bankkonto. Ska vara ganska låg fee på det vad jag lyckats läsa mig fram till.

"EUR SEPA Withdrawal - EEA countries only (0.09€)"

Har du testat? väldigt många som klagar över att dom inte har fått sina pengar på deras facebook https://www.facebook.com/KrakenFX?fref=ts

gjorde en överföring från kraken till nordea nu, återkommer med svar om hur resultatet blir.

Permalänk
Skrivet av swechilli:

Har du testat? väldigt många som klagar över att dom inte har fått sina pengar på deras facebook https://www.facebook.com/KrakenFX?fref=ts

gjorde en överföring från kraken till nordea nu, återkommer med svar om hur resultatet blir.

jag testade en mindre överföring nu till Swedbank, SEPA överföring.
hoppas inom 3 dagar kunna se dom på kontot

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av swechilli:

Har du testat? väldigt många som klagar över att dom inte har fått sina pengar på deras facebook https://www.facebook.com/KrakenFX?fref=ts

gjorde en överföring från kraken till nordea nu, återkommer med svar om hur resultatet blir.

Gjorde en överföring igår och har idag pengarna på kontot. Ganska bra med tanke på att det är helgveckor m.m.

Nu var det mest ett test ifall det går så är var inga stora summor. Men ca en vecka att få ut 40€ är ganska ok ändå.

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk
Medlem

Ni som använder er utav BTC-e vilka betalningsalternativ använder ni för att få pengarna till kontot?

//Johan

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Ni som använder er utav BTC-e vilka betalningsalternativ använder ni för att få pengarna till kontot?

//Johan

Jag använder BTC-e enbart till att växla LTC/FTC -> BTC som jag sedan för över till Bitstamp eller Mt.Gox.

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragnet:

Jag använder BTC-e enbart till att växla LTC/FTC -> BTC som jag sedan för över till Bitstamp eller Mt.Gox.

Okej. Nu har jag dock redan sålt mina btc och har dollar på sidan. Så jag är lite kluven på vilket alternativ man ska välja.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Det smidigaste sättet enligt mig för att få över valfri valuta till kontot är att först växla till Bitcoin på t.ex. BTC-E, Cryptsy eller coined-up, för att sedan föra över alla Bitcoins till https://www.fybse.se/ där jag får de konverterade direkt till svenska kronor och in på bankkontot oftast inom två arbetsdagar, avgiftsfritt.

Permalänk
Medlem

Jo men som sagt så har jag sålt mina btc på BTC-e. Så jag behöver få lite tips på vilket av alla alternativ jag ska välja mellan.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Okej. Nu har jag dock redan sålt mina btc och har dollar på sidan. Så jag är lite kluven på vilket alternativ man ska välja.

Bara att köpa nya BTC för dem, lägg en limit order så att du köper i en dipp och får dem billigt.

Det hela visar ju på hur enkelt det är att flytta BTC jämfört med riktiga pengar.

(Om man glömmer den något slagiga kursen alltså )

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Marcusk:

Det smidigaste sättet enligt mig för att få över valfri valuta till kontot är att först växla till Bitcoin på t.ex. BTC-E, Cryptsy eller coined-up, för att sedan föra över alla Bitcoins till https://www.fybse.se/ där jag får de konverterade direkt till svenska kronor och in på bankkontot oftast inom två arbetsdagar, avgiftsfritt.

Hur säkert är det då? Den sidan känns tvivelaktig, minst sagt. Det blir ju trots allt en hel del pengar som kan försvinna på vägen. Jag har dock redan BTC, men hur mycket bättre än den svenska sidan än Mt.Gox? Mycket lägre avgifter?

Mt.Gox har nästan alltid högsta priserna också!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Hur säkert är det då? Den sidan känns tvivelaktig, minst sagt. Det blir ju trots allt en hel del pengar som kan försvinna på vägen. Jag har dock redan BTC, men hur mycket bättre än den svenska sidan än Mt.Gox? Mycket lägre avgifter?

Mt.Gox har nästan alltid högsta priserna också!

Jag har beställt och fått en Yubikey från Mt.Gox så det känns bra. Och Bitstamp.net har jag också god erfarenhet av.

Mt.Gox har rabatt på avgifterna just nu för att fira sin miljonte kund.

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Dragnet:

Jag har beställt och fått en Yubikey från Mt.Gox så det känns bra. Och Bitstamp.net har jag också god erfarenhet av.

Mt.Gox har rabatt på avgifterna just nu för att fira sin miljonte kund.

Jo, jag reggade igår så vi får väl se hur lång tid det tar att bli godkänd.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Hur säkert är det då? Den sidan känns tvivelaktig, minst sagt. Det blir ju trots allt en hel del pengar som kan försvinna på vägen. Jag har dock redan BTC, men hur mycket bättre än den svenska sidan än Mt.Gox? Mycket lägre avgifter?

Mt.Gox har nästan alltid högsta priserna också!

Jag har kört igenom 8000kr genom den sidan och har fått ut pengarna utan problem. De ska tydligen vara populära i Asien. Fördelen med FYB är smidigheten att växla till SEK och få ut till kontot direkt.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Marcusk:

Jag har kört igenom 8000kr genom den sidan och har fått ut pengarna utan problem. De ska tydligen vara populära i Asien. Fördelen med FYB är smidigheten att växla till SEK och få ut till kontot direkt.

Det låter ju vettigt! Känns betydligt smidigare än Mt.Gox när det gäller överföringar till bankkonton också.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Hejsan tänkte låna tråden lite. Hur för man över pengarna ifrån kraken till nordea? fattar noll kan man säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Hur säkert är det då? Den sidan känns tvivelaktig, minst sagt. Det blir ju trots allt en hel del pengar som kan försvinna på vägen. Jag har dock redan BTC, men hur mycket bättre än den svenska sidan än Mt.Gox? Mycket lägre avgifter?

Mt.Gox har nästan alltid högsta priserna också!

Jag testade att växla en bråkdel BTC till SEK på fybse i helgen. Fick in det på kontot inatt, så betalar gör dom

Ja varför inte använda Mt.Gox?...

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Manneh:

Jag testade att växla en bråkdel BTC till SEK på fybse i helgen. Fick in det på kontot inatt, så betalar gör dom

Ja varför inte använda Mt.Gox?...

Jag använde aldrig Gox faktiskt! Jag hade aningar! Borde rapporterar att jag har växlat en del på fybse.se och det tar max två dagar att få pengarna. Så det är trevligt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jag använde aldrig Gox faktiskt! Jag hade aningar! Borde rapporterar att jag har växlat en del på fybse.se och det tar max två dagar att få pengarna. Så det är trevligt!

Jag tog ut mina BTC från Gox ca 24 tim innan de stängde kranen...
Har fått ut fiat också men saknar det sista uttaget...får se vad som händer med det

Har gått tillbaka till BTC-E för LTC-> BTC och Bitstamp för BTC->fiat. Funkar bra och tar bara några dagar.

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Jag säljer alltid (senaste 4 månaderna) mina LTC/BTC/Doge på www.kraken.com och sen kan man flytta dom direkt till Svenkst bankkonto (sepa överföring), tar ca 1 arbetsdag så har jag alldtid haft pengarna på kontot.
Aldrig haft några problem med dom.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |