Vilken kamera ska jag välja Samsung NX 300 VS Sony SLT A58

Permalänk

Vilken kamera ska jag välja Samsung NX 300 VS Sony SLT A58

Hej någon som är duktigt på kameror och säga vilken av dom jag ska välja http://snapsort.com/compare/Samsung-NX300-vs-Sony-SLT-A58

Det är så att jag kan bara köpa dom på mediamark för min gamla kamera gick sönder hade en Samsung NX1000 den modellen men liksom den nya Samsung NX 300 är ju nästan samma som min gamla NX1000 vet ej skillnaden men vilken ska jag köpa vet ej det är typ samma pris på dom någon av dom så skulle vilja få svar på det och varför jag ska välja vilken vilken som är bäst. Kanske den nya Samsung är lika bra som min gamla nx1000

Permalänk
Medlem

Verkar som A58 var något av ett steg bakåt från A57..
med sämre skärm som inte heller är lika vinklingsbar.. färre bilder per sekund.. något mindre sökare.

Skillnaden är att 58 har lite fler megapixels, 20MP vs 16MP.
Men skulle nog tittat på A57 eller möjligtvis A65.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusaBushi:

Hej någon som är duktigt på kameror och säga vilken av dom jag ska välja http://snapsort.com/compare/Samsung-NX300-vs-Sony-SLT-A58

Det är så att jag kan bara köpa dom på mediamark för min gamla kamera gick sönder hade en Samsung NX1000 den modellen men liksom den nya Samsung NX 300 är ju nästan samma som min gamla NX1000 vet ej skillnaden men vilken ska jag köpa vet ej det är typ samma pris på dom någon av dom så skulle vilja få svar på det och varför jag ska välja vilken vilken som är bäst. Kanske den nya Samsung är lika bra som min gamla nx1000

Det är ju lite olika typer av kameror som du jämför (Sonys NEX linje ligger väl mer i samma kamera klass) men bortsett från det så har Sonyn två stora fördelar: Sonyn har en viewfinder, tänk efter ordentligt om du tycker det räcker med att titta på baksidan när du ska fota. Sonyn har 4 gånger så många objektiv att välja mellan när du ska köpa till nya sådana. Men nackdelen med Sonyn är att den är större, har jag för mig.

Permalänk

Aha okej men du föredrar inte samsungen eller

Permalänk

Jag hade personligen valt Sony A58 av dem två, för att sonyn har bra många mer objektiv som föregående skrev, finns även objektiv som passar från Konica Minolta som heter AF-objektiv

Permalänk
Medlem

Jag instämmer. Har själv en Samsung NX20 och ångrar att vi köpte den då det knappt finns några objektiv att köpa till och de som finns är svindyra.

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB