Permalänk
Medlem

Tips på nytt headset för gaming 600-800kr

Hej!

är på jakt efter ett par nya lurar i prisklass någonstans 600-800kr då mina nuvarande lurar "plantronics gamecom 777" sjunger på sista versen efter ett par års flitig användning.

har tidigare varit inne på Qpad QH-90 Pro
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1374122

men nu såg jag på webhallen att dessa ASUS ROG lurar är nedsänkta till 599:- så jag är lite kluven
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/163796-a...

Lurarna skall uteslutande användas för spelande så jag prioriterar framförallt komfort för långa spelsessioner och en bra mikrofon, jag har dessutom ett rätt så stort huvud och "broskiga" öron så att kåpan omsluter hela örat är ett måste då jag annars får extremt ont i öronen efter en stunds användning.

om någon har erfarenheter av och synpunkter kring dessa lurar eller andra i prisklassen mottages dessa tacksam.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera ett Logitech G35. Underbart behagliga, även för mitt knaggliga huvud ^^ Stora öronkåpor, 7.1 (utmärkt för ex FPS-spel) samt programmerbara knappar på vänster kåpa. Finns inget att klaga över där inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Kan varmt rekommendera ett Logitech G35. Underbart behagliga, även för mitt knaggliga huvud ^^ Stora öronkåpor, 7.1 (utmärkt för ex FPS-spel) samt programmerbara knappar på vänster kåpa. Finns inget att klaga över där inte!

Om man bortser från ljudkvalitet så är de väl acceptabla.

TS: Du skriver hörlurar. Menar du headset eller hörlurar?
Hörlurar: CAL! eller Panasonic RP-HTF600
Headset: QH-90 eller QH85 beroende på om du vill ha öppna eller slutna

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Kan varmt rekommendera ett Logitech G35. Underbart behagliga, även för mitt knaggliga huvud ^^ Stora öronkåpor, 7.1 (utmärkt för ex FPS-spel) samt programmerbara knappar på vänster kåpa. Finns inget att klaga över där inte!

tack, ska kika på dessa!

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Om man bortser från ljudkvalitet så är de väl acceptabla.

TS: Du skriver hörlurar. Menar du headset eller hörlurar?
Hörlurar: CAL! eller Panasonic RP-HTF600
Headset: QH-90 eller QH85 beroende på om du vill ha öppna eller slutna

tack,

lite fel i terminologin där men jag är alltså ute efter ett headset för gaming

kör med öppna (de släpper iallafall igenom visst ljud) idag men kan även tänka mig att testa på slutna då jag 99% av tiden kommunicerar över skype/mumble etc och inte behöver höra mina medspelare annat än i lurarna.

men du äger alltså ett par QH-90 / QH-85 själv och är nöjd med dessa ? har vart lite orolig för att kåpan ska vara för liten för min smak då jag inte sett/testat dom i verkligheten

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

tack,

lite fel i terminologin där men jag är alltså ute efter ett headset för gaming

kör med öppna (de släpper iallafall igenom visst ljud) idag men kan även tänka mig att testa på slutna då jag 99% av tiden kommunicerar över skype/mumble etc och inte behöver höra mina medspelare annat än i lurarna.

men du äger alltså ett par QH-90 / QH-85 själv och är nöjd med dessa ? har vart lite orolig för att kåpan ska vara för liten för min smak då jag inte sett/testat dom i verkligheten

Jag har ett par qh-85, bästa lurarna jag haft, klockrent ljud & oslagbar komfort, glömmer nästan bort att jag har dem på mig ibland. De är även heltäckande

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk

Vad har du för ljudkort i datorn?

Är väldigt nyfiken på hur bra hörlursförstärkaren är på ASUS lurarna. Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knassen:

Jag har ett par qh-85, bästa lurarna jag haft, klockrent ljud & oslagbar komfort, glömmer nästan bort att jag har dem på mig ibland. De är även heltäckande

Tack, hur upplever folk du pratar med på exempelvis skype din mic? fläktarna i min dator låter en del och jag vet själv hur störande det kan vara när folk har micar som brusar

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusAlb:

Vad har du för ljudkort i datorn?

Är väldigt nyfiken på hur bra hörlursförstärkaren är på ASUS lurarna. Någon som vet?

har inget instickskort för ljud utan kör på moderkortets inbyggda i dagsläget, är också intresserad av att höra om någon har erfarenheter / åsikter kring dessa

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Tack, hur upplever folk du pratar med på exempelvis skype din mic? fläktarna i min dator låter en del och jag vet själv hur störande det kan vara när folk har micar som brusar

Kollade med lite polare när headsetet va nytt, de upplevde att micken lät bra, så det har inte varit något problem för mig. Däremot så har jag sett lite recensioner på nätet där folk har klagat på micken så jag kan inte svara för alla.

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knassen:

Kollade med lite polare när headsetet va nytt, de upplevde att micken lät bra, så det har inte varit något problem för mig. Däremot så har jag sett lite recensioner på nätet där folk har klagat på micken så jag kan inte svara för alla.

ok, lite osäker på om jag ser några fördelar med löstagbar mic, känns som att risken är att den börjar glappa på sikt men det kanske är obefogat, har inte sett något om det i recensionerna jag läst

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR