Permalänk
Medlem

Go Pro Hero 3+

Hej igen.
Det är så att min flickvän födelsedag kommer upp å hon önskar sig en Go pro Hero 3 +, vad inte om de bästa? Jag som går i skolan och precis införskaffat en dator för några veckor sedan har inte plånboken för det precis. MEN jag tänkte stå för lite tillbehör då tänkte jag. Men saken är den att jag inte vet vad jag ska köpa... Någon som vet vilka tillbehör som man "ska" ha? Till att börja med så behövs ett minneskort för jag antar att de inte följer med. Är 32gb lagom kanske? Sen har hon en Mac air som inte har något vidare utrymme för filer... Någon som vet en extern hdd med mycket minne för pengarna? Eller är det så att en annan go pro är bättre? Alla förslag/noteringar är välkomna
MVH B0llA

Permalänk
Medlem

Jag har den GoPron, älskar den! Har en hel del olika fästen men den jag gillar mest är nog en utskjutbar stav så man kan filma sig själv när man gör det man tycker är kul, vilket i mitt fall är snowboardåkning Fick plats med fyra dagars åkning och med mycket plats kvar på ett 64GB kort. Både 60 och 100 fps i båda 720P 1080P upplösning.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Jag har den GoPron, älskar den! Har en hel del olika fästen men den jag gillar mest är nog en utskjutbar stav så man kan filma sig själv när man gör det man tycker är kul, vilket i mitt fall är snowboardåkning Fick plats med fyra dagars åkning och med mycket plats kvar på ett 64GB kort. Både 60 och 100 fps i båda 720P 1080P upplösning.

Nice:) Vad tycker du om batteriet?

Permalänk

Har också en, kör med 2 64GB minneskort till den, det är dock bra overkill!
Favorit fästa kan jag nästan också hålla med om stav eller sugpropp!:)

Edit: Har både en 2'a och en 3+ ruskigt nöjd!

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Hur har hon tänkt använda den? Sportar hon mycket? Klättrar, cyklar, paddlar, skidor/snowboard, bil/motorcykel etc. Finns ju fästen för det mesta.. och de är ju lite billigare. Men staven är nog den som är roligast..

Hero3+ Black Edition har Wifi inbyggt, medans Silver Edition inte har det. Finns Wifi-packs att köpa till..
Med WiFi:n kan du kolla i din smartphone/surfplatta och använda den som remote control.
Kostar 1290kr

Finns LCD bakstycken, så man faktiskt ser vad man filmar... kostar strax under 1000kr.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrunkbowl:

Har också en, kör med 2 64GB minneskort till den, det är dock bra overkill!
Favorit fästa kan jag nästan också hålla med om stav eller sugpropp!:)

Edit: Har både en 2'a och en 3+ ruskigt nöjd!

Hur mycket misse tar den på en batteri runda?

Skrivet av Mosnicemos:

Beror ju på vad donnan din ska göra med sin gopro!

Något som dock kan vara ett väldigt trevligt tillbehör är en s.k. steadicam som finns i olika prisklasser och modeller. En sådan kan göra underverk på filmer om man lär sig använda den!

Video: http://www.youtube.com/watch?v=EmYdd6TzSGk

Va coolt vet du vad den kostar?

Skrivet av DaBone:

Hur har hon tänkt använda den? Sportar hon mycket? Klättrar, cyklar, paddlar, skidor/snowboard, bil/motorcykel etc. Finns ju fästen för det mesta.. och de är ju lite billigare. Men staven är nog den som är roligast..

Hero3+ Black Edition har Wifi inbyggt, medans Silver Edition inte har det. Finns Wifi-packs att köpa till..
Med WiFi:n kan du kolla i din smartphone/surfplatta och använda den som remote control.
Kostar 1290kr

Finns LCD bakstycken, så man faktiskt ser vad man filmar... kostar strax under 1000kr.

Ärligtalat så vet jag inte exakt. Men hon pratade om att filma under vatten n'r vi ska till Grekland å så. Men annars vet jag inte.

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Hur har hon tänkt använda den? Sportar hon mycket? Klättrar, cyklar, paddlar, skidor/snowboard, bil/motorcykel etc. Finns ju fästen för det mesta.. och de är ju lite billigare. Men staven är nog den som är roligast..

Hero3+ Black Edition har Wifi inbyggt, medans Silver Edition inte har det. Finns Wifi-packs att köpa till..
Med WiFi:n kan du kolla i din smartphone/surfplatta och använda den som remote control.
Kostar 1290kr

Finns LCD bakstycken, så man faktiskt ser vad man filmar... kostar strax under 1000kr.

Vänta nu va?
Jag har GoPro Hero 3+ Silver Edition, jag har då wifi i min?!
Alla över 2'an har de, min 2'a har inte men finns wifi pack att köpa till den.

Sen hur mycket batteri.. Inte så farligt, min 2'a har bättre men klarar nog nästan en hel dag med filmning med 3+:)

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrunkbowl:

Har också en, kör med 2 64GB minneskort till den, det är dock bra overkill!
Favorit fästa kan jag nästan också hålla med om stav eller sugpropp!:)

Edit: Har både en 2'a och en 3+ ruskigt nöjd!

Katastrof, drog igenom tre batterier under en dags åkning.. haha. Filmade mycket och hade Wifi igång rätt mycket (:

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk

Kanske en SJ4000? Det är en hyffsad kinakopia som fungerar med alla mounts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Kanske en SJ4000? Det är en hyffsad kinakopia som fungerar med alla mounts.

Har aldrig sett en sådan innan men det är ju ett alternativ...

Permalänk
Skrivet av B0llA:

Har aldrig sett en sådan innan men det är ju ett alternativ...

Finns på Ebay för typ 700kr. Går i tankarna att köpa en själv.

Permalänk

Köp extra batteri till henne! Har GoPro 3 Black och batteriet varar give or take 5 flygningar på 13min med 720p 60FPS men bara kanske 3 turer på 1080p och ännu värre om det är kallt.

Permalänk
Medlem

Kan användsområdet :D

Jag vet nu vad hon vill ha enheten till. Hon vill ha den till lite äventyr (händer inte ofta) "Filma, lägga ut på Youtube, bli duktig på det, klippa ihop till små filmer". Detta var vad hon skrev. Men jag tror att det kommer att användas till att filma saker hon gör samt hon har en dröm om att "bli" någon på youtube osv. Men saken är den att jag tror att en systemkamera (men filmläge) skulle passa mer för henne. Men då medföljer nackdelar som inte vattentät å inte stöttålig. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

Köp extra batteri till henne! Har GoPro 3 Black och batteriet varar give or take 5 flygningar på 13min med 720p 60FPS men bara kanske 3 turer på 1080p och ännu värre om det är kallt.

Ajdå de var inte mycket att hurra för. Vad kostar ett batteri?

Permalänk
Skrivet av B0llA:

Ajdå de var inte mycket att hurra för. Vad kostar ett batteri?

Kollade just för jag skulle ha några själv och du kan köpa 3st no name batteri på ebay för 95kr men ska du ha ett äkta GoPro batteri så kostade dom 400kr/st(sjukt) senast jag kollade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

Kollade just för jag skulle ha några själv och du kan köpa 3st no name batteri på ebay för 95kr men ska du ha ett äkta GoPro batteri så kostade dom 400kr/st(sjukt) senast jag kollade.

Oj vilken skillnad! Är no name batterier dåliga i jämförelse då? Annars är det goare att köpa fyra no name för samma pris

Permalänk
Skrivet av B0llA:

Oj vilken skillnad! Är no name batterier dåliga i jämförelse då? Annars är det goare att köpa fyra no name för samma pris

Har inga själv men en vän till mig har några och han säger att dom inte håller lika länge som originalet men helt klart godkända.

Permalänk
Medlem

Systemkamera

Om det skulle vara aktuellt med en vanlig systemkamera (med film). Någon som vet någon bra för några tusen eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

Om det skulle vara aktuellt med en vanlig systemkamera (med film). Någon som vet någon bra för några tusen eller liknande?

Om det mest skall filmas i vatten eller på språng så är det nog bättre att satsa på en actionkamera. Är det "vanlig" filmning så en handycam. En systemkamera med godkänd filmfunktion kan kosta mer men du kan ju fynda på blocket såklart. Tänk också på att det kräver mer av användaren för att få till en bra film med enklare systemkamera.

För bra test och genomgång av en jäkla massa actionkameror och liknande, kolla in denna kanalen: http://www.youtube.com/user/Techmoan/videos

Förresten, NAB 2014 drar igång om en månad. Det lär dyka upp en jäkla massa nya produkter då och förmodligen smyger det fram en hel del innan dess också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Om det mest skall filmas i vatten eller på språng så är det nog bättre att satsa på en actionkamera. Är det "vanlig" filmning så en handycam. En systemkamera med godkänd filmfunktion kan kosta mer men du kan ju fynda på blocket såklart. Tänk också på att det kräver mer av användaren för att få till en bra film med enklare systemkamera.

För bra test och genomgång av en jäkla massa actionkameror och liknande, kolla in denna kanalen: http://www.youtube.com/user/Techmoan/videos

Förresten, NAB 2014 drar igång om en månad. Det lär dyka upp en jäkla massa nya produkter då och förmodligen smyger det fram en hel del innan dess också.

Tack! han var väldigt intressant att lyssna på!