Asus lanserar fläktlösa J1800I-C

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar fläktlösa J1800I-C

Komponentjätten Asus sluter upp med ett eget Mini ITX-moderkort baserat på Intels plattform Bay Trail-D och dubbelkärniga Celeron J1800.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Skulle den här orka spela upp lite 1080p osv?
Optimalt för HTPC isåfall..

Tänkte om den hade HDxxxx inbyggt..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Med HDMI utgång så borde den ju klara 1080p, och med tanke på att till och med raspberry pi klarar full HD så borde den ju klara det. Om dessa fläktlösa kommer till ett vettigt pris så är det ju en självgjord HTPC

Permalänk
Medlem

Klart den orkar spela upp 1080p, typ allt fixar full hd nu förtiden.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Frågan om den klarar 1080p är lite efter, nu borde frågan vara: "klarar den 4k?"

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagfalls:

Med HDMI utgång så borde den ju klara 1080p, och med tanke på att till och med raspberry pi klarar full HD så borde den ju klara det. Om dessa fläktlösa kommer till ett vettigt pris så är det ju en självgjord HTPC

Konkurrenternas modeller ligger runt 600kr vilket låter prisvärt i mina öron men det beror såklart på hur bra processorn presterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plapo:

Frågan om den klarar 1080p är lite efter, nu borde frågan vara: "klarar den 4k?"

Max upplösning från HDMI-utgången på dessa kort är 1920x1080, så - nej

(men det finns ju praktiskt taget inget 4K innehåll att spela upp ännu...)

Alla modeller verkar ha samma spec - har fått hem varianten från Gigabyte:

http://www.sweclockers.com/forum/102-htpc-och-mediaspelare/12...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Max upplösning från HDMI-utgången på dessa kort är 1920x1080, så - nej

(men det finns ju praktiskt taget inget 4K innehåll att spela upp ännu...)

Alla modeller verkar ha samma spec - har fått hem varianten från Gigabyte:

http://www.sweclockers.com/forum/102-htpc-och-mediaspelare/12...

Nu menar jag ju generellt!
Men du har helt rätt.

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem

Avsaknaden av en icke-Intel grafikprocessor kan bli en akilleshäl - jag kör E45M1-I som har ett AMD HD6320. Detta låter mig accelerera video med DXVA, vilket hjälper en hel del.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Oerhört trevligt, undrar hur lång tid det kommer ta innan en liten fläktlös dator är tillräckligt kraftfull att emulera en PS2?

Permalänk
Medlem

Antar att även denna främst är riktad till kommersiell verksamhet eller industri, med tanke på anslutningarna.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plapo:

Nu menar jag ju generellt!
Men du har helt rätt.

Jo, jag förstod det

Skrivet av Arzei:

Avsaknaden av en icke-Intel grafikprocessor kan bli en akilleshäl - jag kör E45M1-I som har ett AMD HD6320. Detta låter mig accelerera video med DXVA, vilket hjälper en hel del.

Jag ska själv ersätta E45M1-I med ett sådant här kort (och utgår/hoppas från att prestandan är likvärdig eller bättre), men har inte riktigt kunnat jämföra dem ännu. (har lite problem med HDMI-utgången)

Permalänk
Datavetare
Skrivet av trolljägaren:

Konkurrenternas modeller ligger runt 600kr vilket låter prisvärt i mina öron men det beror såklart på hur bra processorn presterar.

Denna får nog inte kosta speciellt mycket mer än 600kr, för 800kr får man ju samma formfaktor med en Celeron 1037U. En 1037U drar i.o.f.s. mer ström (men ändå tillräckligt lite för att vara fläktlös), har en GPU-del som matchar Kabini och en CPU-del som spöar även 4-kärniga Silvermont/Jaguar modeller.

Ska man bygga något där en människa direkt ska interagera med en grafisk gränssnitt så är en Haswell baserade Celeron (typ 1037U) ett bättre val än Silvermont/Jaguar, helt enkelt så liten prisskillnad att Haswell får bättre perf/SEK och den absoluta prisskillnaden blir nära nog försumbar när övriga komponenter läggs till.

Ska man däremot bygga en riktigt snål hemma-server så kan ju BayTrail-D vara intressant, men skulle då gärna se en modell med 4 CPU-kärnor (även om J1800 i praktiken nog duger i väldigt nära 100% av fallen).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd

Futtigt att den bara en USB 3.0 port.

Ingen optisk ut.
Bara SATA 2.0 (3 gbit/s).

Känns lite legacy.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rektor:

Futtigt att den bara en USB 3.0 port.

Ingen optisk ut.
Bara SATA 2.0 (3 gbit/s).

Känns lite legacy.

Bay Trail har inte stöd för mer än så. Det är en plattform som primärt är designad för smartphones och surfplattor.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett att dom lagt till wifi, dubbla NIC eller iaf gjort något för att sticka ut. Alla märken har exakt samma setup. Betala 80:- eller va det blir för ett speciellt märke slår rätt stort procentuellt och är en totalt poänglös kostnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tbax:

Hade hellre sett att dom lagt till wifi, dubbla NIC eller iaf gjort något för att sticka ut. Alla märken har exakt samma setup. Betala 80:- eller va det blir för ett speciellt märke slår rätt stort procentuellt och är en totalt poänglös kostnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan titta på denna modell om du vill ha dubbla nic

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2490151

Permalänk

Man är sugen

Skulle vara kul att köra med ett sådant system men man är ju lite fundersam en då om det ser bra ut på Spec.
Det de kommer förlora på här tror jag är att de inte har PCIe X3 port så man kan köra med ett Grafikkort om det nu är lite flaskhalsar på systemet.
J1800 klarar ju att ha PCIe x3 men de har ju inte det på kortet.
Sen får man hoppas på att de kommer med ett till kort med intel J1900 som bara kostar 10 dollar mer.
J1900 har ju 2 MB Cache. J1800 har 1 MB Cache. Känns lite bättre. 2 kärnor vs 4 kärnor
Sen grafik kan man köra 854 MHz på J1900 men bara 792 MHz på J1800.
Så det känns lite bättre där.
Vanlig film ligger på runt GPU 360 MHz
Jag har ett 680 kort och här ligger min GPU på 1050-1085 MHz hela tiden på en Blu-Ray.
Men här är så många saker som man måste tänka på.
Om man kär min Player på Hårdvaruacceleration på Program då ligger CPU över 2000 MHz.
Men om man DXVA eller CUDA så ligger CPU under 1200 MHz men Då GPU över 1000 MHz.
Så 792 MHZ låter inte så bra till Blu-Ray.
OBS jag testade bara 2 filmer nu.
Det kan gå fint men man är en då lite tveksam.
Men 600-700 kr är bra pris om man har en SSD o Nätdel liggande o någon gammal Windows 7-8 liggande.
För här är ju saker runt om som kostar för att få igång systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Jag ska själv ersätta E45M1-I med ett sådant här kort (och utgår/hoppas från att prestandan är likvärdig eller bättre), men har inte riktigt kunnat jämföra dem ännu. (har lite problem med HDMI-utgången)

Det som är intressant är om den orkar driva 1080p utan grafikprocessorn. Som de flesta skriver så funkar 1080p på alla plattformar som säljs idag men de kan få problem eftersom hårdvaruaccelereringen inte alltid fungerar. Själv har jag E-350 och har problem med play-tjänster som använder silverlight sär hårdvaruaccelereringen inte alltid fungerar. Klarar den här plattformen att driva utan hårdvaruacceleration alternativt har bättre stöd för silverlight så tycker jag att det kan vara värt att byta.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av jeriks54:

Det som är intressant är om den orkar driva 1080p utan grafikprocessorn. Som de flesta skriver så funkar 1080p på alla plattformar som säljs idag men de kan få problem eftersom hårdvaruaccelereringen inte alltid fungerar. Själv har jag E-350 och har problem med play-tjänster som använder silverlight sär hårdvaruaccelereringen inte alltid fungerar. Klarar den här plattformen att driva utan hårdvaruacceleration alternativt har bättre stöd för silverlight så tycker jag att det kan vara värt att byta.

Med ett sådant krav är en Haswell baserad Celeron ditt bästa val just nu.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Entusiast
Skrivet av asard1212:

Skulle vara kul att köra med ett sådant system men man är ju lite fundersam en då om det ser bra ut på Spec.
Det de kommer förlora på här tror jag är att de inte har PCIe X3 port så man kan köra med ett Grafikkort om det nu är lite flaskhalsar på systemet.
J1800 klarar ju att ha PCIe x3 men de har ju inte det på kortet.
Sen får man hoppas på att de kommer med ett till kort med intel J1900 som bara kostar 10 dollar mer.
J1900 har ju 2 MB Cache. J1800 har 1 MB Cache. Känns lite bättre. 2 kärnor vs 4 kärnor
Sen grafik kan man köra 854 MHz på J1900 men bara 792 MHz på J1800.
Så det känns lite bättre där.
Vanlig film ligger på runt GPU 360 MHz
Jag har ett 680 kort och här ligger min GPU på 1050-1085 MHz hela tiden på en Blu-Ray.
Men här är så många saker som man måste tänka på.
Om man kär min Player på Hårdvaruacceleration på Program då ligger CPU över 2000 MHz.
Men om man DXVA eller CUDA så ligger CPU under 1200 MHz men Då GPU över 1000 MHz.
Så 792 MHZ låter inte så bra till Blu-Ray.
OBS jag testade bara 2 filmer nu.
Det kan gå fint men man är en då lite tveksam.
Men 600-700 kr är bra pris om man har en SSD o Nätdel liggande o någon gammal Windows 7-8 liggande.
För här är ju saker runt om som kostar för att få igång systemet.

Bay Trail-D har totalt 4 kanaler PCIe 2.0. Nu vet jag inte exakt hur det är kopplat internt eftersom jag inte hittar ett bra blockschema men saker som LAN brukar gå på PCIe internt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag har ett fläktlöst moderkort från med nvidia ion2 och 1.6ghz dual core Atom prolle som har full size pcie slot. Funkar för spel rätt bra efter man satt fast en mini-pcie sdd på moderkortet och ett GeForce GTX 580 i slotten. Jo det är lite meningslöst att ha fläktlöst när man kör ett så högljutt graffakort.. Det var mer et kul experiment.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Du kan titta på denna modell om du vill ha dubbla nic

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2490151

Poängen, som kanske inte va helt klar, är/var att när Asus, Gigabyte, Msi, Asrock osv. alla släppt J1800 moderkort så kommer troligen dom allra flesta välja det som är billigast. Speciellt om det är en skillnad mellan 550:- och 650:-, vilket det verkar bli. DÄRFÖR hade det varit smart att utmärka sig genom att tex. lägga till ett WiFi kort. I det här fallet ser jag ingen som helt anledning till att betala extra för att få Asus logga på kartongen istället för tex. Gigabytes.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Jo, jag fattade det och håller med - de är väldigt lika.

Men ville bara påpeka att det faktiskt finns modeller (det länkade exemplet) som har samma plattform där de gjort ändringar som dubbla Nic.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tbax:

Poängen, som kanske inte va helt klar, är/var att när Asus, Gigabyte, Msi, Asrock osv. alla släppt J1800 moderkort så kommer troligen dom allra flesta välja det som är billigast. Speciellt om det är en skillnad mellan 550:- och 650:-, vilket det verkar bli. DÄRFÖR hade det varit smart att utmärka sig genom att tex. lägga till ett WiFi kort. I det här fallet ser jag ingen som helt anledning till att betala extra för att få Asus logga på kartongen istället för tex. Gigabytes.

Nackdelen är att du fortfarande bara har väldigt få PCIe lanes att tillgå (fyra stycken) så du har i praktiken inte så stora möjligheter att lägga till saker som extra NIC utan att samtidigt ta bort något annat. Så vilket låter mest intressant, ett moderkort med både PCIe 2.0 x1 och mini PCIe eller ett kort med bara PCIe 2.0 x1 och integrerat WLAN ac? Ett WLAN-kort för mini PCIe kost ett par hundra att köpa löst.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Zotamedu:

Nackdelen är att du fortfarande bara har väldigt få PCIe lanes att tillgå (fyra stycken) så du har i praktiken inte så stora möjligheter att lägga till saker som extra NIC utan att samtidigt ta bort något annat. Så vilket låter mest intressant, ett moderkort med både PCIe 2.0 x1 och mini PCIe eller ett kort med bara PCIe 2.0 x1 och integrerat WLAN ac? Ett WLAN-kort för mini PCIe kost ett par hundra att köpa löst.

Det går rent teoretiskt (och även praktiskt) att dela PCIe linor mellan flera enheter. Går att få in 2st 1Gb/s NIC på en PCIe 2.0 x1 och ändå driva båda i 1Gb/s med full duplex. Men sådana finesser kostar naturligtvis något, det lösningen jag länkar skulle lägga till $10 på BOM.

Sådana utsvävningar är knappast lönsamma givet hur många extra potentiella köpare man når tack vare den finessen. Tillhör man den gruppen finns alltid Avoton-serien som typiskt innehåller betydlig fler periferienheter (men kostar också mer).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Yoshman:

Det går rent teoretiskt (och även praktiskt) att dela PCIe linor mellan flera enheter. Går att få in 2st 1Gb/s NIC på en PCIe 2.0 x1 och ändå driva båda i 1Gb/s med full duplex. Men sådana finesser kostar naturligtvis något, det lösningen jag länkar skulle lägga till $10 på BOM.

Sådana utsvävningar är knappast lönsamma givet hur många extra potentiella köpare man når tack vare den finessen. Tillhör man den gruppen finns alltid Avoton-serien som typiskt innehåller betydlig fler periferienheter (men kostar också mer).

Jo jag känner till kretsarna från PLX som finns på en hel del lite dyrare moderkort så man med skohorn kan få in fler grafikkort.

Har det dykt upp plattformar med Avaton som går att få tag i även för en vanlig dödlig?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Zotamedu:

Jo jag känner till kretsarna från PLX som finns på en hel del lite dyrare moderkort så man med skohorn kan få in fler grafikkort.

Har det dykt upp plattformar med Avaton som går att få tag i även för en vanlig dödlig?

Finns ett par att köpa för mellan 2500-3500 beroende på om man vill ha 4 eller 8 kärnor.

Efter att haft tillgång till en sådan "microserver" ett tag nu så ställer jag mig lite frågande till vilken målgruppen är. Silvermont är i form av BayTrail-T i min mening den bästa plattform man kan hitta för pekplattor idag, så helt klart har man lyckas med designen.

Den stora fördelen med Silvermont är väldigt låg effekt, klart under 1W per CPU-kärna och en "idle" förbrukning som är klassledande. Hur viktigt är det på en server där man har en rad periferienheter som drar långt mer än CPUn? Framförallt sedan Xeon E3 baserad på Haswell introducerades, den största skillnaden mellan Ivy Bridge och Haswell är den x20 lägre "idle" förbrukningen i Haswell vilket gör "idle" förbrukningen irrelevant jämfört med övriga komponenter.

På vissa saker presterar en 8 kärnor Avoton helt OK, faktum är att ingen annan microserver presterar bättre. I bästa fall matchar Avoton de långsammaste 4-kärniga "L" (low power) varianterna av Xeon E3, men knappast i enkeltrådprestanda. Har man sedan lite "elakare" arbetslast så blir Avoton rejält akterseglad prestandamässigt. P.g.a. alla periferier så skiljer det väldigt lite i pris och absolut strömförbrukning mellan Avoton och "L" varianten av Xeon E3. Så vem är målgruppen för microservers egentligen?

Med periferi menar jag alla saker förutom CPU-delen man behöver i sin server, minne, diskar, strömförsörjning, etc.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Yoshman:

Finns ett par att köpa för mellan 2500-3500 beroende på om man vill ha 4 eller 8 kärnor.

Efter att haft tillgång till en sådan "microserver" ett tag nu så ställer jag mig lite frågande till vilken målgruppen är. Silvermont är i form av BayTrail-T i min mening den bästa plattform man kan hitta för pekplattor idag, så helt klart har man lyckas med designen.

Den stora fördelen med Silvermont är väldigt låg effekt, klart under 1W per CPU-kärna och en "idle" förbrukning som är klassledande. Hur viktigt är det på en server där man har en rad periferienheter som drar långt mer än CPUn? Framförallt sedan Xeon E3 baserad på Haswell introducerades, den största skillnaden mellan Ivy Bridge och Haswell är den x20 lägre "idle" förbrukningen i Haswell vilket gör "idle" förbrukningen irrelevant jämfört med övriga komponenter.

På vissa saker presterar en 8 kärnor Avoton helt OK, faktum är att ingen annan microserver presterar bättre. I bästa fall matchar Avoton de långsammaste 4-kärniga "L" (low power) varianterna av Xeon E3, men knappast i enkeltrådprestanda. Har man sedan lite "elakare" arbetslast så blir Avoton rejält akterseglad prestandamässigt. P.g.a. alla periferier så skiljer det väldigt lite i pris och absolut strömförbrukning mellan Avoton och "L" varianten av Xeon E3. Så vem är målgruppen för microservers egentligen?

Med periferi menar jag alla saker förutom CPU-delen man behöver i sin server, minne, diskar, strömförsörjning, etc.

Jag drömmer lite om en liten filserver/mediaserver/FTP/backup och där är en strömsnål passiv och billig lösning lockade. Såg att Asrock hade ett kort där för 2500 kr med hela 12 SATA-portar vilket är trevligt. Antar att de utnyttjat ett par lanes PCIe till en extra SATA-styrkrets. Verkar vara svårt att hitta små kort med många SATA om man tittar på andra plattformar och ska man köpa PCIe-kort för det så sticker ju priset rätt fort ändå. Med tanke på hur långt min stackars NAS klarar sig på en ensam kärna ARMv5 på 1,6 GHz så tror jag nog att fyra kärnor Silvermont skulle svälja allt jag kan tänkas kasta på den.

De som klagade på att det bara fanns en LAN-port borde titta på den här (http://www.supermicro.com/products/motherboard/atom/x10/a1sam...) Svårt att klaga på fem Gbit-portar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Asard

Skrivet av Zotamedu:

Bay Trail-D har totalt 4 kanaler PCIe 2.0. Nu vet jag inte exakt hur det är kopplat internt eftersom jag inte hittar ett bra blockschema men saker som LAN brukar gå på PCIe internt.

Oj jag råka skriva fel. Jag skulle skriva PCIe 2.0 inte 3.0 hm

4 kanaler PCIe 2.0 låter inte så super direkt.