GTA IV-moddare gör effektfulla moln

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

GTA IV-moddare gör effektfulla moln

Mannen bakom den välkända modden Icenhancer polerar inte enbart bilar och andra fordon utan vänder nu blicken mot skyn, närmare bestämt realistiska moln och vädereffekter.

Läs artikeln

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Dec 2003

Ett ord: Wow

(inte spelet då)

Citera mig så jag hittar tillbaks om du vill nått !
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2770981

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2012

Otippat att det skulle ploppa upp en artikel om en GTA IV-mod på Sweclockers 2014 måste jag säga men det är väl trevligt att moddarna får lite uppmärksamhet för det är inga dåliga mods inte!

Väntar fortfarande tålmodigt på GTA V till PC...

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,8 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [Samsung HD103SJ 1 TB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: Samsung Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005

GTA IV med hd-texturer, bilpack och enb kan bli förbannat snyggt och det är fortfarande roligt.

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 1.5TB SSD - 15TB HDD - GTX 1070 8GB - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 120GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009

är vän med ice la glace eller hayssam keilany han sa igår när första sidan tog upp hans video otroligt att se den på sweclockers nu

jag har begärt stängning av min profil ni kan nå mig hädanhefter på min youtube kanal taltigolt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Ja altid kul dessa moddar hit å dit som får spelet att lyfta tycker jag.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Skogsmulletrance:

Att personen i fråga inte jobbar för ett spel utvecklar företag är väldigt konstigt med det som han har skapat. Dock så är detta ett bra sätt att gör pr för sig själv...

han jobbar med andra professionella saker också

jag har begärt stängning av min profil ni kan nå mig hädanhefter på min youtube kanal taltigolt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010

Tänk er Trainer i GTA V till PC jag väntar fortfarande...

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 32GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Internet
Registrerad
Apr 2010

Läste artikeln lite slarvigt och undrat hur jag kunnat missa att GTA släppts till PC... sen såg jag att det var 4an det handla om och int femman

klagande på språkbruk borttaget

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av THB:

GTA IV med hd-texturer, bilpack och enb kan bli förbannat snyggt och det är fortfarande roligt.

vad rekommenderas för HD-textur samt ENB? Sitter väl inte på en 40K-dator men ändå:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Skulle jättegärna prova den här typen av moddar men jag har aldrig lyckats spela spelet utan att drabbas av microstuttering och till synes random framedrops och det går helt enkelt inte att njuta av upplevelsen då. Har testat det på tre generationer speldatorer men lyckas tydligen aldrig dra vinnarlotten i GTA IV-prestandalotteriet. Dussintalet tweaks som finns att prova råder heller inte bot på problemen helt. Med tanke på den enorma mängden personer som har prestandaproblem trots bra hårdvara har jag svårt att förstå att modding-communityn ändå är så pass stor för spelet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Om jag bara vill köra bil och latja rundor, hur kommer jag igång då? Kan man ladda ner savegames så att saker och ting är upplåsta?
Hur mycket kräm behövs för att det ska bli snyggt med flyt? Räcker ett HD 6870?

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Apr 2009

Tyvärr sparas allt med GFWL så sparningar är svårt att ladda ner men du kan låsa upp med en trailer. Spelar oftare GTA 4 på PC än GTA 5 på Xbox.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av tcntad:

vad rekommenderas för HD-textur samt ENB? Sitter väl inte på en 40K-dator men ändå:)

Jag kör med RealityIV 2.0, Fizzy Roads och HD TREES by DKT70 bla, finns på www.gta4-mods.com.

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 1.5TB SSD - 15TB HDD - GTX 1070 8GB - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 120GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2011

Bra jobbat! Synd bara att spelet är så pass dåligt portat av Rockstar Games, att det för det mesta stuttrar och kraschar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av RzrTrek:

Bra jobbat! Synd bara att spelet är så pass dåligt portat av Rockstar Games, att det för det mesta stuttrar och kraschar.

Visst var det dåligt i början, men efter några patcher som nu har funnits i ett antal år så flöt det ju på fint. Eller var det bara jag? Har inte haft problem med krascher och dylikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av THB:

Jag kör med RealityIV 2.0, Fizzy Roads och HD TREES by DKT70 bla, finns på www.gta4-mods.com.

Sounds good, man har ju precis ominstallerat spelet och kastat in nytt bilpaket!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av tcntad:

Jag kör med denna,riktig snyggt.
http://www.gta4-mods.com/misc/gta-iv-graphics-mod-2013-editio...

Finns även en video.
https://www.youtube.com/watch?v=HmTPk9jQ5zs&feature=youtube_g...

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

någon som vet några snygga grafikmods till san andreas som fungerar i multi theft auto?

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

Album jag laddade upp för ett tag sedan, renderat i 4K, taget i 3K, uppladdat i 2K

Länk: http://imgur.com/a/UgLF2

Projektlogg: Vector Qlimax

APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz, Samsung M.2 SSD 500GB, 1000W, EK A240G

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av sjuhundratjugo:

Visst var det dåligt i början, men efter några patcher som nu har funnits i ett antal år så flöt det ju på fint. Eller var det bara jag? Har inte haft problem med krascher och dylikt.

1.0.7.0 är inte mycket till patch, det stuttrar oavbrutet, fastän GPU:n går på halvvarv, om inte till och med under 50%, vill även minnas att spelet (dvs. spelmotorn) alltid har haft svårt för flerkärniga processorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västmanland
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av zhrooms:

Album jag laddade upp för ett tag sedan, renderat i 4K, taget i 3K, uppladdat i 2K

http://i.imgur.com/xNMOtv6.png

Vilka bilar är det du har lagt in?

| Intel i7 2600K @ 4,4 | Asus P8P67 Deluxe | MSI GTX980 Ti | 16GB DDR3 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Jag pillade lite med dessa mods men nackdelarna övervägde fördelarna så jag avinstallerade hela skiten till slut för det blev alldeles för mycket pill.

Till er som har hållt på lite mer med detta än vad jag har: Är det fortfarande så att dessa mods funkar bäst till huvudspelet och inte expansionen? Måste man fortfarande se till att Steam inte uppdaterar huvudspelet till senaste patchen för att få bästa spelupplevelse med dessa mods? Expansionen va tvungen å ha senaste patchen så därför kunda man inte köra samma mods på denna?

Visst att han jobbar på nya mods men hans tidigare mods var väl inte helt felfria om jag minns rätt?

Redsky problemet är det fortfarande kvar? Är spelet fortfarande på tok för mörkt på nätterna? Om man korrigerar detta så blir spelet ljust som fan speciellt i mellansekvenserna?

Vart är GTA V varför är dom så förbannat seeega!? :). Rockstar Games är kungar men med tanke på att dom fullkomligt pissar på oss PC spelare som sitter på den ultimata hårdvaran så börjar hatet i mitt sotsvarta hjärta växa.

Vad fan väntar dom på? Att GTA VI ska annonseras innan vi får uppleva femman? Jag vägrar spela detta spel på 8 år gammal hårdvara jag fullständigt vägrar.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av zhrooms:

http://i.imgur.com/xNMOtv6.png

Det var inga dåliga texturer på den bilden!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ockelbo
Registrerad
Okt 2003

Ser vackert ut

Theres no place like 127.0.0.1

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2009

*Tråd rensad*

Jag har tagit bort ett par inlägg som klagade på språkbruk, vänligen gör inte detta, tråden riskerar att spåra ur.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Någon som ett bra förslag på bilpaket?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Diö
Registrerad
Dec 2008

Synd bara att skiten inte startar för mig med Win 8.1.

Skickades från m.sweclockers.com

Förvänta dig inget svar utan citat!
Kolla gärna in mitt bygge: http://www.sweclockers.com/galleri/11602-final-aqua-dreamer-b...
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/KaakaaN/

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av TonyB4ngZ:

...Vart är GTA V varför är dom så förbannat seeega!? :). Rockstar Games är kungar men med tanke på att dom fullkomligt pissar på oss PC spelare som sitter på den ultimata hårdvaran så börjar hatet i mitt sotsvarta hjärta växa. Vad fan väntar dom på? Att GTA VI ska annonseras innan vi får uppleva femman? Jag vägrar spela detta spel på 8 år gammal hårdvara jag fullständigt vägrar.

Så länge folk köper spelet till 9-10 år gamla konsoler, och pengar rullar in, varför då bry sig om PC? Men fördelen om GTA V aldrig kommer till PC är ju att då fortlever Mod-kuturen till GTA IV.

Och håller med, GTA 5 ospelbart långa stunder på Xbox 360 för vissa av oss = huvudvärk efter 20 minuter om man är känslig för drops.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av bärplockaren:

Någon som ett bra förslag på bilpaket?

Som ett sent svar och tack.

Jag använder just nu CarryTHXD's bilpack, funkar najs.