Permalänk

Skolprojekt :)

Tjenare nu är det så att jag skriver en rapport om tv/tvspels våldets påverkan. Och saken är den att jag inte hittar så många undersökningar kring dessa ämnen. Så vet ni några bra som ni skulle kunna dela med mig vore jag glad

/sneel

Permalänk
Medlem
Skrivet av supersneel:

Tjenare nu är det så att jag skriver en rapport om tv/tvspels våldets påverkan. Och saken är den att jag inte hittar så många undersökningar kring dessa ämnen. Så vet ni några bra som ni skulle kunna dela med mig vore jag glad

/sneel

På vilken nivå? Gäller det högskolan så kan du börja med Google Books.
Gymnasiet så är det nog enklare att rota runt i Kotakus arkiv samt försöka hitta klipp på Siewert Öholm.
För högstadiet så borde problemet begränsas till TV eller TV-spels våld och då helst TV-våld vilket leder en direkt till Videovålds debatten och Siewert Öholm.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Man kan ju annars t.ex. söka på sweclockers för att hitta något.

Rapporten har en ganska omfattande litteraturlista och jag vågar påstå att det kan finnas saker av intresse i den.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Geeks
SweClockers

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015