Mekaniska användare, vad spelar ni och vilken brytare har erat t-bord?

Permalänk
Avstängd

Mekaniska användare, vad spelar ni och vilken brytare har erat t-bord?

Tja! Skulle bara göra en rolig tråd då jag har jävligt tråkigt.
Vill veta vad ni gamers som har mekaniska tangentbord, vad för spel ni spelar och vilken brytare ni använder till det?
Hade varit kul att veta vilken brytare ni använder er utav för att spela dom spelen ni gör, berätta gärna alla spelen ni spelar, och vilken brytare ni använder, och förklara om ni tycker det passar bra ihop eller det finns nackdelar och fördelar med just den brytaren till det spelet.
Tack!

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Jag spelar väl lite guild wars 2, lol och bf4 mest. Använder röda brytare:)

Permalänk
Medlem

Lite av alt, föredrar oldschool fps. Röda brytare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wasp:

Jag spelar väl lite guild wars 2, lol och bf4 mest. Använder röda brytare:)

Verkar som att det är röda brytare man ska luta sig åt vid köp om man vill spela lite vad som helst och skriva eller? Jag menar, blir man inte trött i fingrarna av röda? Funkar det bra för alla sorters spel samt att skriva på? Vilket med röda brytare använder du ? Tacksam för svar Ska köpa ett mekaniskt, antingen blåa eller röda, känns som att blåa blir för mycket ljud, men vet inte riktigt.. Vill ha en switch som passar till det mesta!

Skrivet av golom:

Lite av alt, föredrar oldschool fps. Röda brytare.

Är röd en brytare som passar mycket för både spelande och skrivande tycker du? Alltså om det är en all-around switch, jag funderar på blåa men är rädd att jag inte klarar av ljudet så mycket eller att det stör folk i skype eller omgivningen. Så himla osäker, ingen affär i närheten säljer både röda och blåa man kan känna på så blir så svårt..

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Jag använde blåa i 4 år, sedan köpte jag ett Ducky med vita brytare som experiment. Det fastnade och nu används det till precis ALLT. Mycket skrivande och en del stressigt FPS som faktiskt blir jobbigt efter ett tag med såhär tunga brytare.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Ducky Shine 3 med Bruna brytare. Ville ha en referenspunkt för aktivering, men lättheten av en röd brytare.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Blå brytare på ett Qpad Mk-80 , tycker om det klickande ljudet
Har även testat bruna som va riktigt sköna , dom röda va också riktigt sköna.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Spelar Counter-strike (1.6), Minecraft, BF4, Trainsimulator 2014, Eurotruck Simulator osv...
Svarta brytare.

Permalänk

Kör röda brytare, spelar mest cs och blir även mycket skrivande. Sköna att spela med och funkar bra att skriva med också, har även testat bruna, blåa och svarta (nästan som röda)

Röda
+ Sköna att spela med
+ Lite lättare än svarta
+ Okej att skriva med

Bruna
+ Sköna att skriva med
+ mycket lätta

- Gillar inte att spela med dem (CSGO)

Blåa
+Sköna att skriva på

- Ljudet kan vara störande
- Känns som det är något resetläge så man måste typ släppa upp den helt

Svarta
I princip som röda men måste trycka lite hårdare

Tycker att röda och svarta passar bäst till spel, speciellt CS:GO och andra FPS

Detta är av mina erfarenheter

Permalänk
Medlem

Blåa på mitt Ducky Shine 3. Spelar mycket DotA 2 och lite CSGO ibland. Använde svarta innan och var nöjd med dem men jag kan inte komma undan att jag älskar känslan från blåa.

Permalänk
Medlem

wow , bf4 och lite arma. röda brytare. hade blåa innan men röda is the shit

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Jag kör svarta. Spelar senast: Borderlands 2, civ 5 (fast det spelar jag mest bara med musen i utsträckt soffläge ), portal, left 4 dead och lite diablo 3 igen verkar det som.

Visa signatur

i7 2600k @ 4,3/ Asus z68 v-pro gen3/ NH-D14/ 2x4 gb xms3 1600/ 120 gb Kingston ssd/ 650w Fractal Tesla/ Asus gtx660DCII/ Teakcase /

Permalänk
99:e percentilen

Spelar främst Battlefield 3 och någon gång ibland Battlefield 4.

Använder buckling spring ("clicky") switches.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag spelar StarCraft 2, Diablo 3 och lite CS ibland. Tangentbordet heter CM Storm QuickFire TK - blåa brytare. Väldigt sköna att skriva och spela på tycker jag.

Permalänk
Medlem

BF4 och röda brytare på mitt Corsair K60.

Gillar lättheten vid spel men kommer inte riktigt överens med dom när jag skriver för dom är lite för lätta.
Iof skriver jag nästan aldrig hemma vid datorn utan har den till 95% för spel...

Se vad det blir för brytare på nästa tangentbord. Lite trögare men kanske inte som svarta skulle vara skönt.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Spelar bara CS GO, Kör svarta brytare. (Cm nånting tkl.) Har även ett siberia 7G med svarta men ville ha musen närmare så att säga.

Permalänk

Bruna!
köra Dota 2

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Topre, CS1.6 och shootmania

Permalänk
Medlem

Spelar Skyrim, Diablo 3, Battlefield. Jag använder Cherry MX Blue.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Blåa. Tycker de funkar bra till spel som LoL och de är sköna att skriva med men låter lite störigt högt ibland. Hatar dem till FPS dock.. att strafea runt är inte alls smooth liksom.

Nästa bord blir röda då spel går före skriva

Permalänk
Medlem

Entropia med ett Filco MS 2(US) bruna brytare funkar fint till allt möjligt, inte provat andra direkt heller men riktigt nöjd med inköpet tog ett tag att vänja sig vid då jag dels haft ett svenskt ergonomiskt tangentbord och nu ett rakt US så tar ett tag att vänja sig vid ett rakt igen men snart ska man nog vara inkörd på detta helt.

Provat lite BF4 med fast ser inte vad alla andra ser i dessa och liknande spel men tangentbordet har ju funkat fin fint med de också, snarare mitt ointresse som dragit ner eventuella resultat i såna spel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelar BF4, Diablo 3, Guild wars 2, Final Fantasy A Realm reborn mm.
Och jag använder gröna brytare. Fungerar kalas

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd

Cherry MX Blue. StarCraft 2, Unreal Tournament 3, Dota 2.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelat Magicka, NFS, Skyrim och skrivit en hel del uppsatser med mitt tesoro-tangentbord med bruna brytare. Tog dock ett tag att anpassa mitt sätt att skriva till tangentbordet. Sen dess flyter det på riktigt bra!

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Verkar som att det är röda brytare man ska luta sig åt vid köp om man vill spela lite vad som helst och skriva eller? Jag menar, blir man inte trött i fingrarna av röda? Funkar det bra för alla sorters spel samt att skriva på? Vilket med röda brytare använder du ? Tacksam för svar Ska köpa ett mekaniskt, antingen blåa eller röda, känns som att blåa blir för mycket ljud, men vet inte riktigt.. Vill ha en switch som passar till det mesta!

Är röd en brytare som passar mycket för både spelande och skrivande tycker du? Alltså om det är en all-around switch, jag funderar på blåa men är rädd att jag inte klarar av ljudet så mycket eller att det stör folk i skype eller omgivningen. Så himla osäker, ingen affär i närheten säljer både röda och blåa man kan känna på så blir så svårt..

Röda brytare har ganska lagomt med motstånd, brorsan har gröna och blåa och har lånat båda men jag föredrar fortfarande röda brytare:)
Dom är lite lätta faktist att slå ner om du inte tänker på det men man vänjer sig snabbt och slutar luita hela armen på tangentbordet.