Cherry MX Red eller Blue? Hjälp! Beslutsångest

Permalänk
Avstängd

Cherry MX Red eller Blue? Hjälp! Beslutsångest

Tja, har fortfarande beslutsångest om vilken brytare jag ska köpa.
Har prövat båda och tycker om båda på olika vis.
Gillar att de blåa har den taktila känslan, gillar att de röda är så enkla att trycka ner. Båda är hyfsat enkla ur min synpunkt, men de blåa känns mer mekaniskt, men samtidigt dras jag också åt röda.
Jag är en all around gamer samt surfare, jag både skriver på datorn, spelar, slösurfar. Jag spelar allt från FPS till MMO, till RPG osv. Alla sorters spel, och vill ha en switch som passar både för långa skriv stunder samt en lång period av spelande oavsett spel.
Vad tycker ni?
Om Blå switch, isåfall vilket tangentbord rekommenderar ni?
Om Röd switch, isåfall vilket tangentbord rekommenderar ni?
Behöver så mycket hjälp som möjligt, hade helst gärna velat köpa en av varje för jag har sån extrem beslutsångest för båda är bra på sina vis! Men det går inte ritkigt!
Hoppas ni kan komma med några tips och råd som får mig på rätt väg.
Tack och trevlig kväll SweC.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Det spelar väl inte så stor roll egentligen, du kommer ganska garanterat prestera lika oavsett vilken av de du väljer. Det är ju bara hur du känner som spelar roll.
Personligen skulle jag rekommendera Corsair K70 MX Red om du har begränsad plats på skrivbordet men ändå vill ha ett högkvalitativt tangentbord eller K95 om du är mer av en hardcore gamer som behöver macrotangenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Tja, har fortfarande beslutsångest om vilken brytare jag ska köpa.
Har prövat båda och tycker om båda på olika vis.
Gillar att de blåa har den taktila känslan, gillar att de röda är så enkla att trycka ner. Båda är hyfsat enkla ur min synpunkt, men de blåa känns mer mekaniskt, men samtidigt dras jag också åt röda.
Jag är en all around gamer samt surfare, jag både skriver på datorn, spelar, slösurfar. Jag spelar allt från FPS till MMO, till RPG osv. Alla sorters spel, och vill ha en switch som passar både för långa skriv stunder samt en lång period av spelande oavsett spel.
Vad tycker ni?
Om Blå switch, isåfall vilket tangentbord rekommenderar ni?
Om Röd switch, isåfall vilket tangentbord rekommenderar ni?
Behöver så mycket hjälp som möjligt, hade helst gärna velat köpa en av varje för jag har sån extrem beslutsångest för båda är bra på sina vis! Men det går inte ritkigt!
Hoppas ni kan komma med några tips och råd som får mig på rätt väg.
Tack och trevlig kväll SweC.

Kolla in bruna, en perfekt kompromiss i mitt tycke.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fogger:

Kolla in bruna, en perfekt kompromiss i mitt tycke.

Har provat bruna men tyckte det inte alls var något för mig faktiskt.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]