Clas Ohlson hörlurar, vad bör jag välja?

Permalänk
Medlem

Clas Ohlson hörlurar, vad bör jag välja?

Tjenamors, jag har fått chansen att köpa ett par hörlurar till rabatterat pris hos Clas Ohlson och jag undrar vilka jag bör välja. Jag har redan ett 5.1 headset anpassat för gaming så nu är jag ute efter något med goda egenskaper för musik Bra bas och diskanter är något jag gillar, headsettet skall helst inte "läcka ljud" i omgivningen. Stora kupor är ett plus då mitt nuvarande headset skaver mot innerörat som tusan, dessutom har jag litet huvud då alla bågar tycks vara för stora. Jag vet att dessa önskemål förmodligen inte kan uppfyllas samtidigt men jag har i alla fall sagt min mening. Hoppas det finns någon hörlurskunnig där ute!

Budget:
- Max 100 €

Önskemål:
- Bra bas & diskanter
- Stora öronkupor
- Justerbar båge
- Inte läcka ljud till omgivningen

Bryr mig inte om trådlösa varianter.

SORTIMENTET

(notera att det det inte gick att länka till det finska sortimentet så jag kör gammal hederlig printscreen... Jo jag råkar bo i Finland)

Brutna länkar, det blev printscreen maraton istället.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Tjenamors, jag har fått chansen att köpa ett par hörlurar till rabatterat pris hos Clas Ohlson och jag undrar vilka jag bör välja. Jag har redan ett 5.1 headset anpassat för gaming så nu är jag ute efter något med goda egenskaper för musik Bra bas och diskanter är något jag gillar, headsettet skall helst inte "läcka ljud" i omgivningen. Stora kupor är ett plus då mitt nuvarande headset skaver mot innerörat som tusan, dessutom har jag litet huvud då alla bågar tycks vara för stora. Jag vet att dessa önskemål förmodligen inte kan uppfyllas samtidigt men jag har i alla fall sagt min mening. Hoppas det finns någon hörlurskunnig där ute!

Budget:
- Max 100 €

Önskemål:
- Bra bas & diskanter
- Stora öronkupor
- Justerbar båge
- Inte läcka ljud till omgivningen

Bryr mig inte om trådlösa varianter.

SORTIMENTET
http://www.clasohlson.com/fi/b/Multimedia/Ljud/H%C3%B6rlurar-...

för det första så har du länkat till finska clas ohlson
och för det andra så är det helt fel sida...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

för det första så har du länkat till finska clas ohlson
och för det andra så är det helt fel sida...

vad är det för konstigt med det? ts verkar bo i Finland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

vad är det för konstigt med det? ts verkar bo i Finland.

mjo, men det är lite svårt för oss på ett svenskt forum att förstå finska..

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

mjo, men det är lite svårt för oss på ett svenskt forum att förstå finska..

så på ett svenskt forum finns det bara svenskt folk, är det det du menar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

så på ett svenskt forum finns det bara svenskt folk, är det det du menar?

suck...
självklart finns det inte endast svenska medlemmar här, men majoriteten är överlägset folk som pratar svenska. om jag får gissa så tror jag att knappt 1-2% på swec talar/läser finska.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

mjo, men det är lite svårt för oss på ett svenskt forum att förstå finska..

Jag länkade till den svenskspråkiga sidan av clasohlson.fi men skiten fungerar tydligen inte...

EDIT 1 Jag raderade mina cookies och testade länken igen, den är bruten >< Nevermind får väl printscreena hela rubbet.
EDIT 2 Printscreen-maraton i första posten

(Och nej jag snackar inte Finska heller, men de som gör det är det inget fel på. Håll dig till topic är du vänlig.)

Permalänk

Språket går ju att ändra högst upp till höger på länkad sida, så dem som vill hjälpa till att rekommendera kan ju bara ändra där. Själv är jag för dåligt insatt för att ge ett bra tips, dock kända märken som philips är ju alltid ett säkert kort.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk

Om man vet sin sak på hörlurar samt clas ohlson så lär ju inte språket vara ett problem. Har dock inte mycket att tillföra själv, visste knappt att dom sålde hörlurar! Märken såsom Beyerdynamics, AKG och sony brukar kunna ha bra dock

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Språket går ju att ändra högst upp till höger på länkad sida, så dem som vill hjälpa till att rekommendera kan ju bara ändra där. Själv är jag för dåligt insatt för att ge ett bra tips, dock kända märken som philips är ju alltid ett säkert kort.

Har testat fem gånger och det räcker för min del. Det går helt enkelt inte att länka det svenskspråkiga clasohlson.fi

EDIT Uppdaterade första posten med bilder istället

Nej, du är på clasohlson.se. Jag är bosatt i Finland och måste därför hålla mig till clasohlson.fi. Sortimentet och priserna varierar.

EDIT Uppdaterade första posten med bilder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

mjo, men det är lite svårt för oss på ett svenskt forum att förstå finska..

Finland är ju tvåspråkigt så naturligtvis har claes ohlsson en svensk sida med, tryck på "sv" uppe till höger så blir det på Svenska.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Sådär fixat, det räcker med tjafs om språk.

#14443942

Permalänk
Medlem

Av de jag kunde se i SS så kan jag säga att koss porta pro och akg 518 är de enda två paren som jag vet är värda sina pengar. Philips SHP kan också vara något, men kan inte utala mig för har varken testat dem eller kollat upp dem.

Permalänk

Man måste prova i nån välsorterad butik för att få en känsla för hur dom sitter just för dig, mina sennheiser hd 700 är dom skönaste lurarna jag nånsin haft men dom är inte för alla

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk

Har själv gamla modellen av Sony MDR där uppe, riktigt skönt ljud i dom! dock har ljudet blivit lite sämre nu efter alla år, men stora element som ger fyllig men lagom bas !

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Av alternativen de har skulle jag troligen köra på Sony MDR-V55, inte testat dem men hört gott om dem (prisvärda).

http://www.head-fi.org/products/sony-mdr-v55-br-dj-style-head...
http://www.amazon.com/Sony-MDR-V55-BR-Style-Headphones/produc...

Permalänk

Hej, har personligen Akg k619. Jag är väldigt nöjd med ljudet men kan inte säga så mycket mer eftersom jag inte är speciellt insatt i just ljud. Jag köpte mina för ca 450kr då den rosa varianten vid ett flertal tillfällen varit på rea på diverse sidor. Kan även tillägga att plasten ovanför högtalarna lätt går sönder och detta verkar inte enbart drabba mig utan har sett det i flera omdömen. Jag är alltså tveksam om den är värd det där priset.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarlund:

Hej, har personligen Akg k619. Jag är väldigt nöjd med ljudet men kan inte säga så mycket mer eftersom jag inte är speciellt insatt i just ljud. Jag köpte mina för ca 450kr då den rosa varianten vid ett flertal tillfällen varit på rea på diverse sidor. Kan även tillägga att plasten ovanför högtalarna lätt går sönder och detta verkar inte enbart drabba mig utan har sett det i flera omdömen. Jag är alltså tveksam om den är värd det där priset.

Har precis råkat ut för det.. Köp inte dem, de går sönder hur försiktig man än är...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarlund:

Hej, har personligen Akg k619. Jag är väldigt nöjd med ljudet men kan inte säga så mycket mer eftersom jag inte är speciellt insatt i just ljud. Jag köpte mina för ca 450kr då den rosa varianten vid ett flertal tillfällen varit på rea på diverse sidor. Kan även tillägga att plasten ovanför högtalarna lätt går sönder och detta verkar inte enbart drabba mig utan har sett det i flera omdömen. Jag är alltså tveksam om den är värd det där priset.

Skrivet av fizzdan:

Har precis råkat ut för det.. Köp inte dem, de går sönder hur försiktig man än är...

Skickades från m.sweclockers.com

Mina har inte gått sönder än i alla fall. Haft dom kanske ett år eller något och har hanterat varsamt, men haft dom i väskan etc också.
Supernöjd med mina. Köptes för 589:- på webhallen tror jag.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag ser iPorta Pro, ska lurarna vara specifikt ämnade för iPhone månne? Använder du Android/WP kan det eventuellt hända att de tre spåren i kontakten sitter på omvända platser vilket gör att du bara får ljud i en lur... vet att det var så förut iallafall.

Använde själv ett par AKG K518DJ (de helsvarta) i drygt ett år under gymnasietiden. Efter att ha blivit totalt sönderslaktade då de uteslutande transporterats i skolväskan införskaffades K518LE. För priset fantastiska lurar, största problemet var väl att man aldrig fick ha dem ifred i klassrummet... De sitter också väldigt tätt slutna vilket gör dem varma i längden, och har en störtoskön båge i hårdplast, men i övrigt är de svåra att ogilla!

Innan detta hade jag Koss Porta Pro och förstår verkligen inte varför. Avrekommenderar dem starkt om de som sagt samtalsmässigt inte är ämnade specifikt för iPhone. Visst, de erbjuder en lite boostad bas, men vad gör det när resten av ljudet är skit. Visst, de är lätta och portabla, men tenderar också väldigt lätt att gå sönder (sex par var klassrekordet för en enda person). Visst, de erbjuder livstids garanti, vilket även detta är förståeligt då livstiden för dessa lurar i regel är ovanligt kort. Och visst, de släpper in ljud från omgivningen vilket inte skapar en känsla av instängdhet som hos K518, dock spelar de även precis lika högt utåt.

Jag föreslår att du provlyssnar på AKG eller Sennheiser om du har möjlighet. De må kanske se lite tråkiga ut men i regel är ljudkvalitén fantastisk.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Mina har inte gått sönder än i alla fall. Haft dom kanske ett år eller något och har hanterat varsamt, men haft dom i väskan etc också.
Supernöjd med mina. Köptes för 589:- på webhallen tror jag.

Jag är supernöjd med det feta ljudet, gav 589 spänn med .. men de höll i exakt 359 försiktiga dagar, har typ haft dem framför datorn på jobbet och pratat i telefon med ....

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

38 euro för ett par Porta Pro???!!! Fy för saatana va dyrt det verkar vara med hörlurar i Finland! För ~900kr får man ganska bra hörlurar här i Sverige. För mig personligen föll inte nån av lurarna i bilden mig i smaken. Men då jag sitter på ett par HD650 är det ju lätt att bli lite för kräsen.
Du har inte möjlighet att få tag i t ex ett par Sennheiser HD518 från Sverige? Dom är visserligen öppna men det är det värt!

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Har precis råkat ut för det.. Köp inte dem, de går sönder hur försiktig man än är...

Skickades från m.sweclockers.com

mina k618 dj gick sönder härom veckan, på samma sätt. lämnade in dom till komplett och ska få pengarna tillbaka. lite tråkigt dock att man inte får nya lurar, eftersom dom kostar dubbelt så mycket nu som när jag köpte dom.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

mina k618 dj gick sönder härom veckan, på samma sätt. lämnade in dom till komplett och ska få pengarna tillbaka. lite tråkigt dock att man inte får nya lurar, eftersom dom kostar dubbelt så mycket nu som när jag köpte dom.

Åfan, jag har webhallen... Vi får se hur de hanterar det hela...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Jag kilade över till min lokala Clas Ohlson butik idag, funderade på att köpa Sony MDR-V55 men de fanns såklart inte i sortimentet. Istället köpte jag Philips SHP 6000 och har nu testat hörlurarna. Basen är bra men mellantonerna tenderar att bli lite grötiga. Diskanterna är okej, dock vill jag varna att dessa hörlurar läcker ljud som tusan. Men det gör inget antar jag, lär ända bara ha dem i huset Jag är inte riktigt nöjd och funderar på att lämna tillbaka mina hörlurar och istället beställa ett par. Visserligen får jag vänta 1 - 2 veckor men det får man väl ta.

Tack för alla råd och tips, om ni vet mer eller har personliga erfarenheter av dessa headsets så vill jag gärna veta mer