Razer lanserar Blackwidow Ultimate med egendesignade mekaniska brytare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn:

Enligt Prisjakt är den släppt 2013, är det en annan modell som släpps nu?

"Amerikanska Razer dammar av tangentbordet Blackwidow Ultimate en fjärde gång"

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Snyggt var det iallafall inte.
Jag undrar om 0.3 mm gör någon som helst skillnad.
Tror jag behåller min Filco.

Permalänk

När fan släpps detta då? Frågan är, gröna eller orangea....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Det jag tänker är att Razer är så pass stora att de har råd att skapa en helt egen produktionsapparat tillskillnad från många andra. Dessutom tänker de ju sälja brytarna till andra företag. Så nä, tror knappast att de har samarbetat med Cherry. Då borde det ha framgått, tex "We have collarborated with the leading expert cherry in mechanical switches to create the best gaming performance ... bla bla bla ..."

Och som du själv säger är det svårt att göra mekaniska brytare, kanske därför andra företag inte har lyckats skapa lika bra brytare som Cherry vilket gjort att ingen lyckats konkurrera med dem = monopol på marknaden. Alla mekaniska tangentbord man ser i affärer har brytare från Cherry.

Detta är vad de skriver på sin hemsida: "While the Razer designers and engineers designed the new Razer Mechanical Switch from ground up, we partnered with a third party manufacturer to mass produce the switch."

Såvitt jag förstått gick det patent som Cherry hade på MX-brytarna ut för ett tag sedan. Det borde innebära att det nu är mer eller mindre fritt fram för konkurrenter att apa efter konstruktionen. Som tex. Kailh, det är möjligt att det är den ovan nämnda tredjepartstillverkaren - man kanske tom. kan förmoda det; Kailh Cherry MX clones.

Permalänk
Medlem

Ser rätt bra ut förutom att det är en konstig layout över numpad+piltangenter och ingen insert/delete/home/end

Permalänk

"The worlds top esports athletes"

Lite kul att de räknas som atleter.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk

Ok! Nu har jag ett Blackwidow redan och tjejen är jäkligt taggad på att jag skaffar ett nytt.

Hur högt kommer detta att låta? Blackwidow är verkligen som en dröm att skriva/spela på men det låter ju hur högt som helst.

Jag har skickat till Razer typ 3 gånger och frågat om ett blackwidow stealth i nordisk layout men dom svarar aldrig.

Permalänk
Skrivet av Freddemann:

Ok! Nu har jag ett Blackwidow redan och tjejen är jäkligt taggad på att jag skaffar ett nytt.

Hur högt kommer detta att låta? Blackwidow är verkligen som en dröm att skriva/spela på men det låter ju hur högt som helst.

Jag har skickat till Razer typ 3 gånger och frågat om ett blackwidow stealth i nordisk layout men dom svarar aldrig.

Vore fint om du postade här om du får svar!

Permalänk
Medlem

"Egendesignade" är en kraftig överdrift, när det bara handlar om finjusterade Cherry MX-brytare. För min del en fullständigt ointressant gimmick, men så är jag ingen e-sportare heller, så jag ingår inte i målgruppen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

Hatar razers skit. Så jävla överskattade produkter. Alltid p14 som köper de också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddemann:

Ok! Nu har jag ett Blackwidow redan och tjejen är jäkligt taggad på att jag skaffar ett nytt.

Hur högt kommer detta att låta? Blackwidow är verkligen som en dröm att skriva/spela på men det låter ju hur högt som helst.

Jag har skickat till Razer typ 3 gånger och frågat om ett blackwidow stealth i nordisk layout men dom svarar aldrig.

Jag frågade samma sak den 30/7 -13 och fick som svar den 2/8 -13 :

"Hi Chris,

Thank you for contacting Razer.
We don't have any plans to release a Nordic language version of the BlackWidow Stealth.
Also, we don't have any plans to release blue backlights for the BlackWidow family at this time, I apologize. Thanks for your positive feedback, and please let us know if you have any further questions.

Best Regards,
Razer Support Team"

Var ju dock ett tag sedan så det kan mycket väl ha ändrats.

Permalänk
Skrivet av pitohui:

Jag frågade samma sak den 30/7 -13 och fick som svar den 2/8 -13 :

"Hi Chris,

Thank you for contacting Razer.
We don't have any plans to release a Nordic language version of the BlackWidow Stealth.
Also, we don't have any plans to release blue backlights for the BlackWidow family at this time, I apologize. Thanks for your positive feedback, and please let us know if you have any further questions.

Best Regards,
Razer Support Team"

Var ju dock ett tag sedan så det kan mycket väl ha ändrats.

Haha! Tack för svaret! Nu känner jag mig inte det minsta ignorerad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Visa mig ett mekaniskt tangentbord med full n-key rollover över USB?

Corsair Vengeance K70 Black
Cherry MX Red

100% Anti-Ghosting with Full Key Rollover on USB.
Every keystroke translates into accurate gameplay—even when multiple keys are pressed. There’s no signal degradation, and it keeps up with you, no matter how fast you play.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Tephras:

Detta är vad de skriver på sin hemsida: "While the Razer designers and engineers designed the new Razer Mechanical Switch from ground up, we partnered with a third party manufacturer to mass produce the switch."

Såvitt jag förstått gick det patent som Cherry hade på MX-brytarna ut för ett tag sedan. Det borde innebära att det nu är mer eller mindre fritt fram för konkurrenter att apa efter konstruktionen. Som tex. Kailh, det är möjligt att det är den ovan nämnda tredjepartstillverkaren - man kanske tom. kan förmoda det; Kailh Cherry MX clones.

Razer var inte sugna på att dela med sig om mer information kring denna "tredjepartstillverkare", men du slog huvudet på spiken här. Det är utan tvekan Kailh som tillverkar Razers nya brytare (det dök precis in ett Blackwidow Ultimate på kontoret och Kailhs logotyp är fullt synlig på brytarna).

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tephras:

Detta är vad de skriver på sin hemsida: "While the Razer designers and engineers designed the new Razer Mechanical Switch from ground up, we partnered with a third party manufacturer to mass produce the switch."

Såvitt jag förstått gick det patent som Cherry hade på MX-brytarna ut för ett tag sedan. Det borde innebära att det nu är mer eller mindre fritt fram för konkurrenter att apa efter konstruktionen. Som tex. Kailh, det är möjligt att det är den ovan nämnda tredjepartstillverkaren - man kanske tom. kan förmoda det; Kailh Cherry MX clones.

Intressant läsning. Undrar hur kvalitén och priset är på deras kloner. Vore ju trevligt om det kom en ny mellanklass av tangentbord som inte kostade skjortan men ändå hade mekaniska brytare. Typ något i stil med Filco, alltså enkla rena tangentbord med mekaniska brytare men som inte nödvändigtvis behöver vara byggda för att hålla för 30 års konstant programmerande utan istället prioriterar en prislapp under 500 kr. Något för oss vanliga dödliga.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vet att deras articosas tangenter hade en form av gummiaktig yta över sig som gjorde tangentbordet enormt skönt att skriva på. Däremot deras billigare Lycosa är ju skräp och plast rakt igenom.

Håller med, lycosa var ju fail på alla hörn o kanter.. såg ut som en leksak man köpte för 10kronor.. Plast, lätt, och allmänt vidrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

Snyggt var det iallafall inte.
Jag undrar om 0.3 mm gör någon som helst skillnad.
Tror jag behåller min Filco.

Normalt sett nej, inte för den genomsnittlige spelaren. För den här killen kan det nog hjälpa. Streamar man i 222BPM en längre tid så krävs det mer uthållighet och styrka. BPM översatt till APM blir 888 tangenttryckningar i minuten i streams, en snabb korean i Starcraft har vadå 300 APM?. Då är det här med en hand, inte två.

Kan den där lilla ynkliga skillnaden vara till hjälp, ja lite.