Permalänk
Medlem
Skrivet av Qdjur:

http://http://www.501st.com/ kan man få massor av bra tipps innan man köper

Tack
Tror jag såg någon dokumentär om dessa människor.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Fy helvete vad läckert!! Bra jobbat hurru

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Medlem

Så snyggt att jag blir tårögd !

Visa signatur

Levla upp i spelet vi kallar livet - https://ltfu.org/

Permalänk

Tuff grej! Jag gillar att du var såpass förberedd att du hade letat efter en skärm med bra betraktningsvinklar innan du började på detta. En 4K- eller 8K-skärm, med riktigt bra betraktningsvinklar, hade varit ännu grymmare att ha där under!

Jag tycker personligen inte om att ha tangentbordet på en träskiva som man rullar ut underifrån skrivbordet, men det kanske hade varit passande i det här fallet för att utnyttja mer av skärmytan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil.St:

Fy helvete vad läckert!! Bra jobbat hurru

Skrivet av aka-tora:

Så snyggt att jag blir tårögd !

Kul att höra!
Vore kul att se lite variationer på det här nu!

Skrivet av Subdubwise:

Tuff grej! Jag gillar att du var såpass förberedd att du hade letat efter en skärm med bra betraktningsvinklar innan du började på detta. En 4K- eller 8K-skärm, med riktigt bra betraktningsvinklar, hade varit ännu grymmare att ha där under!

Jag tycker personligen inte om att ha tangentbordet på en träskiva som man rullar ut underifrån skrivbordet, men det kanske hade varit passande i det här fallet för att utnyttja mer av skärmytan?

http://anony.ws/i/2014/03/07/noWuP.jpg

Så sant, jag funderar lite på just det, men vet inte hur man ska tänka i material.. Skulle göra det lättare för att använda som virtuelltflipper också!
Men lite mer yta vart det nu med Skärmen på väggen.

Permalänk

Riktigt snyggt! Tummen upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qdjur:

Så sant, jag funderar lite på just det, men vet inte hur man ska tänka i material.. Skulle göra det lättare för att använda som virtuelltflipper också!

Kör glas, och fixa två stegmotorer som skickar ut ditt tangentbord

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt, alla mina 5 tummar upp.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha, även om du täcker mycket av själva skrivbordsytan med tangentbord/mus och skärmfot (vilket du senare fixade med ett VESA-fäste på väggen)

... Så måste jag ju ändå gilla idéen något enormt.
"Think outside the box" heter det ju, och du har lyckats - med bravur!

Film måste vara jobbigt att kolla på detta sättet?
Men som när du spelar

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Stort lyft med skärmen på väggen!

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Jävligt tufft!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

cool

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt, men jag hade nog försökt gjort bordet lite bredare så tangentbord och mus inte stör och så gjort lutning på fickan för skärmen så man kunde få lite mer vinkel på den Känns som att det inte är så skönt att titta på en skärm som ligger helt platt sådär efter en stund ^^

Men som sagt, riktigt cool idé och utförande

Permalänk

sjukt nice och som tidigare skrivet borde du verkligen sätta upp den andra skärmen på väggen, och kan du inte dra sladdarna till tangentbordet typ under skärmen och ut igen ett hål mot dig och kanske dra mus sladden under och ut igenom sidan så det blir så lite skit som möjligt på denna fina idén?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3, PSU: Antec Truepower New series 650w 80+bronze,GPU: Gigabyte GeForce GTX 670 OC,Moderkort: MSI Z77A-s01 ATX,CPU Intelcore I5 3570K @4,2 Ghz,RAM: Crosair vegnance 8GB CL9 LP,CPU kylare: Noctuna NH-U12P,HDD: 2TB SEagate Barracua 7200rpm, SSD: 60GB Intel 330, Hyper X kingston 120 GB Skärm: BenQ TFT 24" GL2450x2, Kringutrustning: Qpad MK-85, Steel Series Rival,Hyper X Cloud v1, Logitech Speaker Z523

Permalänk
Medlem

Jätte bra projekt! Jag kommer låna idén och göra liknande grej.
Dock kommer jag lägga till 2 olika saker.

Jag kommer göra det bredare så jag kan ha tangentbord och mus. utanför skärmen.

Sen kommer jag även lägga till detta:
https://www.youtube.com/watch?v=wtbdjSEbaAE

Det gör att man genom glaset kan använda en egentillverkad penna för att få "touch" funktionen.

Återkommer när jag har löst själva bordet.

Permalänk
Medlem

Här är för övrigt även ett riktigt snyggt bygge.
https://www.youtube.com/watch?v=V-bExxVuEgQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Kör glas, och fixa två stegmotorer som skickar ut ditt tangentbord

Stegmotor skulle vara super tufft! Ska absolut kika på det=)

Skrivet av andreas_dock:

Haha, även om du täcker mycket av själva skrivbordsytan med tangentbord/mus och skärmfot (vilket du senare fixade med ett VESA-fäste på väggen)

... Så måste jag ju ändå gilla idéen något enormt.
"Think outside the box" heter det ju, och du har lyckats - med bravur!

Film måste vara jobbigt att kolla på detta sättet?
Men som när du spelar

Kul=D jag kollar gärna någon rulle eller serie när jag nöjes datorerar, Inte för att titta på, snarare för att sysselsätta hjärnan=) tror inte jag bjuder på filmkväll för att sen titta på skrivbordet iaf=D

Skrivet av billsaysrawr:

sjukt nice och som tidigare skrivet borde du verkligen sätta upp den andra skärmen på väggen, och kan du inte dra sladdarna till tangentbordet typ under skärmen och ut igen ett hål mot dig och kanske dra mus sladden under och ut igenom sidan så det blir så lite skit som möjligt på denna fina idén?

Det är sant, har ju lufthål att plocka ur sladdarna ur! Men kan nog komma ett hyllplan för mus och tangentbord under, det borde lösa det!
Jepp skärmen sitter på väggen=)

Skrivet av btr:

Jätte bra projekt! Jag kommer låna idén och göra liknande grej.
Dock kommer jag lägga till 2 olika saker.

Jag kommer göra det bredare så jag kan ha tangentbord och mus. utanför skärmen.

Sen kommer jag även lägga till detta:
https://www.youtube.com/watch?v=wtbdjSEbaAE

Det gör att man genom glaset kan använda en egentillverkad penna för att få "touch" funktionen.

Återkommer när jag har löst själva bordet.

Kul! Blir det flera mindre skärmar eller en större?
Jag har funderat på att skaffa en leap motion https://www.leapmotion.com, vad tror du?

Permalänk

På bilden där man ser träbakgrunden trodde jag först du hade råkat spräcka skärmen.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=xzn-mLEjRZw När man kollar på den så känns den inte 100% bra..

Permalänk

är riktigt nice att se nya idéer 5/5 direkt, fastnade även väldigt mycket för tavlorna, stört snygga

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Medlem

Gillar idén skarpt! Cool lösning!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Permalänk
Medlem

haha coolt!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaktuszon:

På bilden där man ser träbakgrunden trodde jag först du hade råkat spräcka skärmen.

Hemska tanke! skulle kunant använda som ljusbord fortfarande dock=)

Skrivet av btr:

https://www.youtube.com/watch?v=xzn-mLEjRZw När man kollar på den så känns den inte 100% bra..

Sant, filmen hade dock några månader på nacken, sugen på att koppla in en till en egen dator för att från den styra enbart bordet, och sedan köra mouse without border.

Skrivet av Ordningsvakt:

är riktigt nice att se nya idéer 5/5 direkt, fastnade även väldigt mycket för tavlorna, stört snygga

Kul att kunna förverkliga sina idéer, har länge suktat efter att bygga en arkadmaskin, men det får komma lite senare. Tack för det!

Skrivet av tcntad:

Tufft! inte sett sidan förr tror jag.

Permalänk
Medlem

Såg skit nice ut Vad kostade de att få skivorna utskurna?

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: MSI z390 godlike |CPU: Intel Core i9-9900K 5.1GHZ|GPU: MSI RTX 2080Ti Lightning Z |RAM:g.skill 32gb ddr4 trident z rgb 4000mhz|HDD:Corsair Force MP510 480GB|asus rog strix helios gx601|PSU: Corsair HX1000i|CPU-Kylare:Alphacool Eisbaer Aurora 420mm|Monitor:asus xg438q

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaCo2006:

Såg skit nice ut Vad kostade de att få skivorna utskurna?

Träskivorna? vet faktist inte vad dem tar för det, jag tor jag fick lite av en special deal på allt från material till fräsning och montering.
Hamnade på 2 000kr för allt sammans minus glasskivan, benen och vinylen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qdjur:

Borde skaffa ett mindre tangentbord=)

Är frivillig på att ärva det gamla ^^

Kan tillägga att jag tycker det var riktigt grymt
Ingen som jag kommer försöka mej på dock (alldeles för våldsam )

*applåder*

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reko85:

Blir varmt och gott va?

Har han en plasma så blir det varmt och skönt.
Men är det en LCD eller LED så kommer han inte märka ett dugg, även om han sitter där tills tiden blir uttråkad.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerUtanZ:

Är frivillig på att ärva det gamla ^^

Kan tillägga att jag tycker det var riktigt grymt
Ingen som jag kommer försöka mej på dock (alldeles för våldsam )

*applåder*

Lol, man får besöka Pai Mei för att lära sig behärska sig då.

Skrivet av Lifooz:

Har han en plasma så blir det varmt och skönt.
Men är det en LCD eller LED så kommer han inte märka ett dugg, även om han sitter där tills tiden blir uttråkad.

Skulle man ha en plasma så skulle man väll ha plasam över hela golvet, den rinner väll ut om man inte håller tv'n upprätt=D

Permalänk

grymt coolt...