Watch Dogs släpps i maj

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Har inte ni som spelar mycket på era datorer fått nog av dåligt optimerade konsolportar?

Dead space, mass effect, AC.... jotack, fruktansvärt dåligt gameplay och helt utan innovation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Av misstag eller för att be om ursäkt? Jag menar inte att ALLA på Ubisoft är svin som bara bryr sig om sig själva, det är bara det intrycket jag har fått av deras högsta chefer.

De gjorde någon miss så att man inte kunde registrera något (vad det nu var). Och för att be om ursäkt uppgraderade det spelet åt en. Kan rota fram mailet om du är nyfiken.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Dead space, mass effect, AC.... jotack, fruktansvärt dåligt gameplay och helt utan innovation

Nu var det inte så att han klagade på gameplay och innovation utan att dom portar spelen dåligt till PC.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

Men vafan, långt ifrån den grymma grafik de visade upp i de tidigare gameplayfilmerna ju. Var detta spelat på en 360 eller? Blev inte lika sugen längre.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk

Ser riktigt mycket fram emot detta spel! Förhoppningsvis ser det bättre ut på PS4 än på trailern dock..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Värsta jag varit med om. Här är en gif, det som ser bra ut är från E3. Det som ser skit ut är trailern som körs på PS4. Det är bekräftat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Värsta jag varit med om. Här är en gif, det som ser bra ut är från E3. Det som ser skit ut är trailern som körs på PS4. Det är bekräftat.

-snip-

Skrattretande. Man får bara hoppas att denna 'next gen' inte håller lika länge som förra gjorde.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Har inte ni som spelar mycket på era datorer fått nog av dåligt optimerade konsolportar?

Jo, faktiskt så mycket att jag har tröttnat helt. Förmodligen försvinner jag (till vissa medlemmars förtjusning) också från detta forum inom en snar framtid. Det är <game over> för min del. Jag går alltså över till konsol istället och spelar spelen så som de var tänkta att spelas.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRandom:

Nu var det inte så att han klagade på gameplay och innovation utan att dom portar spelen dåligt till PC.

Ja jo, men utvecklar man ett spel med konsolernas alla begränsningar så kommer automatiskt det kännas B i jämförelse med spel som använder PCs möjligheter

Sen är det väl ingen hög ambitionsnivå hos utvecklare att göra ett bra Pc-spel, utan snarare tjäna mer pengar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av €lysian:

Jo, faktiskt så mycket att jag har tröttnat helt. Förmodligen försvinner jag (till vissa medlemmars förtjusning) också från detta forum inom en snar framtid. Det är <game over> för min del. Jag går alltså över till konsol istället och spelar spelen så som de var tänkta att spelas.

Inga modifikationer? Inget överklockade? Varför vill du bli styrd, begränsad och censurerad av konsoltillverkarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Inga modifikationer? Inget överklockade? Varför vill du bli styrd, begränsad och censurerad av konsoltillverkarna?

Jag har aldrig sysslat med modifikationer i någon större utsträckning eller varit intresserad av överklockning överhuvudtaget. Jag vill spela. Vi kan vända på det, varför vill PC-spelare fortsätta spela usla portar när de vet att de flesta spelen är just usla portar? Eftersom det finns människor som köper spelen så fortsätter det. Jag har blivit så trött på att PC blir totalt bajsad på hela tiden och jag har helt enkelt inte råd att köpa hårdvara för så mycket pengar, för att sedan spela kanske 1-3 bra spel / år. För det är ungefär så många som jag brukar gilla som släpps till PC nu för tiden. Det är inte värt det. Så det handlar inte om att bli styrd och "censurerad", det handlar om att PC helt enkelt är död för mig. De 1-3 bra spelen finns oftast även till konsol, och väldigt ofta är det så att många bra spel aldrig når PC överhuvudtaget. Så för mig är valet inte enkelt, men logiskt.

Alla tycker inte likadant och jag förväntar mig så klart inte att någon på ett entusiastforum for datorer ska förstå.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phreec:

Skrattretande. Man får bara hoppas att denna 'next gen' inte håller lika länge som förra gjorde.

"Next-gen" konsolerna kommer att genomgå samma evolution som Xbox 360/PS3 gjorde. Spel som släpps i början är inte i närheten av lika grafiskt imponerande som de spel som släpps betydligt senare. Detta har och göra med att utvecklare inte riktigt är vana vid systemet och kan därför inte använda sig av dess fulla potential. Däremot håller jag med om att jag gärna skulle vilja se en ny konsol inom 5 år istället för 8 som det var med förra generationen.

Skrivet av Naxos:

Värsta jag varit med om. Här är en gif, det som ser bra ut är från E3. Det som ser skit ut är trailern som körs på PS4. Det är bekräftat.

http://fc00.deviantart.net/fs70/f/2014/065/e/7/watch_dogs_e3_...

Detta är dock ingen nyhet. Enorma mängder "pre-views" på mässor som E3 är renderade i en kvalite som är långt ifrån vad du får i den slutgiltiga produkten.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Värsta jag varit med om. Här är en gif, det som ser bra ut är från E3. Det som ser skit ut är trailern som körs på PS4. Det är bekräftat.

http://fc00.deviantart.net/fs70/f/2014/065/e/7/watch_dogs_e3_...

Känns inte optimalt att jämföra grafikkvalité med en gif som inte ens kan visa alla färger men visst lär det skilja något mellan PC/konsol och Sony/Microsoft som vanligt.