Hjälp med att byta grafikkort

Permalänk
Medlem

Hjälp med att byta grafikkort

Har nyligen köp ett nytt grafikkort, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB , det grafikkort används inte när jag spelar spel. Googlade lite och försökte att ladda ner catalyst control center. Problemet är att det inte finns några alternativ för grafikkortet. kan någon hjälpa mig med mina problem!?!?

Problem 1: Kan inte få fram alternativen i programmet.

Problem 2: Kan inte byta grafikkort. Intel hd 4600 används fast att det nya ska användas.

Hittar grafikkortet när jag är inne på "canirunit" men inte exempelvis när jag går in på options i skyrim.

Permalänk
Medlem

Har du kopplat sladden till skärmen till grafikkortet eller är det kopplat till moderkortet?
Koppla det till grafikkortet.
Stäng av inbyggda grafiken i bios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sork01:

Har du kopplat sladden till skärmen till grafikkortet eller är det kopplat till moderkortet?
Koppla det till grafikkortet.
Stäng av inbyggda grafiken i bios.

Det var inet som satte ihop skiten :/ Har ingen aning, ska jag försöka med bios?

Permalänk
Medlem

Ja men titta på baksidan av datorn. sitter sladden till skärmen i grafikkortet eller i utgången på moderkortet?
Om allt ser rätt ut. prova bios.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Myera:

Det var inet som satte ihop skiten :/ Har ingen aning, ska jag försöka med bios?

Kontrollera att alla sladdar sitter korrekt och att grafikkortet är låst fast till moderkortet. Startar fläkten på grafikkortet?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myera:

Det var inet som satte ihop skiten :/ Har ingen aning, ska jag försöka med bios?

Ja, gå in i BIOS, Advanced brukar IGPU ligga på, om du nu vill ha både inbyggda och ett fysiskt så kan du sedan välja vilket som ska startas, välj då PCIE.
Vill du bara köra med fysiskt grafikkort så sätt IGPU Multi Monitor till "disabled"