Hur liten speldator kan man bygga med Radeon R9 270

Permalänk

Hur liten speldator kan man bygga med Radeon R9 270

Hej!

Jag ska bygga speldator och min fråga inför bygge är hur kompakt, det är möjligt att bygga en bra speldator.

Det enda som än så länge är bestämt angående datorn är att den ska ha Radeon R9 270 som grafikkort. Moderkortet kan vara mITX. Och alla komponenter som inte behövs kan jag skippa, och de som behövs kan jag ta i minsta möjliga storlek.

Jag kan ju bygga ihop allt och sedan linda in det i packtejp, då blir det kompakt! Men det kommer överhättas omedelbart. Så jag undrar om någon kan någonting som kan hjälpa mig förstå hur kompakt man kan bygga?

Mvh
Sebastian

Permalänk
Medlem

Varför inte kika runt lite i : http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/
Finns massor av trevliga grejor där.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Okej, jag ska göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebban93557:

Hej!

Jag ska bygga speldator och min fråga inför bygge är hur kompakt, det är möjligt att bygga en bra speldator.

Det enda som än så länge är bestämt angående datorn är att den ska ha Radeon R9 270 som grafikkort. Moderkortet kan vara mITX. Och alla komponenter som inte behövs kan jag skippa, och de som behövs kan jag ta i minsta möjliga storlek.

Jag kan ju bygga ihop allt och sedan linda in det i packtejp, då blir det kompakt! Men det kommer överhättas omedelbart. Så jag undrar om någon kan någonting som kan hjälpa mig förstå hur kompakt man kan bygga?

Mvh
Sebastian

Edit: Någon moderator får gärna flytta tråden till egna konstruktioner.

Kompakt? Datorn blir väl inte mindre än chassit i de flesta fall? eller vill du trycka ihop komponenterna inne i burken? Då går de nog sönder :/

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk

Nej, jag menade att chassit skulle vara så kompakt som möjligt. När jag pratade om packtejp så menade jag utan chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebban93557:

Nej, jag menade att chassit skulle vara så kompakt som möjligt. När jag pratade om packtejp så menade jag utan chassi.

Leta upp ett litet chassi då
Behövs väl inge tråd för dä? ^^

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Skrivet av Birkus:

Leta upp ett litet chassi då
Behövs väl inge tråd för dä? ^^

Nä kanske inte :-K Fast tänkte kanske bygga eget chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebban93557:

Nä kanske inte :-K Fast tänkte kanske bygga eget chassi.

Då snackar vi något helt annat. ^^
Kan tyvärr inget om det, hoppas du får hjälp av någon annan

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av sebban93557:

Hej!

Jag ska bygga speldator och min fråga inför bygge är hur kompakt, det är möjligt att bygga en bra speldator.

Det enda som än så länge är bestämt angående datorn är att den ska ha Radeon R9 270 som grafikkort. Moderkortet kan vara mITX. Och alla komponenter som inte behövs kan jag skippa, och de som behövs kan jag ta i minsta möjliga storlek.

Jag kan ju bygga ihop allt och sedan linda in det i packtejp, då blir det kompakt! Men det kommer överhättas omedelbart. Så jag undrar om någon kan någonting som kan hjälpa mig förstå hur kompakt man kan bygga?

Mvh
Sebastian

Går att åstadkomma mindre. Köra GTX 750 eller 760/670 mITX. Tillsammans med en lågprofilskylare med ett SFX nätagg som suger luften genom denna kylfläns. Då borde man kunna bygga 17x17x15cm eller så.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin