Asus förbereder bärbar dator med 4K-upplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdrag:

Kul att se att det går framåt, men känns fortfarande meningslöst så länge DPI-skalingen i Windows är värdelös i Desktop-läget.

Eller så kör man inte windows -> problem solved!

(seriöst, i princip spelar jag spel och kollar på film i windows, i alla andra lägen gör andra operativ jobbet. Men om du är netflix användare etc så lider jag med dig)

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Antagligen dyrare än en MacBook med liknande specifikationer.

Någon borde informera Asus om mini-DisplayPort och mini-HDMI, så kanske vi slipper en onödigt tjock dator.

Då kommer ni antagligen lyckas sabba det genom att bara en enstaka USB 3 port eller nåt?

Eller genom massa dödyta runt skärmen?

Det var då rena fan vad du ska försöka hitta något att klaga på. Det visade ju sig att punkterna du först trodde på inte stämde.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av ELF:

Wow, jag gillar att utvecklingen går framåt, men det känns lite onödigt med denna upplösning på en laptop. 1920*1080 borde räcka långa vägar.
Jag sitter med en 23" 1920*1080p skärm och kommer behålla den ett par år till, men känner dock att det skulle vara trevligt med en 25" 1440p skärm.

1920x1080 funkar, men är definitivt inte på något sätt perfekt. 3840x2160 skulle jag säga är tillräckligt bra för att högre ska vara onödigt på 15″.

På 27″ blir jag nöjd när vi har 8K (dock kanske helt annorlunda typer av skärmar, exempelvis Oculus Rift, kommer att ta över innan vi når dit, då HDTV troligtvis kommer fortsätta hålla tillbaka utvecklingen av datorskärmar), men 4K är också bra såklart.

1920x1080 och 2560x1440 är ett skämt på storlekar runt 25″, och det är som sagt framförallt HDTV:s fel att vi är kvar där.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers