Permalänk

Köpa tangentbord ~1000kr klassen

Tjenare my fellow sweclockers! Tänker som ni säkert redan förstått inhandla ett nytt tangentbord då mitt kära sidewinder ska få gå i en välförtjänt pension.
Det måste vara mekaniskt och får mer än gärna vara bakgrunds belyst i samma färg som smurfarna. (detta är dock inget krav)
Får väl kosta 1000kr ungefär men ser helst att det kostar någon hundring mindre. Lirar mest CS och andra FPS spel så behöver absolut inte ha en googolplex macroknappar. Har kikat runt en hel del men det är enligt mig smartast att vända sig till er med erfarenhet av olika tangentbord innan jag väljer vilket jag vill köpa. Så nu vill jag ha lite tips och recensioner av olika tangentbord som ni gillar.
Tack på förhud!

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Qpad MK-85 med röda brytare. Är väldigt nöjd med det till spel + skriva, aldrig något strul. Bakgrundsbelysning + ljud + usb samt macron utan extra macroknappar. Men eftersom du säger att du inte behöver massa lulull kan det nog vara värt att snegla på Func KB-460 som verkar väldigt prisvärt men har ändå det som behövs inklusive bakgrundsbelysning. Skulle själv köpa det om jag behövde ett nytt tangentbord idag eftersom man får ett för 700:-

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr.Senap:

Tjenare my fellow sweclockers! Tänker som ni säkert redan förstått inhandla ett nytt tangentbord då mitt kära sidewinder ska få gå i en välförtjänt pension.
Det måste vara mekaniskt och får mer än gärna vara bakgrunds belyst i samma färg som smurfarna. (detta är dock inget krav)
Får väl kosta 1000kr ungefär men ser helst att det kostar någon hundring mindre. Lirar mest CS och andra FPS spel så behöver absolut inte ha en googolplex macroknappar. Har kikat runt en hel del men det är enligt mig smartast att vända sig till er med erfarenhet av olika tangentbord innan jag väljer vilket jag vill köpa. Så nu vill jag ha lite tips och recensioner av olika tangentbord som ni gillar.
Tack på förhud!

Vad ska du med bakgrundsbelysning till? Lär dig att skriva utan att kolla på tangentbordet och köp ett CM Storm Quickfire Rapid/XT.

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Mionix Zibal 60
är ett riktigt fint tangentbord, har haft mitt i lite mer än ett år och det är underbart!
kräver lite invänjning dock, är tunga knappar att trycka ned

gick även jag från sidewinder och steget är stort men värt det!

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

Hade också ett sidewinder förut har nu ett corsair k-95, mycket trevligt, röda brytare

Permalänk

Bakgrundsbelysningen är mest för utseendets skull så om det ska lysa så ska det lysa blått. Har funderat lite på ett corsair k60,någon som har erfarenhet av denna modell?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Herr.Senap:

Tjenare my fellow sweclockers! Tänker som ni säkert redan förstått inhandla ett nytt tangentbord då mitt kära sidewinder ska få gå i en välförtjänt pension.
Det måste vara mekaniskt och får mer än gärna vara bakgrunds belyst i samma färg som smurfarna. (detta är dock inget krav)
Får väl kosta 1000kr ungefär men ser helst att det kostar någon hundring mindre. Lirar mest CS och andra FPS spel så behöver absolut inte ha en googolplex macroknappar. Har kikat runt en hel del men det är enligt mig smartast att vända sig till er med erfarenhet av olika tangentbord innan jag väljer vilket jag vill köpa. Så nu vill jag ha lite tips och recensioner av olika tangentbord som ni gillar.
Tack på förhud!

Håll dig borta ifrån Razer och Qpad. Logitech G710+ är otroligt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Herr.Senap:

Bakgrundsbelysningen är mest för utseendets skull så om det ska lysa så ska det lysa blått. Har funderat lite på ett corsair k60,någon som har erfarenhet av denna modell?

Jag har ett Corsair Vengeance K70 (svart) med röd bakgrundsbelysning. K70 i silver har blå belysning. Det är röda Cherry brytare och det är ett underbart tangentbord. Bra kvalitet rakt igenom. Det är rent utan en massa tjafs och bara de nödvändigaste media knapparna. De är dock i plast men volym kontrollern är i metall. Tangentbordet ligger bra på skrivbordet och har ett trivsamt handlovstöd som man kan ta bort om man inte vill ha det. Handlovstödet är i plast men har en gummerad yta med golfbollshål för lite struktur. Jag älskar det bordet men min fru kommer att få ta över det när corsair släpper MX RGB om det håller samma kvalitet.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Herr.Senap:

Tjenare my fellow sweclockers! Tänker som ni säkert redan förstått inhandla ett nytt tangentbord då mitt kära sidewinder ska få gå i en välförtjänt pension.
Det måste vara mekaniskt och får mer än gärna vara bakgrunds belyst i samma färg som smurfarna. (detta är dock inget krav)
Får väl kosta 1000kr ungefär men ser helst att det kostar någon hundring mindre. Lirar mest CS och andra FPS spel så behöver absolut inte ha en googolplex macroknappar. Har kikat runt en hel del men det är enligt mig smartast att vända sig till er med erfarenhet av olika tangentbord innan jag väljer vilket jag vill köpa. Så nu vill jag ha lite tips och recensioner av olika tangentbord som ni gillar.
Tack på förhud!

Låter som ett billigt tangentbord med röda brytare verkar passa dig.
Kika på Funcs Tangentbord. Välansett och verkar riktigt trevligt. 700kr, röda brytare och röd bakgrundsbelysning.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Håll dig borta ifrån Razer och Qpad. Logitech G710+ är otroligt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Dummaste jag har hört.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk

Ska det ha bakgrundsbelysning så ska det som sagt vara blått. Har hört en del dåligt om Func, diverse funktionsproblem. Någon av er som rekomenderar dessa som faktiskt har ägt ett av dom?

Permalänk
Skrivet av Herr.Senap:

Ska det ha bakgrundsbelysning så ska det som sagt vara blått. Har hört en del dåligt om Func, diverse funktionsproblem. Någon av er som rekomenderar dessa som faktiskt har ägt ett av dom?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1811749 lite över budget, men verkligen top-of-the-line!

Permalänk

Är otroligt sugen på någon Corsair modell, det är bara synd att dom flesta är ganska dyra

Permalänk
Medlem

Haft ett func kb-460 nu i några veckor bästa köpet på länge! 699kr är VÄLDIGT mycket för pengarna. För övrigt skulle jag tro att det är om funcs mus du hört dåliga rykten, men den ska tydligen vara återgärdad vid det här laget

Edit: hittade info om musen läs inlägg #42
http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/1...

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Corsair Vengeance K70 (y)

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk

Är nästan säker på ett k70 nu,problemet är att dom enda som typ har dom i lager är GHdata. Någon som har beställt härifrån tidigare? Vet nämligen inte mycket om dom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leyer32:

Dummaste jag har hört.

Löjlig kommentar. Qpad har kvalitetsproblem och marknadsför budget som premium, med priset därefter. Mer kan du läsa i Huttalas tangentbordsguide.

Priset är som Logitech och Ducky, men inte kvaliteten. Du ska inte förhasta dig med att kalla någon dum.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv har jag ganska precis köpt ett Ducky Zero S med blå bakgrundsbelysning (bruna brytare) har väl haft det i ett par månader nu och kan inte säga att jag har några klagomål på det över huvud taget, sjukt härligt helt enkelt, rekomenderar det starkt. De flesta duckys är ganska dyra så jag köpte det billigaste utan att förlora bakgrundsbelysningen. Kostar kring tusenlappen och Ducky har ju som sagt ganska bra rykte om man tex jämför med den senaste "razer-skandalen"

Det kan däremot vara smart att vänta lite om du vill ha ett billigare tangentbord. Cherrys patent på brytare har precis gått ut och man kommer nog få se många fler tangentbord av budgetvariant. Billigare brytare till ett billigare pris.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K | GeForce GTX 780 | ASUS Z87-A | Fractal Design R4

Permalänk

Vad har ni för åsikt om bruna brytare? Har varit ganska inställd på blå men har börjat fundera på bruna istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr.Senap:

Är nästan säker på ett k70 nu,problemet är att dom enda som typ har dom i lager är GHdata. Någon som har beställt härifrån tidigare? Vet nämligen inte mycket om dom.

Netonnet har dessa
http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/mekaniska-tangentbord...

jag är väldigt nöjd med mitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leyer32:

Dummaste jag har hört.

Jag kan bara hålla med , ett Razor har jag dock inte ägt.
Men jag har kört med ett Qpad MK-80 sen det släpptes och har bara positiva saker att säga om det. Trots att några lampor har slocknat efter 3år , men det har också varit med om diverse damp attacker

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av mtk_79:

Men är det blå bakgrundsbelysning på den modellen med röda brytare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr.Senap:

Men är det blå bakgrundsbelysning på den modellen med röda brytare?

Vengeance K70 tangentbordet kommer i två färger: Exklusiv silver aluminium med skinande blå bakgrundsbelysning eller ett stilrent mattsvart utformande med djupt röd bakgrundsbelysning.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr.Senap:

Men är det blå bakgrundsbelysning på den modellen med röda brytare?

Japp den alu färgade har blå belysning.