Permalänk
Medlem

Mekaniskt tangentbord tips

Jag har sett flera trådar idag om att folk vill köpa nya tangentbord hit och dit vilket gjorde mig sugen själv

Har tittat på följande och det verkar MYCKET intressant
Gigabyte Aivia Osmium (Nordisk)

Jag spelar moba spel, crysis 3, far cry 3, tera och guild wars 2. Jag kommer även skriva en del texter (rapporter/uppsatser osv, med andra ord: mycket text)

Mitt enda krav är att det ska finnas multimediaknappar och scrollhjul för volym. Det ska helst inte uppstå för mycket klickljud då jag tycker det kan vara lite irriterande.

Budget runt 1000 lappen. Gärna en bit under jag är ju inte gjord av pengar...

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk

Corsair Vengeance K70 kanske kan vara nåt att kika på.

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisskross:

Corsair Vengeance K70 kanske kan vara nåt att kika på.

Tack nu har jag lite att jämföra med!

Fler tips är varmt välkomna!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LudvigLindell:

Jag har sett flera trådar idag om att folk vill köpa nya tangentbord hit och dit vilket gjorde mig sugen själv

Har tittat på följande och det verkar MYCKET intressant
Gigabyte Aivia Osmium (Nordisk)

Jag spelar moba spel, crysis 3, far cry 3, tera och guild wars 2. Jag kommer även skriva en del texter (rapporter/uppsatser osv, med andra ord: mycket text)

Mitt enda krav är att det ska finnas multimediaknappar och scrollhjul för volym. Det ska helst inte uppstå för mycket klickljud då jag tycker det kan vara lite irriterande.

Budget runt 1000 lappen. Gärna en bit under jag är ju inte gjord av pengar...

Verkar som att det är röd brytare du är ute efter. Låter inte för mycket, enkel att trycka ner.

Om du vill ha volym kontroll och multimediaknappar och sånt, så tycker jag att du ska kika på som förra rekommenderade, Corsair K70. Vad jag har hört så ska corsair vara riktiga beasts i mekanisk väg, ren kvalite och vara helt ultimata. Dom är ju trots allt tillverkade i aluminium. Finns ju även Corsair K95 om du vill ha typ 18 stycken macroknappar, dock så är inte macroknapparna mekaniska.

Det som du även länkade, Aivia osmium tangentbordet, det har ju multimediaknappar och volymkontroll och är jävligt snyggt. Dock har jag inte läst så mycket om det.

Själv ska jag nog köpa mig ett Qpad MK-50 med röd brytare, har dock inga multimediatangenter eller volymkontroll, men det är inget behov för mig.

Men ta en titt på Corsairs olika tangentbord, och Gigabyte.
Vill du gå budget väg och inte tvunget ska ha multimedia och volymkontroller så kolla runt på Cooler Master, Qpad och Func. Dom har billiga varianter i kvalite!

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk

Razer blackwidow che...Razer MX orange?

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Många härliga alternativ man tackar

Låt dem komma, jag har ändå inte råd förren den 25e

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Inaktiv

Slår ett slag för Corsair K70 fast med bruna brytare. Ungefär som de röda fast med lite feedback vilket jag tycker är riktigt skönt.