Söker bättre headset och råd om mitt gamla

Permalänk
Medlem

Söker bättre headset och råd om mitt gamla

Jag har ett tritton 720+ som jag inte gillar, micen på den är helt konstig och komforten är inte skön. Vet ni något annat headset i prisklassen 1000kr-1500kr som är mycket bättre än dem? (speciellt till call of duty och ska passa till ps3 och ps4)
En sak till: Jag vet inte vad jag ska göra med dem, jag kan inte lämna tillbaka till netonnet för att jag köpte dem på deras nätsida i december. Vet ni vad man kan göra med dem, för att få tillbaka pengarna?

fel rubrik
Permalänk
Medlem

Sälja så får du en andel iaf. Angående köpråd har jag ingen koll till konsoller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1407425
det är väl dom där som brukar rekommenderas till ps3 ..

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

vet ni något tips för att sälja och få över 1k för tritton 720+?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av GGlucke:

Vet ni om man kan få pengarna tillbaka från netonnet när ens trittons 720+ mic har gått sönder, när man bara använt den några gånger och inte rört den och plasten på den går lossnar?

Svensk lag gäller. Minst 3gånger måste de få på sig att laga/avhjälpa problemet innan du har rätt att kräva återbetalning.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Svensk lag gäller. Minst 3gånger måste de få på sig att laga/avhjälpa problemet innan du har rätt att kräva återbetalning.

Enligt lag ska det också vara Samma fel.
Dock ger de tillbaka pengarna/byter produkten på netonnet oavsett om det är samma fel eller inte.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av lucifer579:

Enligt lag ska det också vara Samma fel.
Dock ger de tillbaka pengarna/byter produkten på netonnet oavsett om det är samma fel eller inte.

Helt rätt, kanske skulle lagt till det med.

Dock är det ju inget man ska förvänta sig att de gör omedelbart. De kan luta sig på lagen om det så passar dem utan att du kan yrka på något.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från Astro är det enda jag kan säga, en vän har ett astro headset och ljudet är horribelt. Hissad diskant till skyarna, inget mellanregister eller bas.

Permalänk
Medlem

Vad ska man köpa istället?

Permalänk
Medlem

Qpad qh-90 lätt! Min Kompis har a40 inte alls lika bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD FX-8320 8C 3.5GHz Black Edition GPU: ASUS GTX 660 OC
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE SSD: 120GB Intel 530 OEM
MOBO: ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 PSU: Corsair RM 650 80+ Gold Modulär KYLARE : Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem

Vad är bäst till konsolspelande till call of duty? varför är inte astro a40 bra, alla säger att den är bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Håll dig borta från Astro är det enda jag kan säga, en vän har ett astro headset och ljudet är horribelt. Hissad diskant till skyarna, inget mellanregister eller bas.

Inte om man får tro testerna..
http://www.nordichardware.se/Kringutrustning/svenska-headsetg... tex.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GGlucke:

Vad är bäst till konsolspelande till call of duty? varför är inte astro a40 bra, alla säger att den är bra?

Micen är dålig

Överpris

Finns bättre headset runt 1000kr

Visa signatur

CPU: AMD FX-8320 8C 3.5GHz Black Edition GPU: ASUS GTX 660 OC
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE SSD: 120GB Intel 530 OEM
MOBO: ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 PSU: Corsair RM 650 80+ Gold Modulär KYLARE : Noctua NH-U9B SE2

Permalänk

qpad qh-90. Känns knappt att man har det på sig, bra byggkvalitet och är man inte en audiofil och om man kan hantera en eq.(som oftast behövs justeras för alla lurar) så kommer man bli mer är skitnöjd.

Dessutom så hör jag varenda litet steg fienden tar i närheten i battlefield 4. Hjälper verkligen till om man är lite listig i spelet.

Permalänk
Medlem

finns det något headset för 1500kr eller under som passar till ps3/ps4 och är jättebra till cod, och har ljudkontroll och 7.1 surround sound och som har en bra mic och mycket bra komfort? annat än qpad

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC360 G4ME

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879

Om du vill spara lite pengar erbjuder QH90 bra komfort, ljud och mic, men dålig volymdosa enligt mig. 7.1 ljud existerar inte på riktigt i headphones, det simuleras via mjukvara så det är inget köpargument direkt.

QPAD lurarna har stängd design som inte släpper in lika mycket ljud, vilket jag kan tycka är skönt, men om du bara sitter i en tyst miljö spelar det mindre roll.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av GGlucke:

vet ni något tips för att sälja och få över 1k för tritton 720+?

Nej, max 600 då de kostar 1129 atm.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

har tänkt på Sennheiser PC360 G4ME och astro mixamp verkar jättebra

Permalänk
Medlem

Vet ni om man kan byta sina tritton 720+ som har använt i en månad och lägga tillbaka allt i förpackningen så ser den ut som ny till ett par Sennheiser PC360 G4ME och lägga på lite pengar på netonnet?

Permalänk
Medlem

Jag har använt dem i en månad och dem är som nya, har förpackning och allt som man fick när man köpte

Permalänk
Medlem

Runt 700 får du då

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Trådar sammanfogade*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Permalänk
Medlem

ok visste inte det Raven cc, har nyss gått med och börjat med det här forum grejen. Är det bra att köpa Sennheiser PC360 G4ME och astro mixamp för ps3 och ps4?

Permalänk
Medlem

är det bra att sälja sitt 2 månader gamla tritton 720+ med förpackning och allt, den ser helt ny ut och ska man köpa astro a40 2013 istället? vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GGlucke:

är det bra att sälja sitt 2 månader gamla tritton 720+ med förpackning och allt, den ser helt ny ut och ska man köpa astro a40 2013 istället? vad tycker ni?

Så du ska sälja dit trasiga Tritton? Kanske inte det mest hederliga att göra... Eftersom det är trasigt så skall du lämna tillbaka det till inköpsstället. Om du sedan får ett nytt, då kan du sälja det.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Tritton Ghost recon 7.1 i nyskick. Dom är undetbara men jag har inte min ps3:a kvar och andra till min PC så dom kan du få köpa för 700kr om du vill ha bar och mångsidiga lurar.

mvh Otto

Permalänk
Medlem

Den är som ny, i nyskick, inte sönder eller nått, bara att jag inte gillar den för komforten och de

Permalänk
Medlem

Vill ha ett par astro a40s istället som verkar skönare och mycket bättre med mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av GGlucke:

Den är som ny, i nyskick, inte sönder eller nått, bara att jag inte gillar den för komforten och de

Ok, du sa att micen är konstig, tyckte du hade sagt att den var trasig. Men ok, om du inte bara gillar dem så är det ju bara att sälja.

edit: jo, du har sagt att de är trasiga. I början har David citerat ett inlägg av dig där du säger att micen är trasig och plasten lossnar. Som sagt, de skall då skickas in på reparation...
edit 2: använd citera så att det blir lättare att se vem du svarar till...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Ok, du sa att micen är konstig, tyckte du hade sagt att den var trasig. Men ok, om du inte bara gillar dem så är det ju bara att sälja.

edit: jo, du har sagt att de är trasiga. I början har David citerat ett inlägg av dig där du säger att micen är trasig och plasten lossnar. Som sagt, de skall då skickas in på reparation...
edit 2: använd citera så att det blir lättare att se vem du svarar till...

okej, ska försöka sälja dem, det var bara lite plast på ena änden av micen som hade lossnat, och det var inget problem, men det här headsetet känns inge bra, inte så bra kvalite och komforten och micen är inte bra.