280x Crossfire Vilken PSU?

Permalänk

280x Crossfire Vilken PSU?

Tjena, planerar på att köra crossfire på ett Sapphire Radeon R9 280x Toxic gpu och undrar om ett 850w nätagg skulle klara av detta kort i crossfire? googlat väldigt mycket och kommer ej fram till något bra svar samt så tror jag ej som det står på sapphires hemsida att man behöver 1000w? eller?

Tack för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MjolnirMan:

Tjena, planerar på att köra crossfire på ett Sapphire Radeon R9 280x Toxic gpu och undrar om ett 850w nätagg skulle klara av detta kort i crossfire? googlat väldigt mycket och kommer ej fram till något bra svar samt så tror jag ej som det står på sapphires hemsida att man behöver 1000w? eller?

Tack för svar!

Är det ett bra nätagg fungerar 850W galant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MjolnirMan:

Tjena, planerar på att köra crossfire på ett Sapphire Radeon R9 280x Toxic gpu och undrar om ett 850w nätagg skulle klara av detta kort i crossfire? googlat väldigt mycket och kommer ej fram till något bra svar samt så tror jag ej som det står på sapphires hemsida att man behöver 1000w? eller?

Tack för svar!

Hur ser resten av systemet ut? Sweclockers eget testsystem säger runt 650w från väggen med en strömhungrande cpu (4960X klockad till 4.4Ghz).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Har tänkt följande! Kommer använda mig av Corsairs RM 850w 80+ Gold PSU

Länk 1 + Länk 2

Permalänk
Skrivet av MjolnirMan:

Har tänkt följande! Kommer använda mig av Corsairs RM 850w 80+ Gold PSU

Länk 1 + Länk 2

Håll dig borta från RM serien. Om du tar och googlar i 5 minuter om RM serien så märker du att det finns en stor risk att du blir missnöjd!

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motofinne:

Håll dig borta från RM serien. Om du tar och googlar i 5 minuter om RM serien så märker du att det finns en stor risk att du blir missnöjd!

Håller med. Kvalitén inom RM-serien varierar ganska stort och är någorlunda konstigt uppbyggt. Om det ska vara Corsair så kollar man hellre på AX860, annars finns det flertal bra alternativ från andra tillverkare.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Skrivet av JohanFalk:

Håller med. Kvalitén inom RM-serien varierar ganska stort och är någorlunda konstigt uppbyggt. Om det ska vara Corsair så kollar man hellre på AX860, annars finns det flertal bra alternativ från andra tillverkare.

Jag rekommenderar Cooler Master V700 eller V850, det är kvalité!

Corsair AX serien fungerar men är enligt mig väldigt dyr.

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk

Är det för att kablarna är ganska stela och ej sleevade eller?

Permalänk
Skrivet av MjolnirMan:

Är det för att kablarna är ganska stela och ej sleevade eller?

Har ett RM1000Gold är sjukt nöjd med agget men riktigt missnöjd med kablarna.
Kablarna är stelare än en lakritsrem som legat under soffan sen 1992..

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Skrivet av statsministern:

Har ett RM1000Gold är sjukt nöjd med agget men riktigt missnöjd med kablarna.
Kablarna är stelare än en lakritsrem som legat under soffan sen 1992..

HAHAHAH okej, men det går väl och dra dom ganska hyffsat endå? är det lika kablar som på tex ett CX nätagg? CX Aggregat

Permalänk
Inaktiv

Vad ska du använda korten till?
Jag har två HD7970 som är identiska med 280 som dessutom är överklockade till 1200/1800 vilket är rätt så mkt, och vid spel så drar datorn runt 420-450w mätt från uttaget. Då är även CPU'n rejält överklockad.

Permalänk

Tänkte väll använda dom mest till att spela spel med, oftast rätt så krävande såsom crysis 3, bf 4 osv osv va alla nu heter

Permalänk
Medlem

hahaha ännu en gång ska folk skrämma bort någon som vill köpa RM serien..

Jag har ett RM 750 och jag har inga problem med den..

Permalänk
Skrivet av MjolnirMan:

HAHAHAH okej, men det går väl och dra dom ganska hyffsat endå? är det lika kablar som på tex ett CX nätagg? CX Aggregat

Köp inte det i alla fall. AX eller det r Cooler Master V agget en tidigare upp skrev.

Är inte bara kablarna som är skumt med RM serien.

Denna har dom tagit bort en 5 volts lina http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&... (inte så farligt på ett modernt system). Om du inte orkar läsa, så tog dom bort en 5 volt lina (genom att skippa att löda två punkter).

Skrivet av Rivan92:

hahaha ännu en gång ska folk skrämma bort någon som vill köpa RM serien..

Jag har ett RM 750 och jag har inga problem med den..

Är inte så att datorn brinner upp eller skapar ett massivt svarthål

Men tittar du på detta http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&... Så har dom av okänd anledning skipat att löda för 5 volts linan, så det bara finns en lina. Det fungerar så klart på nya moderkort och system. Men värre om det är lite äldre grejer.

Som folk skrivit, är lite udda lösningar och egenheter mer än kablarna med RM serien.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Köp ett Corsair AX860, ska jag göra!

Permalänk
Medlem

Jag kör två stycken 7970 (samma som 280x) på ett Corsair HX750. Överklockat allt, har 5 fläktar, 2 SSD,3 st mekaniska diskar och fyra skärmar.

Permalänk
Skrivet av Ernesto:

Jag kör två stycken 7970 (samma som 280x) på ett Corsair HX750. Överklockat allt, har 5 fläktar, 2 SSD,3 st mekaniska diskar och fyra skärmar.

Ursäkta men vad har fyra skärmar med strömförbrukningen att göra? inte så du kopplat skärmarna till agget eller?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det drar mer ström med 4 skärmar ikopplade än bara en. Varje Displayport går på +3.3v (max 16v) och kan använda upp till 0.5 ampere. (8 watt alltså)