Permalänk

Formatera laptop

Halloj.

Köpte nyligen en hyfsat fin Asus, dock bara datorn samt laddare.

Har inte haft laptop sen tidigt 2009, har jag fel eller har inte laptop typ windows i sig så man kan formatera utan att behöva skiva?

Eller måste jag rota fram min W7 skiva och formatera med den? Känns trist att skrota äkta windows.

Tacksam för all hjälp.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Hej
Du har helt rätt. Det finns oftast en dold partition med en återställning på. Läs manualen för hur du kommer åt denna. Oftast genom att trycka F-knapp vid uppstart och välja "restore" eller något liknande.

Visa signatur

"And thus I clothe my naked villainy with old odd ends stolen forth from holy writ, and seem a saint when most I play the Devil"

Permalänk
Skrivet av Snogge:

Hej
Du har helt rätt. Det finns oftast en dold partition med en återställning på. Läs manualen för hur du kommer åt denna. Oftast genom att trycka F-knapp vid uppstart och välja "restore" eller något liknande.

Okej ska kika har ju som sagt inget förutom dator och laddare till datorn, men ja Asus är väl F8, ska se om jag hittar

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Okej ska kika har ju som sagt inget förutom dator och laddare till datorn, men ja Asus är väl F8, ska se om jag hittar

Okej då kan du hitta allt på deras hemsida. Brukar vara väldigt simpelt!

Visa signatur

"And thus I clothe my naked villainy with old odd ends stolen forth from holy writ, and seem a saint when most I play the Devil"

Permalänk
Medlem

Det kan vara möjligt att köra återställning till factory default, men det är bara möjligt om datan har en "restore" partition tror jag.
Bara att gå in på kontrollpanelen ---> återställning ----> avancerade återställningsmetoder och kolla om det står där.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen