Vad bör jag byta mitt skrikande TX650 mot?

Permalänk
Medlem

Vad bör jag byta mitt skrikande TX650 mot?

Sitter för nuvarande på ett Corsair TX650 som låter som ett jävla flygplan.

Vilket nätaggregat är mest likt (prestandamässigt) men även tyst som fan?

Tack på förhand.

/d4vid

Visa signatur

"Det som inte för något ont med sig är inte heller gott nog"

Permalänk
Medlem

Tycker CX600M från Corsair. har det själv och det är ljudlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Tycker CX600M från Corsair. har det själv och det är ljudlöst.

Hmm, verkar inte helt dumt! Hur länge har du haft det?

Visa signatur

"Det som inte för något ont med sig är inte heller gott nog"

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/product/5010745513/be-quiet-pure-pow...

Sitter på detta själv! aldrig hört det under load ens! bästa agget förutom enermax aggen! jag någonsin har haft!
Och jag kommer fortsätta köpa dessa agg till alla byggen jag kommer att göra för att få ett tyst agg/system.
REK varmt

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

http://www.dustinhome.se/product/5010745513/be-quiet-pure-pow...

Sitter på detta själv! aldrig hört det under load ens! bästa agget förutom enermax aggen! jag någonsin har haft!
Och jag kommer fortsätta köpa dessa agg till alla byggen jag kommer att göra för att få ett tyst agg/system.
REK varmt

Ser också mycket nice ut. Rea på den också!

Visa signatur

"Det som inte för något ont med sig är inte heller gott nog"

Permalänk
Medlem

Japp kanon agg och kanonpris

Permalänk
Medlem

Cirka nio månader.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dacieed:

Sitter för nuvarande på ett Corsair TX650 som låter som ett jävla flygplan.

Vilket nätaggregat är mest likt (prestandamässigt) men även tyst som fan?

Tack på förhand.

/d4vid

Fractal Design Define Newton R3 600W är pålitligt och väldigt tyst på grund av 80+ Platinum.

Vill du ha ett tyst nätagg får du titta på nätagg som är certifierade med 80+ Platinum.

EDIT: Jag märker att ämnet är kontroversiellt och ska uttrycka mig bättre. Jag rekommenderar nätaggregat med 80+ Platinum som har fått bra recensioner med bra komponenter. Naturligtvis finns det dåliga nätaggregat som har certifieringen.

Läs alltid recensioner innan

Permalänk
Medlem

Corsair RM650 Är riktigt tyst!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Har du nån aning om varför ditt TX650 låter? Du kanske ligger på gränsen för vad agget pallar och då ska du nog ha ett kraftigare agg..

Titta på Seasonics G-serie..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Har du nån aning om varför ditt TX650 låter? Du kanske ligger på gränsen för vad agget pallar och då ska du nog ha ett kraftigare agg..

Titta på Seasonics G-serie..

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med skaffa ett äkta Seasonic och skippa Corsairs low budget agregat

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Håller med skaffa ett äkta Seasonic och skippa Corsairs low budget agregat

Värför är Corsair low budget? Det är kvalitet rakt igenom!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Axel95:

Värför är Corsair low budget? Det är kvalitet rakt igenom!

Skickades från m.sweclockers.com

finns bättre

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Fractal Design Define Newton R3 600W är pålitligt och väldigt tyst på grund av 80+ Platinum.

Vill du ha ett tyst nätagg får du titta på nätagg som är certifierade med 80+ Platinum.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad snackar du om 80+ platinum garanterar inte att ett nätagg är tyst överhuvudtaget värmeutvecklingen är mindre vilket betyder att man inte måste kyla det lika mycket så det kan leda till tystare men inget garanterat.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Corsairs AX serie, byggd av seasonic=kvalite.

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Fractal Design Define Newton R3 600W är pålitligt och väldigt tyst på grund av 80+ Platinum.

Vill du ha ett tyst nätagg får du titta på nätagg som är certifierade med 80+ Platinum.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken härva, du har snöat in dig vid det där litegrann.
Bronze, Silver, Gold, Platinum och Titan (om jag minns rätt) avgör bara hur mycket ström som går åt.
När man mäter gör man det vanligtvis "vid väggen", alltså innan nätagget. Om du alltså har ett system som drar 500W jämnt vid väggen och ett 80+ agg så tar du 500*0,8=400W drar komponenterna.

Skrivet av Axel95:

Värför är Corsair low budget? Det är kvalitet rakt igenom!

Skickades från m.sweclockers.com

Corsair gör olika serier som är prismärkta efter deras kvalitet, det stämmer att AX-serien är kvalitet rakt igenom men du kan inte dra alla serierna över en kant som du gjorde.
Du får vad du betalar för, det är ganska obvious att det skiljer mer än de 10W mellan AX 760 och CX 750.
Vid lägre budget så är det smartare att t.ex. välja XFX eller som högre upp i tråden nämnt Be Quiet

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk

Ursäkta att jag snor tråden till en viss del, men kanske TS kan få lite hjälp på samma gång. Hur som haver, jag söker också ett nytt agg, och nu hittade jag XFX TS 650. Vad jag vet är att det har japanska kondensatorer, vilket jag förstått är en bra sak? Det är också 80+ guld, så det är ju bättre än brons. Det ligger på en väldigt bra prisnivå, 100 € eller ca. 900 kronor, så jag undrar helt enkelt om det är bra saker för de pengarna eller om det är övermarknadsförd dynga?

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Varför inte bara byta fläkt i nätaggregatet? Sälj "skräpet" till mig så får jag uppgradera lite annars.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker du bör lägga någon/några hundralappar extra och köpa dig ett riktigt bra nätagg. Detta då du inte verkar helt nöjd med det du har.
Jag rekar, "be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold"

Själv har jag ett Dark power Pro, 550W men den serier har blivit svindyr. Dock är det en enorm kvalitet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wille1504:

Vilken härva, du har snöat in dig vid det där litegrann.
Bronze, Silver, Gold, Platinum och Titan (om jag minns rätt) avgör bara hur mycket ström som går åt.
När man mäter gör man det vanligtvis "vid väggen", alltså innan nätagget. Om du alltså har ett system som drar 500W jämnt vid väggen och ett 80+ agg så tar du 500*0,8=400W drar komponenterna.

Corsair gör olika serier som är prismärkta efter deras kvalitet, det stämmer att AX-serien är kvalitet rakt igenom men du kan inte dra alla serierna över en kant som du gjorde.
Du får vad du betalar för, det är ganska obvious att det skiljer mer än de 10W mellan AX 760 och CX 750.
Vid lägre budget så är det smartare att t.ex. välja XFX eller som högre upp i tråden nämnt Be Quiet

De avgör också hur mycket av elen som dras blir till värme i nätaggregatet. Ju högre verkningsgrad, desto mindre värme.

Alltså behövs mindre kraftfull kylning och fläkten behöver inte låta som en dammsugare (slipper varva upp högt). Därför rekommenderar jag alltid Fractal Design Newton R3. Otroligt hög verkningsgrad med bra prislapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Jag tycker du bör lägga någon/några hundralappar extra och köpa dig ett riktigt bra nätagg. Detta då du inte verkar helt nöjd med det du har.
Jag rekar, "be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold"

Själv har jag ett Dark power Pro, 550W men den serier har blivit svindyr. Dock är det en enorm kvalitet.

Dard serien är bra men resten är inget å hänga i granen för priset

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pinkn00b:

Vad snackar du om 80+ platinum garanterar inte att ett nätagg är tyst överhuvudtaget värmeutvecklingen är mindre vilket betyder att man inte måste kyla det lika mycket så det kan leda till tystare men inget garanterat.

Nä, men 80+ Platinum av bra märken är tysta. Till exempel Corsair och Fractal Design.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag rekommenderar som några andra Corsair AX serien, använder just nu deras AX860 och är riktigt nöjd (Y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Har du nån aning om varför ditt TX650 låter? Du kanske ligger på gränsen för vad agget pallar och då ska du nog ha ett kraftigare agg..

Titta på Seasonics G-serie..

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt system står här nedanför och tycker inte att TX650 ska vara för svagt...

Visa signatur

"Det som inte för något ont med sig är inte heller gott nog"