Permalänk
Medlem

Problem med Logitech G500s

Tjenare Swecers!

I dag köpte jag ny mus, en Logitech G500s.

Hade tidigare en Razer Mamba som stendog, jag avinstallerade Mambans drivrutiner och installerade nya musens senaste drivrutiner från Logitechs hemsida för att kunna konfigurera makros m.m
Passade även på att installera senaste firmware.

Nu till mitt problem...
Logitechs egen programvara hittar inte min G500s vilket betyder att jag inte kan göra några inställningar, jag har prövat alla USB på datorn och har även hämtat hem senaste USB drivrutinerna från min moderkortstillverkares hemsida.

Vad kan vara problemet, någon som har idéer?

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Entusiast

Fan vad mysko, du har ju redan gjort allting jag tänkte råda dig att göra =/
Kanske är en defekt mus på något sätt? Prova en annan dator kanske.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Fan vad mysko, du har ju redan gjort allting jag tänkte råda dig att göra =/
Kanske är en defekt mus på något sätt? Prova en annan dator kanske.

Nog f**n är det mysko alltid, letade på nätet först om någon hade samma problem men ingen träff.
Väldigt mystiskt, förvisso kan jag ändra DPI inställningarna "On the Fly" via musens inbyggda mjukvara men inget mer.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk

själv har jag inte anävnt Logitech mjukvara då jag kör linux, tycker det funkar kalas! Alla macron jag vill ha till webläsare och sådant är redan förinställt och behöver man ända det så går det i spel eller dyl.

Något speciellt du är ute efter?

Nu när jag funderar på det så har jag faktiskt använt mjukvaran, mest för det följde med mitt G930 Var ju tvungen att ha drivarna när jag testade windows och då hängde musen med där på ett hörn. Det var rätt smidigt!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Jag skriver ett mail till Logitech så länge och ser om dom har något svar.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Avinstallera drivrutin installera som adminstratör hade samma problem!
Dock kunde inte jag binda tum knappen i mitten till home tangenten men det löste sig när jag satte den i usb port 3.0

Nu har jag problem med att min dpi endast höjs till level 3 fast jag har valt 5 stegt !
Så jag ska ringa dom nu igen!

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Off topic kanske, men ni som har en g500, kan man binda makros till sidscrollen också?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av infocus:

Avinstallera drivrutin installera som adminstratör hade samma problem!
Dock kunde inte jag binda tum knappen i mitten till home tangenten men det löste sig när jag satte den i usb port 3.0

Nu har jag problem med att min dpi endast höjs till level 3 fast jag har valt 5 stegt !
Så jag ska ringa dom nu igen!

Tack för tipset!

Skrivet av Bakgrund:

Off topic kanske, men ni som har en g500, kan man binda makros till sidscrollen också?

Jag tror att du kan det men vet ej då jag inte kommer in i programmet.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av infocus:

Avinstallera drivrutin installera som adminstratör hade samma problem!
Dock kunde inte jag binda tum knappen i mitten till home tangenten men det löste sig när jag satte den i usb port 3.0

Nu har jag problem med att min dpi endast höjs till level 3 fast jag har valt 5 stegt !
Så jag ska ringa dom nu igen!

Hörrudu...jag tackar för det nu funkar det som det ska

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Inte för mig! Har varit och bytt mus efter jag pratade med dom men har samma problem som innan att min -Dpi syns inte på lv 4 -samt 5 på musen! alltså lampan överst och överst och näst överst!

Så efter 2 tele timmar och bytt mus så har inte logitech kommit fram på lösningen ännu! Så jag måste ha programmet upp i bakgrunden för att se ifall jag har steg 3 4 lr 5 i programmet för musen kan ej visa det! Så dom är tvunga att kolla med högre instans! men jag har 20 dagar kvar på att lämna tillbaka den till mediamark! Tråkigt då man haft logitech sen år 2000.

Min g500 på andra datorn fungerar precis som den ska med samma programvara med dpi som visas på musen så som det är inställt i programmet!

Kul att det löste sig för dig! Thoja till om det är nåt! via pm så ser jag direkt!

Mvh

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Observera att de gör skillnad på mjukvaror för "gaming" och för "vanliga" produkter. Mus och Tangentbords SetPoint hittar inte gamingprylar. Det kräver istället Logitech Gaming Software, hittas enklast under downloads för din produkt på logitechs hemsida.

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.