efterlyses: röd belysning, handlovs stöd och ingen konstig layout

Permalänk
Medlem

efterlyses: röd belysning, handlovs stöd och ingen konstig layout

jag kollar runt, men hittar inga, och av någon anledning är inte det här någon av punkterna som tycks marknadsföras på tangentbord, så informationen i allmänhet verkar gles.

för närvarande kör jag med ett par år gammalt Saitek eclipse II (som efter dessa år har börjat visa tecken på att gå sönder, utöver att just S-tangenten och halva space tangenten inte har någon yta kvar), med blå, röd och av någon anledning rosa bakgrunds belysning.
vilket inte spelar någon roll, jag kör på den röda oavsett.

anledning, den röda färgen stör inte mina ögon lika mycket som framförallt blå som skär rätt illa i ögonen.
gillar även att det är dimm-bart, då jag sällan kör på mer än kanske 1/3-2/5 styrka.
jag har en mionix mus med grön belysning, och den stör mig likväl, men på den gör de liksom inget om man målar över dessa lysande detaljer.
medans på tangentbordet är det liksom mer eller mindre hela poängen med att kunna se vad man skriver i mörkret (kan skriva utan att titta, men ibland schabblar man till det och behöver titta lika så).

ett bra handlovs-stöd är också ett måste.
jag sitter inte vid ett skrivbord, och får en väldigt dålig vinkel på handlederna utan.
allra helst ett som liknar saitek med att det är av och påtagbart, och tål att göras så väldigt många gånger.
men jag kan vara nöjd med att det finns ett över huvud taget.

hoppas innerligt på att få många bra förslag!
alla förslag, vare sig billigt, dyrt, mekaniskt eller inte kommer att bli lika begrundade över.
om än kanske inte liknande cherry blue, då jag inte gillar klickljuden.
och jag har exempelvis ratat väldigt många bärbara datorer, i alla prisklasser (3-18k iaf), pga väldigt dålig kvalitet på tangentborden.
väldigt gärna någon motivation också^^

eventuellt om det är någon som har ett annat Saitec eclipse II i bra skick som dem kan tänka sig sälja^^

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av speeder5:

jag kollar runt, men hittar inga, och av någon anledning är inte det här någon av punkterna som tycks marknadsföras på tangentbord, så informationen i allmänhet verkar gles.

för närvarande kör jag med ett par år gammalt Saitek eclipse II (som efter dessa år har börjat visa tecken på att gå sönder, utöver att just S-tangenten och halva space tangenten inte har någon yta kvar), med blå, röd och av någon anledning rosa bakgrunds belysning.
vilket inte spelar någon roll, jag kör på den röda oavsett.

anledning, den röda färgen stör inte mina ögon lika mycket som framförallt blå som skär rätt illa i ögonen.
gillar även att det är dimm-bart, då jag sällan kör på mer än kanske 1/3-2/5 styrka.
jag har en mionix mus med grön belysning, och den stör mig likväl, men på den gör de liksom inget om man målar över dessa lysande detaljer.
medans på tangentbordet är det liksom mer eller mindre hela poängen med att kunna se vad man skriver i mörkret (kan skriva utan att titta, men ibland schabblar man till det och behöver titta lika så).

ett bra handlovs-stöd är också ett måste.
jag sitter inte vid ett skrivbord, och får en väldigt dålig vinkel på handlederna utan.
allra helst ett som liknar saitek med att det är av och påtagbart, och tål att göras så väldigt många gånger.
men jag kan vara nöjd med att det finns ett över huvud taget.

hoppas innerligt på att få många bra förslag!
alla förslag, vare sig billigt, dyrt, mekaniskt eller inte kommer att bli lika begrundade över.
om än kanske inte liknande cherry blue, då jag inte gillar klickljuden.
och jag har exempelvis ratat väldigt många bärbara datorer, i alla prisklasser (3-18k iaf), pga väldigt dålig kvalitet på tangentborden.
väldigt gärna någon motivation också^^

eventuellt om det är någon som har ett annat Saitec eclipse II i bra skick som dem kan tänka sig sälja^^

Jag skulle nog säga vänta på corsairs nya ! RGB tangentbord :)!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Qpad MK-85 har allt du behöver

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zentix:

Qpad MK-85 har allt du behöver

den verkar nice, om än lite dyr. vet inte när priser på tangentbord steg till sånna nivåer xD
hurpass dimmbar är belysningen? stegat eller steglöst?

Permalänk
Medlem

Func KB-460?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2331171
Vad jag förstått är det väldigt likt MK-85. Finns bara med röda cherry.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av speeder5:

jag kollar runt, men hittar inga, och av någon anledning är inte det här någon av punkterna som tycks marknadsföras på tangentbord, så informationen i allmänhet verkar gles.

för närvarande kör jag med ett par år gammalt Saitek eclipse II (som efter dessa år har börjat visa tecken på att gå sönder, utöver att just S-tangenten och halva space tangenten inte har någon yta kvar), med blå, röd och av någon anledning rosa bakgrunds belysning.
vilket inte spelar någon roll, jag kör på den röda oavsett.

anledning, den röda färgen stör inte mina ögon lika mycket som framförallt blå som skär rätt illa i ögonen.
gillar även att det är dimm-bart, då jag sällan kör på mer än kanske 1/3-2/5 styrka.
jag har en mionix mus med grön belysning, och den stör mig likväl, men på den gör de liksom inget om man målar över dessa lysande detaljer.
medans på tangentbordet är det liksom mer eller mindre hela poängen med att kunna se vad man skriver i mörkret (kan skriva utan att titta, men ibland schabblar man till det och behöver titta lika så).

ett bra handlovs-stöd är också ett måste.
jag sitter inte vid ett skrivbord, och får en väldigt dålig vinkel på handlederna utan.
allra helst ett som liknar saitek med att det är av och påtagbart, och tål att göras så väldigt många gånger.
men jag kan vara nöjd med att det finns ett över huvud taget.

hoppas innerligt på att få många bra förslag!
alla förslag, vare sig billigt, dyrt, mekaniskt eller inte kommer att bli lika begrundade över.
om än kanske inte liknande cherry blue, då jag inte gillar klickljuden.
och jag har exempelvis ratat väldigt många bärbara datorer, i alla prisklasser (3-18k iaf), pga väldigt dålig kvalitet på tangentborden.
väldigt gärna någon motivation också^^

eventuellt om det är någon som har ett annat Saitec eclipse II i bra skick som dem kan tänka sig sälja^^

Func kb-460?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Func KB-460?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2331171
Vad jag förstått är det väldigt likt MK-85. Finns bara med röda cherry.

Fan, du va snabbare

Sitter på ett själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Microsoft SideWinder X4, dimbart i 3 steg. Endast en macrorad till vänster adderad.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=542067

Som kuriosa kom jag också från det där saiteket. Ville ha ett NKRO som var sobert. Enda jag kan klaga på är lite ljudlig/skramlig mellanslag, resten av tangenterna är rätt trevliga, använder dock inte macron direkt, bara för att döda WinKey.

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

Corsair K70

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Röstar på sidwwinder x4 eller func kb-460. Beroende på om du vill lägga ut 300kr eller 700kr.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av speeder5:

den verkar nice, om än lite dyr. vet inte när priser på tangentbord steg till sånna nivåer xD
hurpass dimmbar är belysningen? stegat eller steglöst?

Har ett själv det är ett dyrt tangentbord men man får mycket för pengarna, Det är stegat och finns 6-8 steg där någonstans!

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.