"Ny" hårddisk skyddad med lösenord, uppenbarligen använd

Permalänk
Medlem

"Ny" hårddisk skyddad med lösenord, uppenbarligen använd

Hur är det när man köper nya grejer, är det OK att man får en vara som en kund har returnerat?

Jag har köpt en WD Passport Ultra 2tb som någon låst med lösenord, så att det enda sättet att använda den är att formatera och då försvinner mjukvaran för bl a backup (det som skiljer icke-ultra mot ultra-versionen). DESSUTOM, det viktigaste... den här disken ska användas som en del av mina backuper, jag ska alltså lagra viktiga data på den och det känns lagom pålitligt när en främling använt den, och sen returnerat den, av vilken anledning då? Det kan ju inte jag veta. Nä jag är missnöjd och jag antar att jag kan åka tillbaka till butik och byta/häva, men vad tror ni? Som sagt - är det ok enligt "lag" att ställa ut använda produkter i butik till försäljning utan att märka dessa som just begagnade?

USB-sladden låg dessutom slarvigt nedpackad, utan sedvanlig "påsförslutning" eller vad den kallas, strånken som håller ihop kabeln fint.

Visa signatur

Antec P180 + Noctuafläktar | 2500k | P8P67 Pro | Corsair 32GB RAM | 2 x SSD Intel 330 RAID0 | Noctua NH-U12F | Geforce 560 | ESI Maya XTe | Edirol PCR-800 | Novation Zero SL MK II | Akai MPD24 | Benq 27" + LG 27" IPS <-------- fan vad jag älskar prylar! :D

Permalänk
Entusiast

Nej de får inte sälja en gammal produkt som ny. Kräv att få en ny.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Citat:

Du har rätt att undersöka varan du har köpt. Men för att kunna ångra köpet måste den vara i så kallat väsentligt oförändrat skick. Ångerrätten gäller även om du har varit tvungen att förändra varan för att kunna undersöka den. Du har alltid rätt att öppna förpackningen så att du kan undersöka varan.

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Det är helt okej att sälja returer, men i ditt fall är inte varan i "väsentligt oförändrat skick". Kontakta kundtjänst, så löser dom säkert ditt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smygbas:

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Det är helt okej att sälja returer, men i ditt fall är inte varan i "väsentligt oförändrat skick". Kontakta kundtjänst, så löser dom säkert ditt problem.

Låter bra, men det är ju sjukt ändå, just med hårddiskar. Jag förstår problemet för butiken med returer men det är deras problem. Om jag får hem en högtalare som någon använt ett par dagar så är det ju en sak, men en hårddisk - det är ju en, vad ska jag kalla det, känslig...delikat..produkt. Som jag skrev, att få en begagnad hårddisk som man sen ska förlita sig på (så mycket det går). Tycker det låter helt åt skogen.

Nåja nu går det säkert bra, men håller någon med om att en använd hårddisk känns som ett big no-no?

Visa signatur

Antec P180 + Noctuafläktar | 2500k | P8P67 Pro | Corsair 32GB RAM | 2 x SSD Intel 330 RAID0 | Noctua NH-U12F | Geforce 560 | ESI Maya XTe | Edirol PCR-800 | Novation Zero SL MK II | Akai MPD24 | Benq 27" + LG 27" IPS <-------- fan vad jag älskar prylar! :D

Permalänk
Skrivet av bwoy:

Nåja nu går det säkert bra, men håller någon med om att en använd hårddisk känns som ett big no-no?

Nu har jag ingen aning om hur branschen brukar göra angående hårddiskar, men jag skulle inte känt mig lurad om hårddisken hade gått några timmar och sedan formaterad av butiken. Skulle det varit lösenordsskydd eller filer på den, skulle jag nog velat byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smygbas:

Nu har jag ingen aning om hur branschen brukar göra angående hårddiskar, men jag skulle inte känt mig lurad om hårddisken hade gått några timmar och sedan formaterad av butiken. Skulle det varit lösenordsskydd eller filer på den, skulle jag nog velat byta.

Men poängen är ju att du omöjligen kan veta att den bara snurrat några timmar felfritt! Det finns en anledning till att den är returnerad och den anledningen är ju av väldigt stort intresse... eller?

- Kunden kan ha upptäckt trasiga sektorer eller dylikt, och valt att lämna tillbaka den av vilken anledning som helst. Det kanske var enklast så.

- Kunden kan ha tappat den i golvet, märkt att den fungerar men litar inte på den och lämnar tillbaka den. Osnyggt, men smidigt. Läs/skrivarmen i disken hamnade lite snett och kommer att totalhaverera om 5 veckor (bara ett av en miljard exempel, jag vet inte hur dessa fungerar exakt)

- Eller så har kunden helt enkelt ha ångrat köpet utan att ha tappat den i golvet vilket vore någorlunda ok (även om jag faktiskt betalar -NY-pris), men återigen så kan vi omöjligen veta att det var detta som faktiskt skedde.

Jag föreställer mig en serverhall som hostar kritiska tjänster, eller egentligen vad som helst. Nya diskar ska installeras och det upptäcks att dessa är begagnade/använda, ESD-påsarna är förslutna med vanlig hushållstejp. Jag har väldigt svårt att tro att dessa diskar kommer bli installerade. Men jag som privatperson då, jag ska behöva acceptera det? Känns fel, imo........

Visa signatur

Antec P180 + Noctuafläktar | 2500k | P8P67 Pro | Corsair 32GB RAM | 2 x SSD Intel 330 RAID0 | Noctua NH-U12F | Geforce 560 | ESI Maya XTe | Edirol PCR-800 | Novation Zero SL MK II | Akai MPD24 | Benq 27" + LG 27" IPS <-------- fan vad jag älskar prylar! :D

Permalänk
Skrivet av bwoy:

Jag förstår dig, men alla dessa fel täcks av reklamationsrätten. Såklart är det tråkigt om en hårddisk med viktig data på kraschar, men om man inte tar säkerhetskopior så får man leva med det. Jag tycker att ångerrätten vid distans är viktigare än att jag vet med full säkerhet att jag får en sprillans ny vara. Butiker ska ju, och vill såklart, undersöka om varan är i "väsentligt oförändrat skick", annars behöver de inte göra ett återköp. Om man tappar en hårddisk i golvet tror jag inte att en butik skulle gå med på att ta tillbaka den.

Det som är viktigt att förstå är att om vi ska ha lagstadgad ångerrätt, så får vi som konsumenter gå med på att varor kan vara returer, eller att butikerna skulle ta högre priser för att klara förlusten av att t.ex. slänga en returnerad hårddisk, eller sänka priset på just det exemplaret. Men jag menar inte att vi ska gå med på att köpa saker som uppenbarligen är begagnade och betala fullpris för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smygbas:

Jag förstår dig, men alla dessa fel täcks av reklamationsrätten. Såklart är det tråkigt om en hårddisk med viktig data på kraschar, men om man inte tar säkerhetskopior så får man leva med det. Jag tycker att ångerrätten vid distans är viktigare än att jag vet med full säkerhet att jag får en sprillans ny vara. Butiker ska ju, och vill såklart, undersöka om varan är i "väsentligt oförändrat skick", annars behöver de inte göra ett återköp. Om man tappar en hårddisk i golvet tror jag inte att en butik skulle gå med på att ta tillbaka den.

Det som är viktigt att förstå är att om vi ska ha lagstadgad ångerrätt, så får vi som konsumenter gå med på att varor kan vara returer, eller att butikerna skulle ta högre priser för att klara förlusten av att t.ex. slänga en returnerad hårddisk, eller sänka priset på just det exemplaret. Men jag menar inte att vi ska gå med på att köpa saker som uppenbarligen är begagnade och betala fullpris för detta.

Jag förstår dig med, det är en risig situation man får acceptera bara. Men en obligatorisk check av SMART datan vore ju på sin plats, att kolla timmar körda och g-sensorn är ju intressant helt klart, för vissa har väl en sådan? Så att kunden verkligen får veta vad denne köper.

Den här hårddisken är iallafall köpt i butik, Media Markt, den är låst med ett lösenord och jag tror faktiskt att de kommer inse att de lär byta den mot en annan, på plats. Jag har ju betalat för backupmjukvaran och den försvinner då jag formaterar, vilket är ett måste om jag ska få bort låset. WE WILL SEE....

Visa signatur

Antec P180 + Noctuafläktar | 2500k | P8P67 Pro | Corsair 32GB RAM | 2 x SSD Intel 330 RAID0 | Noctua NH-U12F | Geforce 560 | ESI Maya XTe | Edirol PCR-800 | Novation Zero SL MK II | Akai MPD24 | Benq 27" + LG 27" IPS <-------- fan vad jag älskar prylar! :D

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av bwoy:

Men poängen är ju att du omöjligen kan veta att den bara snurrat några timmar felfritt!

T.ex. programmet Defraggler kan visa diskens SMART-parametrar där bl.a. driftstid finns lagrat.

Permalänk
Skrivet av Smygbas:

Jag förstår dig, men alla dessa fel täcks av reklamationsrätten. Såklart är det tråkigt om en hårddisk med viktig data på kraschar, men om man inte tar säkerhetskopior så får man leva med det. Jag tycker att ångerrätten vid distans är viktigare än att jag vet med full säkerhet att jag får en sprillans ny vara. Butiker ska ju, och vill såklart, undersöka om varan är i "väsentligt oförändrat skick", annars behöver de inte göra ett återköp. Om man tappar en hårddisk i golvet tror jag inte att en butik skulle gå med på att ta tillbaka den.

Det som är viktigt att förstå är att om vi ska ha lagstadgad ångerrätt, så får vi som konsumenter gå med på att varor kan vara returer, eller att butikerna skulle ta högre priser för att klara förlusten av att t.ex. slänga en returnerad hårddisk, eller sänka priset på just det exemplaret. Men jag menar inte att vi ska gå med på att köpa saker som uppenbarligen är begagnade och betala fullpris för detta.

Gäller samma sak andra känsliga varor som pacemakers etc, att om något går fel så täcks det upp av reklamationsrätten?

Angående backup så kostar det tid att göra backup på många diskar, väldigt många har bara backup på en enda hårddisk. Kostnaden för skada ligger i många fall 1000kr/person för att åtgärda felet. Skulle jag och en kamrat bli av med en veckas arbete så är det 80 000kr som vi har blivit av med och jag har svårt att se att vanliga butiker går med med denna ersättning för att de sålde en 1000kr hårddisk som ny.

Så ångerrätt kan gälla vad tusan som helst, men känsliga saker som pacemakers, hårddiskar, ramminnen, processorer etc ska vara nya om de säljs som nya. Och nya betyder inte på något sätt att de är felfria, men man vet hur hanteringen har varit. En hårddisk som man inte känner till hanteringen på och den t.o.m. har varit ute hos en kund, ja den är för många en totalt livsfarlig produkt som ska kasseras så att ingen råkar använda den av misstag.

De dyraste felen inom datorteknik är dock fel som man ej direkt upptäcker, tänk om något bit blir fel vid incheckningen utan att någon kontroll upptäcker detta.

*edit*
Sedan att mänskliga misstag sker är inget som man kan undvika, det är därför man ska vara vaksam när man köper extremt känsliga produkter. Så förklaringen till TS hårddisk beror troligtvis på enkelt slarv. Men en butik som medvetet ljuger om en så känslig produkts hälsa borde ej få sälja såna produkter.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bwoy:

Hur är det när man köper nya grejer, är det OK att man får en vara som en kund har returnerat?

Jag har köpt en WD Passport Ultra 2tb som någon låst med lösenord, så att det enda sättet att använda den är att formatera och då försvinner mjukvaran för bl a backup (det som skiljer icke-ultra mot ultra-versionen). DESSUTOM, det viktigaste... den här disken ska användas som en del av mina backuper, jag ska alltså lagra viktiga data på den och det känns lagom pålitligt när en främling använt den, och sen returnerat den, av vilken anledning då? Det kan ju inte jag veta. Nä jag är missnöjd och jag antar att jag kan åka tillbaka till butik och byta/häva, men vad tror ni? Som sagt - är det ok enligt "lag" att ställa ut använda produkter i butik till försäljning utan att märka dessa som just begagnade?

USB-sladden låg dessutom slarvigt nedpackad, utan sedvanlig "påsförslutning" eller vad den kallas, strånken som håller ihop kabeln fint.

DU skulle lämnat tillbaka den direkt. Nu har du både formaterat den och använt den några timmar, så nu är det nog kört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Gäller samma sak andra känsliga varor som pacemakers etc, att om något går fel så täcks det upp av reklamationsrätten?

Angående backup så kostar det tid att göra backup på många diskar, väldigt många har bara backup på en enda hårddisk. Kostnaden för skada ligger i många fall 1000kr/person för att åtgärda felet. Skulle jag och en kamrat bli av med en veckas arbete så är det 80 000kr som vi har blivit av med och jag har svårt att se att vanliga butiker går med med denna ersättning för att de sålde en 1000kr hårddisk som ny.

Så ångerrätt kan gälla vad tusan som helst, men känsliga saker som pacemakers, hårddiskar, ramminnen, processorer etc ska vara nya om de säljs som nya. Och nya betyder inte på något sätt att de är felfria, men man vet hur hanteringen har varit. En hårddisk som man inte känner till hanteringen på och den t.o.m. har varit ute hos en kund, ja den är för många en totalt livsfarlig produkt som ska kasseras så att ingen råkar använda den av misstag.

De dyraste felen inom datorteknik är dock fel som man ej direkt upptäcker, tänk om något bit blir fel vid incheckningen utan att någon kontroll upptäcker detta.

*edit*
Sedan att mänskliga misstag sker är inget som man kan undvika, det är därför man ska vara vaksam när man köper extremt känsliga produkter. Så förklaringen till TS hårddisk beror troligtvis på enkelt slarv. Men en butik som medvetet ljuger om en så känslig produkts hälsa borde ej få sälja såna produkter.

Ofta man kan köpa en pacemaker och sen reklamera den för att den inte fungerar eller krånglar?

- Hej! Jag skulle vilja reklarmera min pacemaker, jag får hjärtstillestånd oftare nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

DU skulle lämnat tillbaka den direkt. Nu har du både formaterat den och använt den några timmar, så nu är det nog kört.

Var står det att han redan har formaterat den?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonny Myran:

Var står det att han redan har formaterat den?

Han skriver ju det, och att han använt den några timmar.

Permalänk
Medlem

Han skriver att enda sättet att kunna använda den är att formatera den pga. av att den är låst av krypteringen.

TS: Kontakta företaget och förklara vad som har hänt

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Du tycker inte att du överdriver lite när du jämför en hårddisk med en pacemaker? Men för att svara på din fråga så gäller inte ångerrätten på pacemakers, eftersom en sådan opererar landstinget in. Man beställer alltså inte sin egen pacemaker på Inet. Inte heller höftproteser är något som man köper som konsument.

Och om du och din vän nu VET att ni förlorar 80 000 om en veckas jobb försvinner, då är det såklart ännu mer anledning till att säkerhetskopiera.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon200213:

DU skulle lämnat tillbaka den direkt. Nu har du både formaterat den och använt den några timmar, så nu är det nog kört.

Skrivet av anon200213:

Han skriver ju det, och att han använt den några timmar.

Nej han skriver att han skulle vara tvungen att formatera den för att kunna använda den då den är skyddad av lösenord. Vidare har han två månader på sig att lämna in den enligt de rekommendationer som gäller kring reklamationer. Att han använt den ett par timmar är helt irrelevant. Varan har ett fel enligt de definitioner som finns i konsumentköplagen. Alltså har trådskaparen rätt till en ny hårddisk.

Här är lite rekommenderad läsning innan slänger dig in i diskussioner om konsumenträtt igen:
http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/lagar/konsumentko...
http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...
http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfatt...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

För mig låter det fullkomligt ologiskt att du inte åkte tillbaka med den direkt efter din upptäckt...
Idiotiskt då du såg att den var begagnad redan när du packade upp den.

Ju längre du håller på den dess då större riska att säljaren kan tro att du själv krypterat den och glömt lösen "men" inte vill formatera den för att mista funktionalitet.

så köpte du den igår, åk tillbaka med den direkt !
Köpte du den tidigt förra veckan eller tidigare än så, jag hade tvekat till att ta tillbaka den iaf...
Hoppas du har tur och dom byter den.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Ok, jag klargör eftersom ni missuppfattar.

Jag öppnade förpackningen, noterar att usbkabeln ligger lite konstigt men kopplar in och ser att disken är krypterad. Lägger tillbaka i förpackningen.

Jag köpte den i fredags och är just precis nu på väg till media markt för att byta, eller häva. Om dom nekar blir jag galen kan jag meddela.

Jag har alltså INTE, formaterat disken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P180 + Noctuafläktar | 2500k | P8P67 Pro | Corsair 32GB RAM | 2 x SSD Intel 330 RAID0 | Noctua NH-U12F | Geforce 560 | ESI Maya XTe | Edirol PCR-800 | Novation Zero SL MK II | Akai MPD24 | Benq 27" + LG 27" IPS <-------- fan vad jag älskar prylar! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

För mig låter det fullkomligt ologiskt att du inte åkte tillbaka med den direkt efter din upptäckt...
Idiotiskt då du såg att den var begagnad redan när du packade upp den.

/Homer_S

Jag hade den inkopplad ungefär 20 minuter och formaterade inte för att jag var fullständigt ointresserad av en begagnad hårddisk. Kan någon förstå det, och som mig ifrågasätta att butiker säljer returnerade -hårddiskar-? Du som läser detta, är du helt ok med en använd hårddisk, med okänd historia, som du köpt för fullt pris ?

Jag kunde inte åka tillbaka på momangen då jag bor många mil från mm. Dom kan fan inte neka för att jag inte åkte dit under helgen.

Hur som, backupmjukvaran är borta och det är den som är "ultra" i produktnamnet. Nu är jag snart framme och vi får se vad som sker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P180 + Noctuafläktar | 2500k | P8P67 Pro | Corsair 32GB RAM | 2 x SSD Intel 330 RAID0 | Noctua NH-U12F | Geforce 560 | ESI Maya XTe | Edirol PCR-800 | Novation Zero SL MK II | Akai MPD24 | Benq 27" + LG 27" IPS <-------- fan vad jag älskar prylar! :D

Permalänk
Medlem

Det här fallet är solklart, om du måste formatera disken på ett sådant sätt att den medföljande programvaran för backup försvinner vid formatering så försvinner en väsentlig del av den programvara som du även har betalat för. Då har du även rätt till ormleverans alternativt prisavdrag. Eftersom produkten även kan ses som begagnad ska även detta beräknas vid prisavdrag vilket innebär att både avdrag för den förlorade backprogramvaran och avdrag för att hårddisken är begagnad ska göras.

För övrigt gäller Avtalslagen och Konsumentköplagen vilket innebär att att du har köpt en hårddisk med medföljande backupprogramvara och kabel, så länge det inte framgår att den säljs som begagnad så kan du kräva att den är ny, att öppna förpackningen och undersöka att den är i godtagbart skick är inte samma sak som att använda den. Enligt kvitto och avtal så har säljaren tagit betalt för en ny hårddisk med backupprogramvara och kabel om det inte uttryckligen står att den är begagnad.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Skrivet av Smygbas:

Och om du och din vän nu VET att ni förlorar 80 000 om en veckas jobb försvinner, då är det såklart ännu mer anledning till att säkerhetskopiera.

Man kan säkerhetskopia i all oändlighet, hårddisken som TS köpte är typisk en sådan som folk köper för att ha backup på ifall deras ordinarie skulle rasa. Men visst man borde man ha en kopia av kopian etc.. (det blir ett jädra problem att hålla koll på versionshanteringen och det tar lite tid att arbeta om man arbetar med stora mängder data) Alla har inte bredband så att de kan skicka några 100GB data fram och tillbaka varje dag och lagra på någon server.

Men med sunt förnuft kommer man långt, de stora datamängderna kan man lagra själv om man är försiktig. Begagnade hårddiskar etc ska kasseras och slängas bland farligt avfall.

Till TS, så gör du rätt i att gå tillbaka till butiken, jag tror du utan problem skulle få pengarna tillbaka, problemet är bara att bevisa ditt påstående. (de kan tro att du ljuger, precis samma som att du skulle ha kommit tillbaka med en tegelsten i lådan)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Zådärja, bytt och klart, ingen diskussion.
Skönt

Visa signatur

Antec P180 + Noctuafläktar | 2500k | P8P67 Pro | Corsair 32GB RAM | 2 x SSD Intel 330 RAID0 | Noctua NH-U12F | Geforce 560 | ESI Maya XTe | Edirol PCR-800 | Novation Zero SL MK II | Akai MPD24 | Benq 27" + LG 27" IPS <-------- fan vad jag älskar prylar! :D

Permalänk
Skrivet av bwoy:

Zådärja, bytt och klart, ingen diskussion.
Skönt

Riktigt bra, troligtvis var orsaken bara mänskliga faktorn. En massa personal och en massa produkter, när hårddisken ser ny ut så är det enkelt att förväxla.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".