GPU Scaling funkar inte i CCC

Permalänk
Medlem

GPU Scaling funkar inte i CCC

Jag är osäker på om denna tråden skall vara här eller inte, men vi testar

Av någon konstig anledning så kan jag inte ställa in GPU scaling i CCC, när jag klickar enable så kan jag liksom ändå inte göra några val. Det är inte mer avancerat än så här, min skärm är en Dell U2412M och grafikkortet ett HD7970.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Transflash:

Jag är osäker på om denna tråden skall vara här eller inte, men vi testar

Av någon konstig anledning så kan jag inte ställa in GPU scaling i CCC, när jag klickar enable så kan jag liksom ändå inte göra några val. Det är inte mer avancerat än så här, min skärm är en Dell U2412M och grafikkortet ett HD7970.

http://i.imgur.com/fmR2yMf.png

Kan inte skala något heller med min skärm (samma) i CCC.
Men du kan ju skala i skärmen så varför inte använda det istället?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Skala skärmen?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Fattade inte vad du menade, men jag ser att jag kan ändra aspekt, så det kan jag så klart göra. Men det hade varit så mycket lättare och bättre om jag slipper hålla på att klicka runt där =/

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Inaktiv

Det fungerar bara när du kör en lägre upplösning än din "native resolution".

Permalänk
Medlem

Hmm, alltså aha... segt, jag har två skärmar med, kan tilläggas. Dessutom så funkar det bra hemma, men där har jag ju nvidia, aja...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Inaktiv

Du är väl medveten om vad det gör för något? Det finns ingen anledning för dig att pilla där om du kör samma upplösning som skärmen är gjord för.

Permalänk
Medlem

Hehe, jo jag vet vad det gör, jag spelar mycket gamla spel som inte går i nya upplösningar.
Men jag fixade det, fick "haxa" mig till det, drog ner upplösningen på båda skärmarna till något som inte var 16:10, sedan kunde jag slå på det och sedan bytte jag tillbaka upplösningarna och nu funkar det.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Transflash:

Hehe, jo jag vet vad det gör, jag spelar mycket gamla spel som inte går i nya upplösningar.
Men jag fixade det, fick "haxa" mig till det, drog ner upplösningen på båda skärmarna till något som inte var 16:10, sedan kunde jag slå på det och sedan bytte jag tillbaka upplösningarna och nu funkar det.

Bra att du skriver vad som löste det,det kan hjälpa andra som undrar:)
credz:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift