Fläkt för nätaggregat i ett Cooler Master Silencio 650.

Permalänk

Fläkt för nätaggregat i ett Cooler Master Silencio 650.

Hejsan. Min fråga lyder som följer:

Jag sitter med ett chassi känt som Cooler Master Silencio 650, också kallad resväskan då den har en extremt svårhanterlig sidoplåt bakom moderkortsplåten, och jag undrar helt enkelt vad jag kan stoppa för nätaggregat i just detta chassi. Jag har givetvis suttit och studerat alla möjliga specifikationer givna från skaparna av chassit, men lyckas inte hitta dimensionerna på just det fläkthålet någonstans.

Jag tänkte att någon här kanske har något hum om hur det ligger till med den saken eller är bättre än mig att ta reda på?

Tack på förhand!

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Det borde ju vara 120mm kan man ju tycka

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Alltså standard nätagg, Förstår inte frågan riktigt

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Skrivet av Behind900:

Alltså standard nätagg, Förstår inte frågan riktigt

Det nätaggregat jag använder för tillfället har en 120mm fläkt, men jag har sett ett par nätagg som har t.ex. 135mm eller 140mm fläktar, så min fråga är väl mer om jag vågar testa det eller om jag ska hålla mig på styva linan och köra på 120mm för säkerhet?

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Det nätaggregat jag använder för tillfället har en 120mm fläkt, men jag har sett ett par nätagg som har t.ex. 135mm eller 140mm fläktar, så min fråga är väl mer om jag vågar testa det eller om jag ska hålla mig på styva linan och köra på 120mm för säkerhet?

Kör på vad som helst, ser inte varför det skulle kunna vara något problem?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Du kan peta i valfritt ATX-nätagg i den burken. 120 eller 135/140mm ska inte spela någon roll.
Bredd och höjd på ATX nätagg är standardiserade, så det är generellt inte ett problem. Det som diffar är djupet.

Titta på sista bilden på prisjakt så ser du en bild där de har ett långt 1500W nätagg i burken som ändå ryms ok.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1226694

En liten begränsning: ser jag rätt finns det nog en fläktplats i botten mellan agget och hårddiskburen.. Den platsen kan du inte använda om du har ett för långt agg.

*edit*
En liten anmärkning till nu när jag kollade på bilderna (sjunde bilden): ventilationen under lådan för agget är relativt smal, så visst den kommer "klippa av" lite av luftflödet längst ut på kanterna på en 135mm fläkt, men det ska inte vara något att oroa sig för... Ingen massiv skillnad i praktiken.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Kör på vad som helst, ser inte varför det skulle kunna vara något problem?

Näe, jag ville väl mest säkerställa mig om att det inte blir trubbel ifall jag väljer ett visst agg över ett annat. Du vet, säkerhetskoll bara.

Skrivet av Roger W:

Du kan peta i valfritt ATX-nätagg i den burken. 120 eller 135/140mm ska inte spela någon roll.
Bredd och höjd på ATX nätagg är standardiserade, så det är generellt inte ett problem. Det som diffar är djupet.

Titta på sista bilden på prisjakt så ser du en bild där de har ett långt 1500W nätagg i burken som ändå ryms ok.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1226694

En liten begränsning: ser jag rätt finns det nog en fläktplats i botten mellan agget och hårddiskburen.. Den platsen kan du inte använda om du har ett för långt agg.

*edit*
En liten anmärkning till nu när jag kollade på bilderna (sjunde bilden): ventilationen under lådan för agget är relativt smal, så visst den kommer "klippa av" lite av luftflödet längst ut på kanterna på en 135mm fläkt, men det ska inte vara något att oroa sig för... Ingen massiv skillnad i praktiken.

Okej, tackar för ett mycket utförligt svar. Då torde det vara någorlunda fritt fram att välja och vraka. Just nu använder jag fläktplatsen på botten, men om problem uppstår med passform är jag relativt säker att den ska gå bra att flytta upp i toppen.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube