Kan man koppla två möss till olika skärmar på samma dator?

Permalänk
Medlem

Kan man koppla två möss till olika skärmar på samma dator?

Tjenare alla anhängare på Sweclockers. Som rubriken lyder så skulle jag ha användning av två olika möss till två olika skärmar, på samma dator ofc. Är detta till en början möjligt? Vet inte om jag la det i rätt del av forumet men men
Tack i förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

Tjenare alla anhängare på Sweclockers. Som rubriken lyder så skulle jag ha användning av två olika möss till två olika skärmar, på samma dator ofc. Är detta till en början möjligt? Vet inte om jag la det i rätt del av forumet men men
Tack i förhand

Visst är det möjligt, men du får bara en muspekare.

Permalänk
Medlem

Varför skulle du vilja ha 2 möss till 2 olika skärmar? Finns de någon fördel med det?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB - GPU: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Motherboard: MSI Z370-A PRO - RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

Tjenare alla anhängare på Sweclockers. Som rubriken lyder så skulle jag ha användning av två olika möss till två olika skärmar, på samma dator ofc. Är detta till en början möjligt? Vet inte om jag la det i rätt del av forumet men men
Tack i förhand

Det är inga problem, jag och en polare satt o spelade starcraft i varsin virtuell maskin med varsin mus och tangentbord på samma dator. Jag antar att du vill typ kunna låta två personer använda samma dator till något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus18:

Varför skulle du vilja ha 2 möss till 2 olika skärmar? Finns de någon fördel med det?

Det var mest en fix ide, men det skulle underlätta lite på så sätt när man spelar vissa spel kan man behöva använda en annan skärm för fusk när man ska leka med bottar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

Det var mest en fix ide, men det skulle underlätta lite på så sätt när man spelar vissa spel kan man behöva använda en annan skärm för fusk när man ska leka med bottar osv.

Om du vill så kan man faktiskt köra två eller fler virtuella maskiner med hårdvarustöd, dvs du kan köra med äkta grafik

http://www.youtube.com/watch?v=Gtmwnx-k2qg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupertoo:

Om du vill så kan man faktiskt köra två eller fler virtuella maskiner med hårdvarustöd, dvs du kan köra med äkta grafik

http://www.youtube.com/watch?v=Gtmwnx-k2qg

Nice men jag har bara ett grafikkort...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Fixade rubriken också.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.