Hur mycket bör jag uppgradera?

Permalänk

Hur mycket bör jag uppgradera?

Hej

Jag sitter idag på en rigg bestående av:

Modekort: Asus p6t
Ram: 6Gb DDR3
Hårddisk : intel SSD 120Gb
Grafikkort: Asus Raden HD7870
Processor: Intel i7920 2,4

Nu undrar jag om det räcker med att slänga i ett nytt fräscht grafikkort?
I t ex Witcher 2 blir inställningarna på sin höjd mediokra.

Jag har min dator som speldator under TV och spelar endast med handkontroll. Och vill få ut max av spelen.
Jag kör även XBMC för film och musik.

Vad är eran rekommendation? Hur ser det ut en liten bit fram i tiden? Är det nya serier på gång hos grafikkortsmakarna, eller är det läge nu?

Min TV idag kan bara visa 720o så då kanske det är bäst att vänta. Eller?

Tacksam för råd och tips. Vill helst inte lägga några stora pengar på det här. Kanske runt 3000:- om det skulle göra stor skillnad.

MVH//FABBE

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vänta tills du får en Full HD tv och sedan kör på ett nytt grafikkort, eventuellt nytt moderkort & processor .. men du ska klara dig fint på ett i7 920

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk

Jag tänkte nog hoppa fullhd-grejen och vänta in UltraHD det är ju inte långt borta.
Men när kommer "nästa generation" grafikkort?
Med Xbone och PS4 på marknaden borde väl grafikkorten piffa upp sig snabbare.

Bägge nya konsoler kör väl AMD i sina burkar; betyder det att det är märket att satsa på vid val av grafikkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.custompcreview.com/wp-content/uploads/2013/03/nvid...

Senast releasat är 750 & 750 ti baserad på Maxwell

Hittar inget på Radeon fronten vad gäller en roadmap.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk

Hur funkar det egentligen med spel. Jag lirar en del Fifa14 och stör mig på att det inte bygger på nästsgenerations versionen med IGNITE som verkar lite fränt. Kan inte en modern dator klara av det eller är det bara EA som fjantar sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja behåll ditt grafikkort.
Jag hade satsat på 6 GB RAM till, det är det enda prisvärda jag kan se som uppgradering till din dator.
Annars är det processorn som börjar bli lite mossig men det blir ju en stor investering eftersom jag antar att du måste byta moderkort också.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictoryKid:

Hur funkar det egentligen med spel. Jag lirar en del Fifa14 och stör mig på att det inte bygger på nästsgenerations versionen med IGNITE som verkar lite fränt. Kan inte en modern dator klara av det eller är det bara EA som fjantar sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är 100% EA som inte tycker att marknaden finns för PC och Fifa. AMD släppte för övrigt sin senaste generation med grafikkort inte allt för länge sedan så jag skulle inte sitta och vänta på nästa. Nvidia tvekar jag på att de kommer med någon ny toppmodell inom det snaraste året.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Om jag uppgraderar Modekort och processor vilken sockel ska jag köra?

Är i5 det mest prisvärda idag? Jag spelar bara spel , lyssnar på musik och kollar film.

Permalänk
Medlem

Happy du kommer långt i5

Visa signatur

Lev livet