Permalänk
Medlem

360 Kontroll ansluter inte.

Precis köpt en 360 kontroll + wireless receiver, microsoft orginal.

Jag kör Win7 Home Premium, efter man stoppar in dongeln går installationen av drivrutiner automatiskt, allt är okej enligt windows.

Jag startar kontrollen och försöker synka med knapparna, men det blir aldrig kontakt, dom verkar dock reagera med varandra eftersom kontrollen slutar söka när man trycker på sync knappen på dongeln.

Den låser dock aldrig in utan börjar blinka med alla 4 lampor igen.

Jag har testat att installera drivrutiner manuellt från windows, avinstallerat allt och installerat igen, testat med en annan 360 kontroll, kollat enhetshanteraren och inget konstigt där.

Den funkar utan problem med min Win8.1 laptop, där funkar den direkt.

Tips?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Keeper of the Bamse

Min höll också på och larvade sig med windows7, det tog ett jäkla tag innan den fattade. Jag hade mest tur med att börja med att trycka på dongeln, för att sedan söka med kontrollen.

I windows 8 fungerar det såklart klockrent

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Min höll också på och larvade sig med windows7, det tog ett jäkla tag innan den fattade. Jag hade mest tur med att börja med att trycka på dongeln, för att sedan söka med kontrollen.

I windows 8 fungerar det såklart klockrent

Testad att ansluta många gånger nu men det leder ingen vart.

Riktigt drygt.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Nu så.

Dongeln installerade en MotionInJoy drivrutin när man kopplade in den, gick in enhetshanteraren och ändrade till Xbox 360 Wireless istället så nu funkar det!

Varför drar den hem en annan drivrutin?
Det va inget jag reagerade på först och det fanns ju inga varnings trianglar i enhetshanteraren heller så trodde allt va ok.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Du har inte tidigare installerat MotioninJoy för att typ köra med en Playstation-kontroll? Det blockar nämligen 360-kontrollen. Hände mig nämligen, satt fast och krånglade med det ett bra tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Nu så.

Dongeln installerade en MotionInJoy drivrutin när man kopplade in den, gick in enhetshanteraren och ändrade till Xbox 360 Wireless istället så nu funkar det!

Varför drar den hem en annan drivrutin?
Det va inget jag reagerade på först och det fanns ju inga varnings trianglar i enhetshanteraren heller så trodde allt va ok.

Har tyvärr inget svar på din fråga, men cudos för att du inte lämnade tråden hängandes när du själv löste problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimefall:

Du har inte tidigare installerat MotioninJoy för att typ köra med en Playstation-kontroll? Det blockar nämligen 360-kontrollen. Hände mig nämligen, satt fast och krånglade med det ett bra tag.

Stämmer att jag använt en PS3 kontroll med motioninjoy innan, den ska dock vara avinstallerad, ligger väl fortfarande och skräpar drivrutiner i systemet då.

Skrivet av Limpanax:

Har tyvärr inget svar på din fråga, men cudos för att du inte lämnade tråden hängandes när du själv löste problemet

NP, kan ju va någon annan som stöter på samma problem.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Stämmer att jag använt en PS3 kontroll med motioninjoy innan, den ska dock vara avinstallerad, ligger väl fortfarande och skräpar drivrutiner i systemet då.

NP, kan ju va någon annan som stöter på samma problem.

Jag har nog en kina variant - men jag måste peka på drivrutinerna själv - Windows kan inte hitta dem. Prova göra det du med!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~