Tesoro Lobera Supreme med RGB-belysta mekaniska brytare till Sverige

Permalänk
Medlem

Hur kunde Cherrys patent gå ut så snabbt? Kan inte varit många år det gällde? Eller är det i regel bara ett par år teknikpatent gäller?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Förväntade mig mycket mer konkurrerande prissättning nu när företag kan fixa mekaniska brytare för mycket lägre pris men istället verkar bara intresset att vinna så mycket pengar som möjligt existera.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindhe:

Hur kunde Cherrys patent gå ut så snabbt? Kan inte varit många år det gällde? Eller är det i regel bara ett par år teknikpatent gäller?

Switcharna är inte direkt nya:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cherry_MX#Cherry_switches

Permalänk
Discokungen
Skrivet av cogiskart:

Väntar hellre på Corsair eller annat bättre märke.

Corsair..? Gör inte de bara plastiga headset och tangentbord med aluminiumram? Mycket smidigt! Ducky gör riktigt bra tangentbord däremot!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som inte gillar mekaniska tangentbord?

Låter ju alldeles för mycket!

Håller mig till mitt g15 mkII !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Priset verkar vara helt okej, dock är ju frågan hur bra kvalitén är på tangentbordet och brytarna.

Jag har ett Tesoro Colada Evil och jag måste säga att jag är grymt imponerad av byggkvaliteten på hela tangentbordet. Riktigt robust tangentbord som jag stormtrivs med!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Corsair..? Gör inte de bara plastiga headset och tangentbord med aluminiumram? Mycket smidigt! Ducky gör riktigt bra tangentbord däremot!

... är det anledningen till att dom inte är bra? Mycket smidigt!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Gratzner:

... är det anledningen till att dom inte är bra? Mycket smidigt!

Inte direkt. Men Corsair är inte kända för kvalitet. De är kända för extremt bra produkter för vad de kostar men när ett Ducky kostar lika mycket så kan jag inte se någon anledning att köpa Corsair...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag skulle aldrig köpa ett Tesoro.

Allt jag sett från dom har verkat vara skräp.

Konstigt att SweClockers testade både Durandal och Durandal Ultimate och båda fick utmärkelser, men de har säkert fel... SKRÄP ÄR VAD DET ÄR!!!!

http://www.sweclockers.com/recension/15413-tesoro-durandal-g1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Frågor från n00bie, har bara haft hemdatorer sen 70-talet:

1. Vaffö mekaniska tngbord
2. Har en drös 80-90-tals tngbord, e de samma skit som dehäringa svindyra nya mekaniska

Har du några tangentbord från 80-tal och tidigare kan de mycket väl vara av intresse. Speciellt om du har någon industriell SSK, halleffekt, annat udda.

Nej, de gamla tangentborden tenderar att vara av bättre kvalité än de nya, men så kostade de ofta 2000 kr styck nya också.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Patent varar i 20 år.

Permalänk
Medlem

Ännu ett fult tangentbord, ge mig något i stil med Filco fast med en inbyggd USB-hub så kan vi börja snacka.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av thomas_skane:

Patent varar i 20 år.

Tidigt 1980 står det ju. Det är 30 år sen. Eller vad menar du?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Konabu:

Ännu ett fult tangentbord, ge mig något i stil med Filco fast med en inbyggd USB-hub så kan vi börja snacka.

Jag hade gärna köpt ett Filco med mediaknappar och usb-hub på vänstersidan! Det lär inte hända dock. Mediaknappar är totalt nödvändigt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Plastig och ful, QPAD MK-85 är 100000% mer i kvalité klass.

Tjenare Fanboy, ta en titt på denna länken, finsk recensionssite.
http://metku.net/index.html?path=reviews/tesoro-durandal-ulti...

thoughts?

Permalänk
Avstängd

Fatta vad mycket smuts som kommer att samlas i alla räfflor, utbuktningar och utskärningar.
Kommer knappt gå rengöra heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jag hade gärna köpt ett Filco med mediaknappar och usb-hub på vänstersidan! Det lär inte hända dock. Mediaknappar är totalt nödvändigt.

Kan tipsa om AutoHotKey, använder Shift + F1-F4 som mediaknappar med hjälp av AHK.

Skrivet av rektor:

Fatta vad mycket smuts som kommer att samlas i alla räfflor, utbuktningar och utskärningar.
Kommer knappt gå rengöra heller.

Tesoro kanske förväntar sig att man ska köpa ett nytt när det blir för smutsigt.
Annars får man sitta med pincett och bomullstuss för att få rent.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Konabu:

Tesoro kanske förväntar sig att man ska köpa ett nytt när det blir för smutsigt.
Annars får man sitta med pincett och bomullstuss för att få rent.

Jag tror inte det går så bra med bomullstuss på räfflor, går nog iaf inte att skrubba om man tänkt det.

Jag tycker att det är viktigt att ett tangentbord är stilrent och utan räfflor och sådant där smuts samlas och frodas och det är svårt att rengöra.

Ett tangentbord måste vara enkelt att rengöra så det inte blir ohygieniskt och äckligt.

Permalänk
Medlem

I och med alla skumma räfflor,extrema vinklar och onormala utbuktningar så kommer det dra åt sig så mycket smuts och skräp under logistiken från Asien så tangentborden kommer vara obrukbara när man öppnar kartongen.....

Hur kunde de ta fram en sån "extrem design" på vinklar, har aldrig skådat något liknande!???

Gillar namnet, det får mig att tänka på Joe Labero.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schrimp:

Äger du ett Tesoro Lobera Supreme redan..?

Och har du ens läst hela artikeln?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Och har du ens läst hela artikeln?

Svara inte med en motfråga, det är låg nivå.

Sen ursäktar jag för att det lät väl drygt sist jag skrev.

Samtidigt - jag missar kanske information kring vart det står om kvalitéten och klassen på tangentbordet i sig. "Motsvarande funktionalitet" står det, och vilka brytare. Resten är nog lite svårt att veta än, även för dig. Eller?

Och ja, jag hade läst artikeln. Och har läst, igen.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Avstängd

Fulare design och marknadsföring har jag inte sett på längre.

Totalt smaklöst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Corsair..? Gör inte de bara plastiga headset och tangentbord med aluminiumram? Mycket smidigt! Ducky gör riktigt bra tangentbord däremot!

Jämfört med Tesoro är Corsair gudalika jävla toppbyggen. Men jag håller med, har haft 2 trasiga corsair t-bord.
Släpper ducky med RGB så köper jag såklart det.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jag hade gärna köpt ett Filco med mediaknappar och usb-hub på vänstersidan! Det lär inte hända dock. Mediaknappar är totalt nödvändigt.

Det finns bra alternativ till MX-tangentbord ifrån Filco ifrån andra tillverkare som tex Ducky och CM Storm (lite lägre kvalitet än Ducky/Filco, men deras TK/TKL är riktigt bra för halva priset).Tyvärr inte med inbyggd USB-hub (kan se att det är smidigt), men däremot med media tangenter (volym, transportkontroll) på Fn.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Discokungen
Skrivet av martinot:

Det finns bra alternativ till MX-tangentbord ifrån Filco ifrån andra tillverkare som tex Ducky och CM Storm (lite lägre kvalitet än Ducky/Filco, men deras TK/TKL är riktigt bra för halva priset).Tyvärr inte med inbyggd USB-hub (kan se att det är smidigt), men däremot med media tangenter (volym, transportkontroll) på Fn.

mvh,
martin

Behöver inte USB på sidan dock! Eller bakgrundsbelysning. Hittar inget Filco med mediaknappar.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld