DirectX 12 till både Windows och Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Okej.. Tänkte bara.. för att jag sitter på 2st 580.. Är det stor skillnad på prestandan kanske man får ta och skaffa sig nya kort helt enkelt!

Eller så blir du kanske tvungen att tweaka ini filer som i DX9 till DX10.

Nej dom som påstår att det är hårdvaru reglerat har lyssnat på tok för mycket på propaganda. Nu om DX12 verkligen är "closer to the metal" så bör det ligga hur dom har bestämt att skriva det hela. Om dom inte vill stödja "gammal" hårdvara så kommer det inte funka men att det inte "vore" möjligt är inget annat än ren bullshit. Finns inget att diskutera. Allt är upp till DX och Grafikkorts leverantörerna ingen magisk Enhörning som springer fritt i nästa uppsättning av grafikkort.

Ps. Om Inte annat så blir det bara ytterligare en DX version som utvecklarna knappt kollar på om inte MS av någon idiotisk anledning sätter på makten och endast stödjer DX12 till XBO och slutar acceptera äldre versioner.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Den där vart riktigt jävla dålig faktiskt.

Men ändå lite småskön

Onödigt vetande nästan på pyttemjuk-temat

De som jobbar på Microsoft i USA kallar sig själva Microsofties. De som jobbar på ms i Sverige kallar sig MicroSoftare (dom försvenskar med engelska....)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rildiz:

Eller så blir du kanske tvungen att tweaka ini filer som i DX9 till DX10.

Nej dom som påstår att det är hårdvaru reglerat har lyssnat på tok för mycket på propaganda. Nu om DX12 verkligen är "closer to the metal" så bör det ligga hur dom har bestämt att skriva det hela. Om dom inte vill stödja "gammal" hårdvara så kommer det inte funka men att det inte "vore" möjligt är inget annat än ren bullshit. Finns inget att diskutera. Allt är upp till DX och Grafikkorts leverantörerna ingen magisk Enhörning som springer fritt i nästa uppsättning av grafikkort.

Ps. Om Inte annat så blir det bara ytterligare en DX version som utvecklarna knappt kollar på om inte MS av någon idiotisk anledning sätter på makten och endast stödjer DX12 till XBO och slutar acceptera äldre versioner.

Är väl snarare bekymmret att microsoft bygger ett enhetlligt operativsystem, med inbakat allting & inte som i Linux/Unix där processer är ganska självständiga
som vi har bekymmret ,med att dx kan kännas långt ifrån hårdvaran.
Medan på X-box så är OS närmare pga att det är mindre, skrivet närmare.
Finns fördelar med båda angreppsättet gissar jag.
Tycker fortfarande att det verkar som att dom flesta utvecklare använder DX. Sen att vi alla önskar att vi får dx till alla OS det är något helt annat.
Men som jag fattat artikeln så kommer DX12 både till Windows & X-box.
Om det blir snyggare grafik i spelen så spelar det inte mig någon roll om det är MS, Open GL eller annat under huven bara det är något som för fram utvecklingen för pc spelandet, då blir iallafall jag nöjd.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk

DX12 till PS4 då? Hade vart awsome! Fast det kommer la senare kanske?

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tec_Nonsens:

DX12 till PS4 då? Hade vart awsome! Fast det kommer la senare kanske?

Klart utvecklarna hade blivit glada, och jag hade för mig att jag hört att PS4 skulle bli directx "kompatibel" för enkelhetens skulle, vilket inte stämde.

Men ärligt talat, PFFFFHAAHAHAHAHAHAHAHAHAH!

Det är som insatta alltid säger, det är bara api:er. Men visst directx11 visade sig vara ett bättre api än många väntat sig, bitvis bättre än opengl skulle jag tro. Jag stödjer dock inte directx överhuvudtaget. (om jag nu inte skulle köpa ms produkter eller använda bing kanske. So far so good)

Den som säger att något med directx är "awesome" vet kanske inte vad han snackar om, för i praktiken spelar det ingen roll (undantaget att dx11 iofs var lite mer optimerat, stödde tesselation etc) Opengl kan implementera samma features och dessutom göra dem tillgängliga för andra operativsystem, för att inte tala om äldre windows som inte stödjer directx12.
Gäller inte det vista och 7:an nu? Jag har för mig att dx12 inte kommer till nåt äldre än win8.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Har de tjuvkikat på AMD-mantle eller är det bara ett samamnträffande att båda valt att jobba nära hårdvaran? Eller det kanske bara är så att nya grafikkortsarkitekturer möjliggjort att man kan det

Ett lågnivå alternativ har funnits på Xbox långt innan någon ens visste vad Mantle var. Det är bara det att det inte funnits på PC, och Mantle var ett initiativ till ett API där detta var möjligt på både konsoll och PC. AMD vann ju upphandlingen av att bygga grafikkretsarna till nästa generations konsoller och detta går ju lite hand i hand med det; utvecklarna får ett API de först kan testa på PC och sedan (utan lika stor uppoffring som förr) porta över.

På detta vinner AMD popularitet, särskilt bland småglin som tror att börsnoterade gigantbolag gör saker av snällhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Opengl kan implementera samma features och dessutom göra dem tillgängliga för andra operativsystem, för att inte tala om äldre windows som inte stödjer directx12.

På pappret är det så, och det låter ju bra - men verkligheten är en annan. Det är inte en slump att de flesta spelmotorer kör OpenGL på Linux och Direct3D på Windows istället för OpenGL på båda; det är helt enkelt inte så lätt att få samma resultat med OpenGL på Windows och Linux samtidigt förutom i de mest triviella exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Sen att vi alla önskar att vi får dx till alla OS det är något helt annat.

Stort problem enligt mig.

Skrivet av Ase:

Om det blir snyggare grafik i spelen så spelar det inte mig någon roll om det är MS, Open GL eller annat under huven bara det är något som för fram utvecklingen för pc spelandet, då blir iallafall jag nöjd.

Men det är ju det som är ett problem. Väldigt många vill sprida ut sig över alla olika plattformar. DX finns bara till två plattformar. Genast där så skapas det ett farthinder. Nu så borde jag inte lägga all skit på MS, jag försöker verkligen att inte göra det, men i min mening så är dom ett par riktiga bovar som stått i vägen för PC utvecklingen, på spelfronten, dom senaste 8+ åren. 3DLabs är förvisso riktigt stora bovar med inom OpenGL världen som inte kunde ta tillvara på, under den tiden, OpenGLs riktiga övertag och MS med en massa pengar kunde sprida "lögner" men jag är utanför mitt eget argument.

Det finns en fin liten API som fungerar ganska bra på 2 plattformar(kanske 3 vet inte hur Windows Phone är) sen finns det en annan som gång på gång bevisat att dom legat före den andra APIn som fungerar på alla plattformar. Ja, jag är inte ett geni men även jag kan se problemet i det hela.

PS. Ja jag är nog en aning för hård mot MS, dom är ett företag. Deras agenda är att tjäna pengar men jag måste inte gilla dom för det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Emil.St:

Kanske inte har släpps någon info än om detta men hur tror ni att tillgången till DX 12 kommer bli, alltså om det kommer kräva ett nytt kort,OS eller bara en uppdatering?!

DX12 kommer med största sannolikhet kräva en uppdatering av OS och hårdvara.

Skrivet av MarkSix:

Handlar tråden om DX12 eller om hur bra AMD är?

Det enda utesluter inte det andra.

Skrivet av CGI:

Gör DX12 det möjligt att köra 1080p/60fps på Xbone..? Den som lever får veta.

Knappast troligt. Om DX12 (som jag gissar) tar mycket från X1s API så kommer inte X1 få en FPS mer utan PC kommer att få ett betydligt effektivare API att använda sig av. Begränsningen sitter i hårdvaran hos X1 och konsolen har redan ett API som faktiskt trycker ut så mycket kräm det bara kan från hårdvaran.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Curik:

På pappret är det så, och det låter ju bra - men verkligheten är en annan. Det är inte en slump att de flesta spelmotorer kör OpenGL på Linux och Direct3D på Windows istället för OpenGL på båda; det är helt enkelt inte så lätt att få samma resultat med OpenGL på Windows och Linux samtidigt förutom i de mest triviella exempel.

Anledningen att spel kör på OpenGL på Linux är därför att det inte finns något annat alternativ. Att de kör Direct3D på Windows är därför att alla spel/spelmotororer för PC utvecklas endast med Windows i åtanke och D3D är standardvalet där.

Anledningen till att D3D är standardvalet på Windows kan man ju fundera på, men tittar man bakåt i tiden så var stödet för OGL ganska varierande (har alltid varit OK på nVidia men typiskt inte alls lika bra hos andra tillverkare). Med tiden så har alla hjälpmedel, både de kommersiella och in-house-lösningarna, blivit väldigt D3D centrerade vilket helt enkelt gör det enklare (==billigare) att utveckla för D3D. Idag skulle man ju kunna tänka sig att OGL borde interessera allt fler med tanke på hur populärt iOS och Android blivit, där gäller ju OpenGL ES i båda fallen.

Finns ju några exempel där OGL stödet bakporterats till Windows för spel där man efter release även fixat stöd till Linux och/eller OSX. I de fall jag känner till så har OGL varianten fungerat lika bra på Windows som på Linux/OSX och typiskt har man fått samma eller något högre FPS (givet ett grafikkort med vettiga OGL-drivare) även på Windows.

Ett exemplet är Left4Dead där Linux-versionen definitivt hade högre FPS än Windows, men där visade sig att OGL-versionen på Windows var 10-15% snabbare än D3D-versionen, något som förvånande Valve då de lagt lågt mer tid på att optimera D3D än OGL. Ett annat exempel är Unreal-serien.

Själva renderingskoden kommer vara identisk på alla plattformar när man kör OGL. Det som skiljer är initiering av upplösning, färgdjup etc, men det är ju inget man behöver optimera och det är en väldigt liten del av jobbet. Däremot så kommer det ändå bli per-OS-jobb då avläsning av mus/tangentbord (på ett sätt lämpligt för spel), ljud m.m kommer behöva skrivas per OS.

Android/iOS är för övrigt ett bra exempel på att spel enkelt kan skrivas för båda plattformarna tack vare att de använder samma 3D-API. Tyvärr tillåter inte Microsoft OpenGL i spel som ska läggas upp i deras Marketplace, men undrar om de inte kommer vara tvungna att ändra på det.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rildiz:

Stort problem enligt mig.

Men det är ju det som är ett problem. Väldigt många vill sprida ut sig över alla olika plattformar. DX finns bara till två plattformar. Genast där så skapas det ett farthinder. Nu så borde jag inte lägga all skit på MS, jag försöker verkligen att inte göra det, men i min mening så är dom ett par riktiga bovar som stått i vägen för PC utvecklingen, på spelfronten, dom senaste 8+ åren. 3DLabs är förvisso riktigt stora bovar med inom OpenGL världen som inte kunde ta tillvara på, under den tiden, OpenGLs riktiga övertag och MS med en massa pengar kunde sprida "lögner" men jag är utanför mitt eget argument.

Det finns en fin liten API som fungerar ganska bra på 2 plattformar(kanske 3 vet inte hur Windows Phone är) sen finns det en annan som gång på gång bevisat att dom legat före den andra APIn som fungerar på alla plattformar. Ja, jag är inte ett geni men även jag kan se problemet i det hela.

PS. Ja jag är nog en aning för hård mot MS, dom är ett företag. Deras agenda är att tjäna pengar men jag måste inte gilla dom för det.

Lite hård?
Visst är inte bra med ett företag som äger en hel bransch (mer eller mindre) Men samtidigt så brukar PC världen vara ganska snabba på att anamma nya tekniker. (finns fall där det motsatta även blivit resultat)
Tror själv snarare att konkurrenter inte lyckats göra ett tillräckligt lockande alternativ bra verktyg/funktioner (eller tillräckligt bra för att vara mer lockande)
Dessutom tycker jag windows varit ganska duktiga att driva på utvecklingen för pc spelandet, med sina DX genom åren.
Fast man hade ju kunnat önska sig att dom sista 10 åren varit lite mer fokus på PC istället för dessa konsoller. (Som fyller sin funktion för barn & slöspelande framför soffan) Nvidia har alltid haft bra stöd för Open GL andra inte lika bra, sen så får du väl bråka på spelutvecklarna inte MS att dom använder DX & inte Open GL.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Lite hård?
Visst är inte bra med ett företag som äger en hel bransch (mer eller mindre) Men samtidigt så brukar PC världen vara ganska snabba på att anamma nya tekniker. (finns fall där det motsatta även blivit resultat)
Tror själv snarare att konkurrenter inte lyckats göra ett tillräckligt lockande alternativ bra verktyg/funktioner (eller tillräckligt bra för att vara mer lockande)
Dessutom tycker jag windows varit ganska duktiga att driva på utvecklingen för pc spelandet, med sina DX genom åren.
Fast man hade ju kunnat önska sig att dom sista 10 åren varit lite mer fokus på PC istället för dessa konsoller. (Som fyller sin funktion för barn & slöspelande framför soffan) Nvidia har alltid haft bra stöd för Open GL andra inte lika bra, sen så får du väl bråka på spelutvecklarna inte MS att dom använder DX & inte Open GL.

Oh ja, vi ska inte skoja, OpenGL är riktigt lätt, men mycket fel har begåtts där. Själv så tror jag det är en rejäl blandning utav FUD kampanjer, vägran att stödja OpenGL på 360(som faktiskt var standard spelenheten under bra många år) och som jag skrev innan, 3DLabs, dundertabbe efter dundertabbe

Men iaf kanske begår ett faux pas här men jag lägger in ett litet inlägg jag skrev här om dagen angående MS och deras drive för spelmarknaden på PC. Detta är mer en historisk redovisning mer än en annan attack men den tjänar "mitt" syfte.

Liten Historia om Windows och PC spel då det ser ut som majoriteten bara tänker spel när dom hör DX istället för produktivitets program.

2005 - MS: Vi bryr oss verkligen om PC spelarna, kolla in VIsta, "Tray and PLay"
MS lanserar Vista med 0 utav det MS hade lovat och precis som majoriteten av nya leksaker så suger Vista något otroligt.

2006 - MS: Jo vi kommer stödja spel, det är viktigt
MS annonserar Games for Windows Live(GFWL) och berättar hur otroligt bra det kommer bli och hur vi alla ska vara glada för detta är Messias själv som kommit ner i Omniform för att frälsa oss. Vi vet alla hur det gick, inte ens jag vill bli tagen så hårt i baken oavsett hur full o pilsk man är.

2007 - MS lanserar ÄNTLIGEN GFWL
Dom vill ha 600kr per år för det, men hej, vi ska få tillgång till massvis av bra spel genom det, Shadowrun med cross play och Gear of Wars! Vad var det vi betalade för? Shovelware som inte funkar, kraschar och har världens sämsta uppdaterings sekvens, om man fick det att uppdatera.
Strax efter detta så tar Windows bort Ensamble eftersom dom går i en ny riktning. Men ingen fara MS älskar fortfarande oss PC gamers.

2008 - MS: PC gaming är helt ok
MS säger att dom kollat på olika diagram och shit och dom ser hur mycket pengar PC gaming omsätter vartenda år. Så här var det öppna brevet till oss om hur mycket dom ÄLSKAR PC gaming, bevis? KOlla här! Dom älskar oss så mycket att dom tog bort penga kravet för GFWL. Om inte detta är ett tecken på hur mycket dom älskar oss så finns det ingen kärlek!

2008 - MS: PC spel är inte dött!
MS tillhandahåller en uppdatering till GFWL som ska fixa alla problem vi haft! ÄNTLIGEN! Japp, ni gissa rätt, det är ytterligare en lögn men hej! Vi fick ett nytt skin till GFWL så nu ser det inte så fult ut när det inte funkar!

2009 - MS: PC spelandet är fortfarande en prioritet för oss.
Mer tomma lovord. Ingen annan än den mest efterblivna MS entusiasten tror dom.

2010 - MS: Vi ska köra stenhårt på PCn, ni ska få spel, allt ska funka
Uppdatering till GFWL igen, det enda bra med denna iteration är att den faktiskt avinstallerar spel av sig själv! Man behöver inte ens ta bort skiten själv den gör det helt random utan player input! Snacka om AI före sin tid, även den insåg att den var skit och försökte ta bort sig själv.

2010 - MS: Lanserar Games for Windows Marketplace
Herrejäklar! Windows lanserar en rival till Steam! Allt funkar! Inga problem! Inga problem alls! Kolla in dessa 3 anonyma journalister som intygar att detta är bättre än Steam!

Folk spekulerar om det inte var vaktmästaren och hans tränade råttor som kodade det hela när det släpps.

Dold text

2010 - MS: Windows 8 ska omdefiniera PC gaming!
Dom påminner oss om ett gammalt löfte att PC spelandet dom lovat att stödja äntligen kommer ske! Please be Excited....Löftet kom 2006

2012 - MS: Vi ska inte ta bort GFWL.
Dom lovar att dom fortfarande tänker på oss PC spelare, dom säger att GFWL fortfarande är bästa sättet att spela PC spel med! Deras klient är fortfarande ett träsk av skit och den som får det att funka ses som en lögnare eller så vill alla att hen köper en lott till dom för ingen dödlig kan besitta sådan tur.

Det var ungefär här många av oss helt blatant erkände att vi crackade våra GFWL spel som vi köpt lagligt för skiten vägrade funka annars.

Dold text

2013 - MS: Vi ska ta bort GFWL
Äntligen tänker folket, 2 sekunder senare. Vänta? Vad händer med våra spel som fortfarande har GFWL som krav?
MS: rabblerabble
Publishers Tystnad eller så tar dom faktiskt bort GFWL kraven
Valve En massa spel med GFWL krav har försvunnit från deras Storefront. Går fortfarande att ladda ner genom deras servrar men väldigt många är borttagna.

2013 - MS: Dom lovar first party games till PC
Vi lovar! Vi stödjer PC spelandet!

Ta er tid att läsa igenom detta är ni vänliga så kanske ni förstår varför många av oss anser att allt MS gör för "PC spelare" är inget annat än en stor lögn. Gör detsamma om det är en ny version av Windows med nya DX, gör detsamma om dom LOVAR något. Detta kopplat med mitt tidigare inlägg gör det, iaf för mig, att det går bara inte att lita på dom.

Enda sorgliga i det hela, när MS äntligen skjutit sig själv en gång för mycket, är hur många människor som kommer bli arbetslösa.

EDIT: Jag bör också påpeka DX9 till DX10. Dom fina Photoshop bilderna som påvisade skillnaderna? Faktum att man kunde tweaka .ini filer så fungerade alla "DX10 Specifika" sakerna i DX9 med? Sen att den senaste DX versionen har äntligen fått DX att bli lika kvickt som OpenGL(jag är inte helt hundra men det låter så på dom som vet bättre än mig). Nej MS är för stora och har för mycket inflytande för att det ska vara bra för oss längst ner i kedjan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rildiz:

Oh ja, vi ska inte skoja, OpenGL är riktigt lätt, men mycket fel har begåtts där. Själv så tror jag det är en rejäl blandning utav FUD kampanjer, vägran att stödja OpenGL på 360(som faktiskt var standard spelenheten under bra många år) och som jag skrev innan, 3DLabs, dundertabbe efter dundertabbe

Men iaf kanske begår ett faux pas här men jag lägger in ett litet inlägg jag skrev här om dagen angående MS och deras drive för spelmarknaden på PC. Detta är mer en historisk redovisning mer än en annan attack men den tjänar "mitt" syfte.

Liten Historia om Windows och PC spel då det ser ut som majoriteten bara tänker spel när dom hör DX istället för produktivitets program.

2005 - MS: Vi bryr oss verkligen om PC spelarna, kolla in VIsta, "Tray and PLay"
MS lanserar Vista med 0 utav det MS hade lovat och precis som majoriteten av nya leksaker så suger Vista något otroligt.

2006 - MS: Jo vi kommer stödja spel, det är viktigt
MS annonserar Games for Windows Live(GFWL) och berättar hur otroligt bra det kommer bli och hur vi alla ska vara glada för detta är Messias själv som kommit ner i Omniform för att frälsa oss. Vi vet alla hur det gick, inte ens jag vill bli tagen så hårt i baken oavsett hur full o pilsk man är.

2007 - MS lanserar ÄNTLIGEN GFWL
Dom vill ha 600kr per år för det, men hej, vi ska få tillgång till massvis av bra spel genom det, Shadowrun med cross play och Gear of Wars! Vad var det vi betalade för? Shovelware som inte funkar, kraschar och har världens sämsta uppdaterings sekvens, om man fick det att uppdatera.
Strax efter detta så tar Windows bort Ensamble eftersom dom går i en ny riktning. Men ingen fara MS älskar fortfarande oss PC gamers.

2008 - MS: PC gaming är helt ok
MS säger att dom kollat på olika diagram och shit och dom ser hur mycket pengar PC gaming omsätter vartenda år. Så här var det öppna brevet till oss om hur mycket dom ÄLSKAR PC gaming, bevis? KOlla här! Dom älskar oss så mycket att dom tog bort penga kravet för GFWL. Om inte detta är ett tecken på hur mycket dom älskar oss så finns det ingen kärlek!

2008 - MS: PC spel är inte dött!
MS tillhandahåller en uppdatering till GFWL som ska fixa alla problem vi haft! ÄNTLIGEN! Japp, ni gissa rätt, det är ytterligare en lögn men hej! Vi fick ett nytt skin till GFWL så nu ser det inte så fult ut när det inte funkar!

2009 - MS: PC spelandet är fortfarande en prioritet för oss.
Mer tomma lovord. Ingen annan än den mest efterblivna MS entusiasten tror dom.

2010 - MS: Vi ska köra stenhårt på PCn, ni ska få spel, allt ska funka
Uppdatering till GFWL igen, det enda bra med denna iteration är att den faktiskt avinstallerar spel av sig själv! Man behöver inte ens ta bort skiten själv den gör det helt random utan player input! Snacka om AI före sin tid, även den insåg att den var skit och försökte ta bort sig själv.

2010 - MS: Lanserar Games for Windows Marketplace
Herrejäklar! Windows lanserar en rival till Steam! Allt funkar! Inga problem! Inga problem alls! Kolla in dessa 3 anonyma journalister som intygar att detta är bättre än Steam!

Folk spekulerar om det inte var vaktmästaren och hans tränade råttor som kodade det hela när det släpps.

Dold text

2010 - MS: Windows 8 ska omdefiniera PC gaming!
Dom påminner oss om ett gammalt löfte att PC spelandet dom lovat att stödja äntligen kommer ske! Please be Excited....Löftet kom 2006

2012 - MS: Vi ska inte ta bort GFWL.
Dom lovar att dom fortfarande tänker på oss PC spelare, dom säger att GFWL fortfarande är bästa sättet att spela PC spel med! Deras klient är fortfarande ett träsk av skit och den som får det att funka ses som en lögnare eller så vill alla att hen köper en lott till dom för ingen dödlig kan besitta sådan tur.

Det var ungefär här många av oss helt blatant erkände att vi crackade våra GFWL spel som vi köpt lagligt för skiten vägrade funka annars.

Dold text

2013 - MS: Vi ska ta bort GFWL
Äntligen tänker folket, 2 sekunder senare. Vänta? Vad händer med våra spel som fortfarande har GFWL som krav?
MS: rabblerabble
Publishers Tystnad eller så tar dom faktiskt bort GFWL kraven
Valve En massa spel med GFWL krav har försvunnit från deras Storefront. Går fortfarande att ladda ner genom deras servrar men väldigt många är borttagna.

2013 - MS: Dom lovar first party games till PC
Vi lovar! Vi stödjer PC spelandet!

Ta er tid att läsa igenom detta är ni vänliga så kanske ni förstår varför många av oss anser att allt MS gör för "PC spelare" är inget annat än en stor lögn. Gör detsamma om det är en ny version av Windows med nya DX, gör detsamma om dom LOVAR något. Detta kopplat med mitt tidigare inlägg gör det, iaf för mig, att det går bara inte att lita på dom.

Enda sorgliga i det hela, när MS äntligen skjutit sig själv en gång för mycket, är hur många människor som kommer bli arbetslösa.

EDIT: Jag bör också påpeka DX9 till DX10. Dom fina Photoshop bilderna som påvisade skillnaderna? Faktum att man kunde tweaka .ini filer så fungerade alla "DX10 Specifika" sakerna i DX9 med? Sen att den senaste DX versionen har äntligen fått DX att bli lika kvickt som OpenGL(jag är inte helt hundra men det låter så på dom som vet bättre än mig). Nej MS är för stora och har för mycket inflytande för att det ska vara bra för oss längst ner i kedjan.

Jag är själv lika sur på att pc marknaden stagnerat (fokus på konsoller & annat mobilt fjoll)
Sen att MS inte alltid leverarat, men dom har levererat mer än sina konkurrenter, Apple, Linux, OSV.
MS är fortfarande = PC spel Skulle gärna gått över till Linux själv men än så länge så är windows bättre.
Håller med om att det är synd att DX inte funkar (påstås funka) med äldre win versioner.
Men hur som hellst så tycker jag det är positivt att det kommer en DX 12 hoppas fortfarande på bättre hårdvara ny teknik men vi får väl se.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ase:

Jag är själv lika sur på att pc marknaden stagnerat (fokus på konsoller & annat mobilt fjoll)
Sen att MS inte alltid leverarat, men dom har levererat mer än sina konkurrenter, Apple, Linux, OSV.
MS är fortfarande = PC spel Skulle gärna gått över till Linux själv men än så länge så är windows bättre.
Håller med om att det är synd att DX inte funkar (påstås funka) med äldre win versioner.
Men hur som hellst så tycker jag det är positivt att det kommer en DX 12 hoppas fortfarande på bättre hårdvara ny teknik men vi får väl se.

De må de ha gjort men det gör knappast Microsofts brutna löften och likgiltighet mindre patetisk. Som personen skrev ovan har man i över 8 år lovat att de allt ska starta på ny kula och fokusera på "gaming scenen" men gång på gång på gång har de inte levererat. Detta gör att man börjar bli extremt skeptisk till vad Microsoft faktiskt kommer att leverera..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds