Permalänk
Medlem

Tips slutet gamingheadset / lurar plus mic?

Tjenare!

Jag undrar lite om det är någon här som skulle kunna rekommendera mig ett slutet gamingheadset alternativt ett par schyssta lurar och en mic.

Min budget är väl egentligen runt 1500, eventuellt snäppet mer, och det ska användas till TS, mumle, skype och såklart gaming.

Nu sitter jag på ett par Sennheiser pc360, men de börjar bli väldigt slitna och jag får många klagomål riktade mot mig>.<

Jag gillar att de inte sitter på själva öronen, utan helt runt dem, så man inte får ont efter längre stunder.
Om de är slutna hade det verkligen vart gött, men om ni har ett jättebra förslag kan öppna också fungera!

Tacksam för svar!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

PC360 är inga dåliga lurar om det just är micken som sjunger på sin sista visa så kan du ersätta den med en AntLion ModMic.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog göra som Tobblish skriver, jag skulle bara köpa en ny mic eller så skulle jag titta över den som sitter fast. För du har ju ett par fina lurar.

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

PC360 är inga dåliga lurar om det just är micken som sjunger på sin sista visa så kan du ersätta den med en AntLion ModMic.

Skrivet av Miinan:

Jag skulle nog göra som Tobblish skriver, jag skulle bara köpa en ny mic eller så skulle jag titta över den som sitter fast. För du har ju ett par fina lurar.

Ja det kanske vore en ide att köra modmic, dock så har volymkontrollen till lurarna börjat glappa, så att ljudet ibland bara låter i höger öra.

Går det att åtgärda på något vis måntro?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddy:

Ja det kanske vore en ide att köra modmic, dock så har volymkontrollen till lurarna börjat glappa, så att ljudet ibland bara låter i höger öra.

Går det att åtgärda på något vis måntro?

Om du har garantin kvar så är det bara att kontakta Sennheiser

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Plantronics Rig. Bra ljud, bra mic och sköna att ha på sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Om du har garantin kvar så är det bara att kontakta Sennheiser

Du ska ha 2års garanti på dessa så hoppas du är inom det

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem

Alltid svårt att rekommendera hörlurar till någon eftersom så mycket är på personliga preferenser, själv gillar jag Beyerdynamic DT770 Pro till musik och spel, en sluten lur som sitter runt öronen. Kombinera det med en modmic så kommer du knappast få några klagomål på hur din mick låter.

Beyerdynamic DT 770 Pro 80Ohm

AntLion ModMic 2.3

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Om du har garantin kvar så är det bara att kontakta Sennheiser

Skrivet av Miinan:

Du ska ha 2års garanti på dessa så hoppas du är inom det

Desvärre, annars hade det såklart vart det mest optimala. Volymkontrollen började glappa efter ca 2.5 år och nu är då även micen kass, efter typ 3 år. Men man får väl skylla sig själv, jag har inte direkt vart varsam med dem!

Skrivet av Spektra:

Alltid svårt att rekommendera hörlurar till någon eftersom så mycket är på personliga preferenser, själv gillar jag Beyerdynamic DT770 Pro till musik och spel, en sluten lur som sitter runt öronen. Kombinera det med en modmic så kommer du knappast få några klagomål på hur din mick låter.

Beyerdynamic DT 770 Pro 80Ohm

AntLion ModMic 2.3

Hur funkar det med att driva dessa lurar? Kör du dem direkt från datorn? Pallar den det? Jag har inte plats i min budget för att införskaffa mig en förstärkare, men det kanske funkar ändå?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddy:

Hur funkar det med att driva dessa lurar? Kör du dem direkt från datorn? Pallar den det? Jag har inte plats i min budget för att införskaffa mig en förstärkare, men det kanske funkar ändå?

Fråga vad ska du ha lurarna till ??
Spela ?
Skype?
Musik ?

Är det spel så finns det ett gäng fina lurar, och som någon rekommenderade så Plantronics gör bra headsets, själv sitter jag med ett par enkla Q-pad lurar som till spel funkar kanon.

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miinan:

Fråga vad ska du ha lurarna till ??
Spela ?
Skype?
Musik ?

Är det spel så finns det ett gäng fina lurar, och som någon rekommenderade så Plantronics gör bra headsets, själv sitter jag med ett par enkla Q-pad lurar som till spel funkar kanon.

Jo, som jag skrev i första posten är det mest Skype och gaming, såklart kommer det även bli lite musik och en eller annan film.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem

QPAD QH-90 är otroligt sköna. Har dem själv, det ända som var dåligt med dem är att mikrofonen ibland tar upp det som hörs i hörlurarna. Dock har det bara hänt en gång och det försvann snabbt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: ASUS Z87-A ATX CPU:Intel Core i7 4770K 4.4 GHz GPU:ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCUII TOP Ram: Kingston 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz HyperX SSD:Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB Kylning: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: DEFINE R4 Black Pearl PSU:be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze