GTX 780 Ti. Gpu värden rätt? presterar mitt kort som det ska?

Permalänk
Medlem

GTX 780 Ti. Gpu värden rätt? presterar mitt kort som det ska?

Hej ursäkta för en luddig titel.

Jag äger ett Asus nvidia gtx 780 Ti Direct CuII.
Jag har problem med att det kan hacka pytte lite (framförallt i CoD ghost när man siktar in eller vänder sig om snabbt).
Jag har också stött på att väggar och golv i vissa spel och flimra lite.

När jag läser av värdena på Asus GPU tweak/monitor så får jag dessa värden under spelande(ca).

GPU temp: ca 35-65 grader.
GPU usage: 98-100%

sedan har jag ingen aning om vilka fler siffror som kan vara relevanta av er. (jag har 3d mark 11 om ni behöver uppgifter därifrån).

Vad skall ett sånt här kort kunna prestera och vad kan isåfall vara fel?

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk

Ja, ge oss prestanda i siffror. Eg 3dmark(11)

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av imagine9:

Hej ursäkta för en luddig titel.

Jag äger ett Asus nvidia gtx 780 Ti Direct CuII.
Jag har problem med att det kan hacka pytte lite (framförallt i CoD ghost när man siktar in eller vänder sig om snabbt).
Jag har också stött på att väggar och golv i vissa spel och flimra lite.

När jag läser av värdena på Asus GPU tweak/monitor så får jag dessa värden under spelande(ca).

GPU temp: ca 35-65 grader.
GPU usage: 98-100%

sedan har jag ingen aning om vilka fler siffror som kan vara relevanta av er. (jag har 3d mark 11 om ni behöver uppgifter därifrån).

Vad skall ett sånt här kort kunna prestera och vad kan isåfall vara fel?

Har du testat överklocka din CPU något?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Värdena är bra.

hacka "pytte" och "filmra" kan ha så många felorsaker att det inte ens är lönt för någon att börja gissa.

1: Klocka CPU över 3.5 ghz
2: mät FPS
3: Ge oss 3D Mark siffrorna

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av imagine9:

Hej ursäkta för en luddig titel.

Jag äger ett Asus nvidia gtx 780 Ti Direct CuII.
Jag har problem med att det kan hacka pytte lite (framförallt i CoD ghost när man siktar in eller vänder sig om snabbt).
Jag har också stött på att väggar och golv i vissa spel och flimra lite.

När jag läser av värdena på Asus GPU tweak/monitor så får jag dessa värden under spelande(ca).

GPU temp: ca 35-65 grader.
GPU usage: 98-100%

sedan har jag ingen aning om vilka fler siffror som kan vara relevanta av er. (jag har 3d mark 11 om ni behöver uppgifter därifrån).

Vad skall ett sånt här kort kunna prestera och vad kan isåfall vara fel?

Gpu temp och load är kanon bra för kortet. Just i ghost kan jag förstå att det är lite halvkast pga det är en konsolport , flimmer kan jag med uppleva i många spel

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChineseBoy:

Ja, ge oss prestanda i siffror. Eg 3dmark(11)

Skrivet av Jalle64:

Har du testat överklocka din CPU något?

Skrivet av Mithras:

Värdena är bra.

hacka "pytte" och "filmra" kan ha så många felorsaker att det inte ens är lönt för någon att börja gissa.

1: Klocka CPU över 3.5 ghz
2: mät FPS
3: Ge oss 3D Mark siffrorna

Skrivet av Hijacker:

Gpu temp och load är kanon bra för kortet. Just i ghost kan jag förstå att det är lite halvkast pga det är en konsolport , flimmer kan jag med uppleva i många spel

Tack för alla svar.

Jag har inte vågat klocka för att jag inte vet hur man gör. Sedan så köpte jag såpas bra saker för att slippa behöva klocka det första jag gör och för att sakerna skall behålla sin livslängd. (tänker jag fel? isåfall varför )

Angående 3d mark så kommer sakerna här.
(Jag körde extreme för high end pc:s och detta va mitt resultat)

GRAPHICS CARD
Graphics Card - NVIDIA GeForce GTX 780 Ti
Vendor - Asustek Computer
Memory - 3 072 MB
Core clock - 954 MHz
Memory bus clock - 1 750 MHz
Driver version - 9.18.13.3523
Driver status - Not FM Approved

PROCESSOR
Processor - Intel Core i7-4770K
Reported stock core clock - 3 500 MHz
Maximum turbo core clock - 3 800 MHz
Physical / logical processors - 1/8
# of cores - 4
Package - LGA1150
Manufacturing process - 22 nm
TDP - 84 W

GENERAL
Operating system - 64-bit Windows 8.1 (6.3.9600)
Motherboard - MSI Z87-G45 GAMING (MS-7821)
Memory - 8 192 MB
Module 1 - 4 096 MB Kingston DDR3 @ 800 MHz
Module 2 - 4 096 MB Kingston DDR3 @ 800 MHz
Hard drive model - 120 GB Samsung SSD 840 EVO 120GB

Overall rating = 5324 poäng, better then 60% of all results.

FPS:en ligger ca
BF4 - ultra all the way = ca 60-140 fps.
andra spel maxar jag oftast. de tunga spelen som tex metro kan vara lite hackigt när jag kör 3d.
Lägsta jag kommit är runt 40pfs minns dock inte vad jag gjorde

Om någon här skulle vilja hjälpa mig med en försiktig överklockning så får ni gärna göra detta. (jag kontaktade inet ang felen. de ville ta in kortet för en test. skall jag göra detta? ) Samt en sista fråga. När jag fick mitt modekort så var plastfästet för pci express port nr 1 borta. (jag märkte detta försent och inet tror det är jag som orsakat det). Då mitt grafikkort sitter i pci express port 2 kan det skada kortet om nu någon av kontakterna i pcie port 1 nuddar varandra?

Tack så oerhört mycket för hjälpen på förhand. . Hoppas detta var informationen ni behövde. mvh mig

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk

Men ligger du på runt 100%gpu användning så borde du inte behöva klocka prollen:p
Dina ryck har inte med gpuboost 2.0 att göra?
Vad ligger du på för freqvenser under game?

Permalänk
Medlem
Skrivet av imagine9:

Hej ursäkta för en luddig titel.

Jag äger ett Asus nvidia gtx 780 Ti Direct CuII.
Jag har problem med att det kan hacka pytte lite (framförallt i CoD ghost när man siktar in eller vänder sig om snabbt).
Jag har också stött på att väggar och golv i vissa spel och flimra lite.

När jag läser av värdena på Asus GPU tweak/monitor så får jag dessa värden under spelande(ca).

GPU temp: ca 35-65 grader.
GPU usage: 98-100%

sedan har jag ingen aning om vilka fler siffror som kan vara relevanta av er. (jag har 3d mark 11 om ni behöver uppgifter därifrån).

Vad skall ett sånt här kort kunna prestera och vad kan isåfall vara fel?

Mina 770:s blev inte heller uppskattade av Ghost. Memory usage låg på ca 4GB på en 1080p monitor och det var stuttering hela tiden så jag antar att spelet är allmänt kasst gjort för pc tyvärr... Såg även en video där en snubbe med sitt Titan upplevde samma problem. Så du är inte ensam iallafall :/

Edit: Vet dock inte vad som orsaker dina andra problem tyvärr, men senaste drivrutiner kan hjälpa om du inte redan har det.

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusAlb:

Men ligger du på runt 100%gpu användning så borde du inte behöva klocka prollen:p
Dina ryck har inte med gpuboost 2.0 att göra?
Vad ligger du på för freqvenser under game?

Skrivet av Emil.St:

Mina 770:s blev inte heller uppskattade av Ghost. Memory usage låg på ca 4GB på en 1080p monitor och det var stuttering hela tiden så jag antar att spelet är allmänt kasst gjort för pc tyvärr... Såg även en video där en snubbe med sitt Titan upplevde samma problem. Så du är inte ensam iallafall :/

Edit: Vet dock inte vad som orsaker dina andra problem tyvärr, men senaste drivrutiner kan hjälpa om du inte redan har det.

RasmusAlb
Vad menar du med gpuboost 2.0?
Jag har en 144HZ skärm och kör en dvi-d kabel mellan datorn och skärmen. i spelen med inställningen 120 eller 144 när det går.

Emil.St
Okey :/ jag hade en livechatt och återkommande mail i 2 veckor med activision ang just det. de hittade inte några fel och hans slutgiltiga gissning var absurd. Han skickade över ärendet till deras "tekniker/programmerare" för en vidare koll.
Å andra sidan var det ingen större förlust då ghost i sig inte längre har kvar "CoD" känslan. lite väl stora maps och att de förenklade/försämrade interfacet va bara tragiskt. men jaja Bo2 ftw

Tack för svaren och tack på förhand

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk
Skrivet av imagine9:

RasmusAlb
Vad menar du med gpuboost 2.0?

http://www.sweclockers.com/nyhet/16567-nvidia-introducerar-ge...

Där finns lite att läsa, annars är det bara att googla:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil.St:

Mina 770:s blev inte heller uppskattade av Ghost. Memory usage låg på ca 4GB på en 1080p monitor och det var stuttering hela tiden så jag antar att spelet är allmänt kasst gjort för pc tyvärr... Såg även en video där en snubbe med sitt Titan upplevde samma problem. Så du är inte ensam iallafall :/

Edit: Vet dock inte vad som orsaker dina andra problem tyvärr, men senaste drivrutiner kan hjälpa om du inte redan har det.

Singleplayer maxade ut allt minne som fanns på mina två Titan då jag körde SLI...Så bra spel så sett är det inte (1920x1080 144Hz skärm)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Singleplayer maxade ut allt minne som fanns på mina två Titan då jag körde SLI...Så bra spel så sett är det inte (1920x1080 144Hz skärm)

WoW jag kommer bara upp i ca 3.6 Gb med 4k på testrange... Men är det inte bra att det utnyttjar så mycket som möjligt eller?

Edit: HAHAHA trodde jag var i en tråd om BF4 men men

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Skrivet av Emil.St:

WoW jag kommer bara upp i ca 3.6 Gb med 4k på testrange... Men är det inte bra att det utnyttjar så mycket som möjligt eller?

Det är ju givetvis minnesläckor eller liknande, Och nej det är inte bra

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Det är ju givetvis minnesläckor eller liknande, Och nej det är inte bra

Mm det finns väl inget spel i dagsläget som faktiskt "ska" ta upp hela 6GB på 1080p. Man lär sig något nytt varje dag tack

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil.St:

WoW jag kommer bara upp i ca 3.6 Gb med 4k på testrange... Men är det inte bra att det utnyttjar så mycket som möjligt eller?

Jepp, allt maxat men så tungdrivet eller snyggt är inte ghosts =P

Med mitt fd 780 Ti så kom jag upp i 2.8 när jag nästan maxade Crysis 3 (typ AA8 istället för AA16)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Jepp, allt maxat men så tungdrivet eller snyggt är inte ghosts =P

Med mitt fd 780 Ti så kom jag upp i 2.8 när jag nästan maxade Crysis 3 (typ AA8 istället för AA16)

Och det ser ju en hel del bättre ut än ghosts, även när man har hört att 770:s inte skall klara av 4gb med sin bus...

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Medlem

nu har jag nog prövat allt som går. summa summarum är: 780 ti ÄR ETT SKITKORT.

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av imagine9:

nu har jag nog prövat allt som går. summa summarum är: 780 ti ÄR ETT SKITKORT.

Gör ett 3dmark firestrike test, kör på originala inställningarna och posta in dom.. Jag fick 13.9k graphic score med mitt 780ti, så att det är ett skit kort kan du tro att det är.. men det presterar bra mycket bättre än ett 970 och inte långt ifrån ett 980, presterar bättre än 980 som är stock, med bra marginal men klockar du 980 så drar den iväg, dock inte så mycket som man tror.

http://www.3dmark.com/fs/3367435

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av noobonur:

Gör ett 3dmark firestrike test, kör på originala inställningarna och posta in dom.. Jag fick 13.9k graphic score med mitt 780ti, så att det är ett skit kort kan du tro att det är.. men det presterar bra mycket bättre än ett 970 och inte långt ifrån ett 980, presterar bättre än 980 som är stock, med bra marginal men klockar du 980 så drar den iväg, dock inte så mycket som man tror.

http://www.3dmark.com/fs/3367435

Eh nej det presterar inte bättre än ett stock GTX980 och inte mycket bättre än ett GTX970 i 1080P.

http://www.sweclockers.com/recension/19976-gigabyte-geforce-g...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Eh nej det presterar inte bättre än ett stock GTX980 och inte mycket bättre än ett GTX970 i 1080P.

http://www.sweclockers.com/recension/19976-gigabyte-geforce-g...

Sorry menade att ett klockat 780 ti är bättre än ett stock 980 och jo, jag hade evga sc 970 som klockade som fan.. lämnade tillbaka den, den blir utklassad utav mitt 780 ti i både spel och benchmarks, fick 49k graphic score med 970 på vantage medans jag fick 60k med 780ti, fick mycket högre i alla andra tester och även i spel så som t.ex far cry 4 m.m.. GTX 970 är ett grymt kort för pengarna men det är inte i klass med 780 Ti

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim