Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Juicis:

Håller med, 7.0.6 verkar riktigt buggig... känns som det kommer en uppdatering till snart

Det funkar dock helt normalt nu utan jailbreak så jag misstänker jailbreaken, och jag har även provat att jailbreaka igen och köra utan några tweaks osv alls men det blir fortfarande problem med batteriet

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av SimpanDirr:

Någon som har en gameboy color emulator alternativt advance som fungerar till iOS7?

Gå in och ladda ner via telefonen.
http://gba4iosapp.com/

Chassi: Fractal Design Node 304 | MB: Gigabyte GA-H97N-WIFI | CPU: Intel Core i5-4670 + be quiet! Pure Rock
GPU: ASUS GTX 760 DirectCU Mini | RAM: Corsair Vengeance LP 8 GB | PSU: be quiet! L8 430W CM
SSD: Corsair Force 3 120 GB | HDD: 2 x WD Green 2 TB + 2 x WD Green 1 TB | OS: Windows 10 Pro 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av mtntwg:

Gå in och ladda ner via telefonen.
http://gba4iosapp.com/

Tackar! Jobbigt med datumproblemet bara

Surf/gaming: HP Omen 17" - i7 7700HQ - 16Gb - 256Gb Pcie SSD - Gtx1060
Soffgaming: Nintendo Switch
Ringa: Galaxy S9

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Hephox:

Det funkar dock helt normalt nu utan jailbreak så jag misstänker jailbreaken, och jag har även provat att jailbreaka igen och köra utan några tweaks osv alls men det blir fortfarande problem med batteriet

Ja jag antar att du har rätt, har som sagt 4:an så den börjar bli allmänt seg överlag.... dags för en uppgradering oavsett.

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Juicis:

Ja jag antar att du har rätt, har som sagt 4:an så den börjar bli allmänt seg överlag.... dags för en uppgradering oavsett.

Om du är villig att vänta så kan du ju alltid se hur den nya s5:an osv blir (om du nu vill byta ifrån ios)

Asus gtx 760 oc 2gb vram
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Hephox:

Om du är villig att vänta så kan du ju alltid se hur den nya s5:an osv blir (om du nu vill byta ifrån ios)

Ja jag väntar tills allt intressant är släppt, S5:an, nya HTC one och ev. iphone6... får helt enkelt bita ihop

William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Juicis:

Ja jag väntar tills allt intressant är släppt, S5:an, nya HTC one och ev. iphone6... får helt enkelt bita ihop

Hahah fan vad det dreglar i munnen nu när man ser alla dessa nya mobiler men min 5:a får nog hänga med i 2-3 år till

Asus gtx 760 oc 2gb vram
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Hephox:

Hahah fan vad det dreglar i munnen nu när man ser alla dessa nya mobiler men min 5:a får nog hänga med i 2-3 år till

ja det är rätt sjukt faktiskt, man tycker att det inte har hänt någonting på ett par år som har motiverat en till att byta.... sen känns det som att alla kommer på en gång.
Tycker HTC känns rätt intressant.

William G. McAdoo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Juicis:

ja det är rätt sjukt faktiskt, man tycker att det inte har hänt någonting på ett par år som har motiverat en till att byta.... sen känns det som att alla kommer på en gång.
Tycker HTC känns rätt intressant.

Jag lutar lite mera åt z2:ans håll eftersom sony har fixat nästan allt som var dåligt med z1 men nu kom vi lite offtopic

Asus gtx 760 oc 2gb vram
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010

Någon som provat boxorHD temat till dreamboard? Funkar det bra på ios 7, drar det mycket batteri osv?

Surf/gaming: HP Omen 17" - i7 7700HQ - 16Gb - 256Gb Pcie SSD - Gtx1060
Soffgaming: Nintendo Switch
Ringa: Galaxy S9

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jan 2011

Gick tillbaks till Zanilla2 igen, feels good!

Ikonerna är satta på ungefär 70% opacity, bara för att jag gillar det så.
Om ni undrar över något eller om det är något specifikt ni är sugna på, tveka inte att fråga!

Main: Moderkort: MSI P67A-C45 B3 | CPU: i5 2500k@4.3GHz | GFX: Gigabyte GTX 670 Windforce X3 OC | PSU: Fractal Design Integra R2 650w 80+ Bronze | Minne: 8GB Corsair XMS3 1600MHz@1.65v | CPU kylare: Corsair A50 | Chassi: FD Core 3000
Kringutrustning: Skärm: BenQ G2420HD | Tangentbord: Qpad MK-50 | Mus: I.E 3.0 | Hörlurar: SS Siberia V2 | Högtalare: Creative T10 (Även som hörlurs förstärkare)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Hephox:

Fungerar senaste iOS 7.0.6 dåligt? För jag ska byta min 4s mot en 5a men den är uppdaterad till 7.0.3 OTA så antar att jag måste återställa med iTunes, så då blir det väl 7.0.6 antar jag.. Fungerar inte den bra med jailbreak?

Intel I7 4770K @ Stock Hyper 212 Evo | 16 Gb ram 2400 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb | Asus GTX 980 Strix

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av juniorjesper:

Fungerar senaste iOS 7.0.6 dåligt? För jag ska byta min 4s mot en 5a men den är uppdaterad till 7.0.3 OTA så antar att jag måste återställa med iTunes, så då blir det väl 7.0.6 antar jag.. Fungerar inte den bra med jailbreak?

Verkar skilja från person till person, jag tror det skiljer i vad man väljer att installera på den som kan orsaka det. Jag har två iPhone 5, båda är inte jailbrekade, men båda har IOS 7.0.6 och de funkar fint iaf!

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 920, Antec kühler 620, Asus P6T-Deluxe, Corsair Dominator 6*2GB 1600Mhz, XFX Core Edition 750W, Nvidia GTX 770

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av juniorjesper:

Min 5:a funkar felfritt med 7.0.6, har varken batteriproblem (som många verkar ha) eller annat.

Chassi: Fractal Design Node 304 | MB: Gigabyte GA-H97N-WIFI | CPU: Intel Core i5-4670 + be quiet! Pure Rock
GPU: ASUS GTX 760 DirectCU Mini | RAM: Corsair Vengeance LP 8 GB | PSU: be quiet! L8 430W CM
SSD: Corsair Force 3 120 GB | HDD: 2 x WD Green 2 TB + 2 x WD Green 1 TB | OS: Windows 10 Pro 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av mtntwg:

Min 5:a funkar felfritt med 7.0.6, har varken batteriproblem (som många verkar ha) eller annat.

Skönt att höra
Är din jailbreakad också?

Skickades från m.sweclockers.com

Intel I7 4770K @ Stock Hyper 212 Evo | 16 Gb ram 2400 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb | Asus GTX 980 Strix

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av enzity:

http://i.imgur.com/U6A7rzw.png

http://i.imgur.com/PQmOKyO.png

Om ni undrar över något eller om det är något specifikt ni är sugna på, tveka inte att fråga!

Snyggt! kan du länka wallpaper ? vad är det för batteri och mottagnings ikoner ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Ska få en iPhone 5 i April, tror ni man fortfarande kommer kunna Jailbreaka den då om man återställer med senaste iOS då?
Tänkte om det kommer något nytt innan dess så kanske man är körd..
Så man kanske ska höra av sig till nuvarande ägarn om hen kan göra en backup/återställning och uppdatera till senaste 7.0.6, då den nu har 7.0.3 genom OTA..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av juniorjesper:

Skönt att höra
Är din jailbreakad också?

Yes!

Skrivet av juniorjesper:

Ska få en iPhone 5 i April, tror ni man fortfarande kommer kunna Jailbreaka den då om man återställer med senaste iOS då?
Tänkte om det kommer något nytt innan dess så kanske man är körd..
Så man kanske ska höra av sig till nuvarande ägarn om hen kan göra en backup/återställning och uppdatera till senaste 7.0.6, då den nu har 7.0.3 genom OTA..

Tveksamt, 7.1 sägs komma i mars och antas täppa igen alla jailbreak-hål. Be ägaren att spara SHSH blobs för 7.0.6, dock krångligt om man inte kan något om det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av enzity:

http://i.imgur.com/U6A7rzw.png

http://i.imgur.com/PQmOKyO.png

Hur fick du klockan så? Cydget eller vad är det? Sjukt snyggt iaf!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

iOS 7.1 ute!

Vill du behålla ditt jailbreak? Håll dig borta från att uppdatera

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jan 2011

At it again!

Main: Moderkort: MSI P67A-C45 B3 | CPU: i5 2500k@4.3GHz | GFX: Gigabyte GTX 670 Windforce X3 OC | PSU: Fractal Design Integra R2 650w 80+ Bronze | Minne: 8GB Corsair XMS3 1600MHz@1.65v | CPU kylare: Corsair A50 | Chassi: FD Core 3000
Kringutrustning: Skärm: BenQ G2420HD | Tangentbord: Qpad MK-50 | Mus: I.E 3.0 | Hörlurar: SS Siberia V2 | Högtalare: Creative T10 (Även som hörlurs förstärkare)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Tjenare

Har en iphone 4 7.0.6 jailbreak (Evasion) cydia appen funkar inte längre så tänkte fabriksåterställa men vet inte hur?! Och jailbreaka igen, om man ska göra d genom itunes så vill den ju updatera till 7.1 och vad jag förstått så går det inte att göra d i mobilen pgr jailbreak.

Någon som har nå förslag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tornedalen
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av DuB-Step:

Tjenare

Har en iphone 4 7.0.6 jailbreak (Evasion) cydia appen funkar inte längre så tänkte fabriksåterställa men vet inte hur?! Och jailbreaka igen, om man ska göra d genom itunes så vill den ju updatera till 7.1 och vad jag förstått så går det inte att göra d i mobilen pgr jailbreak.

http://semi-restore.com/

Testa det. Fabriksåterställer men håller jailbreak intakt som jag förstår det.

Main: i7-8700K @ 4.8GHz, ASUS Z370-F, NH-U14S, 16GB 3200MHz, GTX 1080Ti FE, Define C TG, Acer X34P + Dell U3417W, Razer Deathadder Elite, Varmilo VA109M [MX Clear], Beyerdynamic DT770 Pro
UnRAID Server: Ryzen 1700X, 8 GB ECC, ~24 TB (1 Parity disk)
TV-spel: PS4 Pro, Switch, N64, Super NT, Hi-Def NES, m.m.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av lambdan:

http://semi-restore.com/

Testa det. Fabriksåterställer men håller jailbreak intakt som jag förstår det.

Läste om det fast den låter ju som sagt jailbreaket att vara som d är nu och då funkar väl inte cydia appen efter jag fabriksåteställt med hjälp av semi-restore?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tornedalen
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av DuB-Step:

Läste om det fast den låter ju som sagt jailbreaket att vara som d är nu och då funkar väl inte cydia appen efter jag fabriksåteställt med hjälp av semi-restore?

Du kanske har installerat något som gör att cydia inte funkar, vilket skulle göra att Semirestore har potential att fixa det isf

Main: i7-8700K @ 4.8GHz, ASUS Z370-F, NH-U14S, 16GB 3200MHz, GTX 1080Ti FE, Define C TG, Acer X34P + Dell U3417W, Razer Deathadder Elite, Varmilo VA109M [MX Clear], Beyerdynamic DT770 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av lambdan:

Du kanske har installerat något som gör att cydia inte funkar, vilket skulle göra att Semirestore har potential att fixa det isf

Hmm, Måste installera openssh genom cydia hur ska jag göra då? går inte ens att öppna appen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av DuB-Step:

Tjenare

Fungerar det inte med Inställningar>Allmänt>Nollställ>Radera allt innehåll och inst. ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av lambdan:

Jag ladda ner en cydia deb file som ja installera då gick det att gå in i appen iaf var tvungen o ta bort några källor sen så funka det igen.

Skrivet av juniorjesper:

Fungerar det inte med Inställningar>Allmänt>Nollställ>Radera allt innehåll och inst. ?

Det funkar inte om den är jailbroken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tornedalen
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av DuB-Step:

Jag ladda ner en cydia deb file som ja installera då gick det att gå in i appen iaf var tvungen o ta bort några källor sen så funka det igen.

Sorry för sent svar, men kul att det löste sig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Hej ska om ca 2 dagar ge bort min 4s som är Jailbreakad, och undrar om jag kan återställa den fast fortfarande ha kvar nuvarande iOS 7.0.4?