Permalänk
Medlem

OverDrive

Tjenare

Satt och kollade tempen när jag körde Unigine Heaven och kortet (Sapphire 290 Tri-x) höll sig på runt 70c och fläkten puttrade mellan 35-40%
Tyckte detta var helt okey, och bestämde mig för att pröva lite med Overdrive.

Dunkade igång det och maxade på 50% på både Power limit och GPU Clock, detta resulterade i att skärmen blev svart..
Prövade igen med 40, 30, 25, 20, 15% alla dessa resulterade i svart skärm och omstart, drog ner till 10% allt fungerade tills jag starta Unigine och sen kom den svarta skärmen..

Prövade igen med 5% och det fungerade både i windows och i Unigine, prövade att höja till 10% medans jag körde en benchmark, fick massvis med regnbågs-artifakter på hela skärmen och sen blev den svart.

Vet att jag kör med Beta2 drivrutinerna, men lite mer än 5% borde väl OverDrive klara?

Vanlig runda i Unigine resulterar i detta
Unigine Heaven Benchmark 4.0
FPS: 65.8
Score: 1658
Min FPS: 26.6
Max FPS: 137.0

Permalänk
Medlem

Har du inte referenskort är OverDrive absolut inte värt att använda, hellre att du använder ett överklockningsprogram som MSI Afterburner, Asus GPU Tweak, Sapphire Trixx eller EVGA Precision X. Bara att pröva sig fram till en bra egengjord fläktkurva.

Eftersom du har Sapphire är väl Trixx det bästa valet, om du inte flashar BIOS till en annan tillverkare.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Har du inte referenskort är OverDrive absolut inte värt att använda, hellre att du använder ett överklockningsprogram som MSI Afterburner, Asus GPU Tweak, Sapphire Trixx eller EVGA Precision X. Bara att pröva sig fram till en bra egengjord fläktkurva.

Eftersom du har Sapphire är väl Trixx det bästa valet, om du inte flashar BIOS till en annan tillverkare.

Ah, tack!