Epic och Mozilla tar Unreal Engine 4 till webbläsaren

Permalänk
Melding Plague

Epic och Mozilla tar Unreal Engine 4 till webbläsaren

Spel på webben fortsätter att utvecklas i en rasande takt och nu demonstreras hur den senaste generationen av den avancerade spelmotorn Unreal Engine kan användas direkt i webbläsaren.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Sjukt ballt!

Permalänk

asm.js ≈ Awesome Juice?

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Varför vill jag spela via min webbläsare då?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Indeed syfte?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

tänkt detta med cloud lösning och kunna spela på viken dator som helst.

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk

Det här lär ju öppna upp för mer webbläsarspel känns det som. Något som skulle gynna Chrome OS och Firefox OS, inte direkt för de som har bra stationära eller laptops! Men fortfarande coolt att de har möjligheten att åstadkomma något sånt här, tekniken går verkligen framåt!

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Medlem
Skrivet av lxaralex:

tänkt detta med cloud lösning och kunna spela på viken dator som helst.

Eller SmartTV då de flesta sådana har en webbläsare

Den största fördelen för utvecklare är ju att man kan vara cross-plattform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Varför vill jag spela via min webbläsare då?

Skrivet av MauseRR:

Indeed syfte?

Skickades från m.sweclockers.com

Vet ni hur många spel de finns, tex:

http://www.miniclip.com/games/en/

Skulle kunna höja nivån endel på spelen! Tex, hayday, alla dessa "små" skitspel, skaparna, dom drar in $$$.
Så finns de efterfrågan klart detta är en superbra sak för spelutvecklare!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Varför vill jag spela via min webbläsare då?

För att kunna spela på en Chrome book såklart

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

asm.js ≈ Awesome Juice?

Mer information på : http://asmjs.org/faq.html

Citat:

Q. Is asm.js a new language?
A. No, it's just (a subset of) JavaScript. An asm.js program will behave identically whether it is run in an existing JavaScript engine or an ahead-of-time (AOT) compiling engine that recognizes and optimizes asm.js—except for speed, of course!

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Äntligen, har väntat på detta länge nu har vi snart Farmville i FPS med upphottad grafik!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ska testa detta så fort jag hittat all info för att få igång det.

Verkar så coolt.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av trickysaer:

Äntligen, har väntat på detta länge nu har vi snart Farmville i FPS med upphottad grafik!

Jag förstår att du är sarkastisk, men varför skulle Farmville bli ett skjutspel helt plötsligt?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag förstår att du är sarkastisk, men varför skulle Farmville bli ett skjutspel helt plötsligt?

Ptja, känns som att allt blir det förr eller senare, typ Garden Warfare

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Det är imponerande, men samtidigt så känns det som något utanför mitt användningsområde. Men snyggare webb-spel är ju alltid välkommet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Varför vill jag spela via min webbläsare då?

Korskompatibilitet, t ex spela på chromebook som nån sa.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Ser lungt fram emot detta! Blir nog en hel del tuffare saker på alla de där gamesiterna man satt och surfade på som liten.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Det hela handlar mer än om spel fast sådant har inte artikeln ens tagit upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Ptja, känns som att allt blir det förr eller senare, typ Garden Warfare

Farmville: Garden Warfare xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Farmville: Garden Modern Warfare xD

;P

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Odinmoneky = asm.js
https://wiki.mozilla.org/Javascript:SpiderMonkey:OdinMonkey
https://blog.mozilla.org/luke/2013/03/21/asm-js-in-firefox-ni...

Google använder även vissa funktioner från asm.js projektet eftersom projektet bygger på öppen källkod, samt MSIE kan också ta del av det fast med MSIE är det en gåta om MSIE ens vill undersöka potentialen i det hela. Som sagt ASM.JS är även en motsvarighet mot Google:S NativeClient projekt.