Permalänk
Medlem

Ny mus

Hej, jag söker efter en gaming mus(fps spel) som är ganska stor, likt qpad 5k, fast mer hållbar. Jag har haft 3 stycken qpad 5k och alla tre har gått sönder snabbt.
Jag tänkte på denna, men den finns inte på Webhallen.
Så vet ni om någon stor mus som qpad 5k så skriv gärna

Permalänk

Ditt problem är inte speciellt ovanligt, alla vill ha stora möss men inga tillverkas..... Han inte ge dig ett alternativ på rak arm.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Hej jag letar också efter ny mus. Kolla min nyligen skapade tråd så kanske du hittar lite tips där inne också!
Själv funderar jag på deathadder 2013 eller Rival. Letar också en något större modell, var inne på qpad 5k förut men efter att ha läst att dem pajat för dig så känns det ganska uteslutet.

mvh

Permalänk
Medlem

Du kanske borde ta en titt på denna?

https://www.komplett.se/roccat-kone-xtd-max-customization/763...

Inte riktigt lika bred, men ser ganska stor ut på pappret i alla fall

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem

Func Ms3-2 är rätt rejäl.
Sen finns det ju Razer Ouroboros och r.a.t. serien som går att förvandla hejvilt.

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk
Medlem

Sen har du ju Mionix Naos serien av möss. De är relativt stora och sköna. Kolla in dem.

Permalänk
Medlem

Rival är riktigt stor.

Permalänk
Medlem

Func MS3 är riktigt stor, funkar helt ok.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av didde31:

Du kanske borde ta en titt på denna?

https://www.komplett.se/roccat-kone-xtd-max-customization/763...

Inte riktigt lika bred, men ser ganska stor ut på pappret i alla fall

Måste flika in att jag gått igenom 2 ROCCAT KONE+ möss och själva funktionen och formen är strålande men, efter ca 1 år började den ena musen uppföra sig konstigt och jag fick installera om drivrutinen gång på gång. Sedan började den andra göra likadant. Jag hade en hemma och en på jobbet. Tyvärr väntade jag för länge med att gå till affären med mössen så garantin han löpa ut. Felet visade sig vara själva sladden där båda mössen drabbats av kabelbrott. Detta pga att ROCCAT använder ett ganska hårt gummi i sina sladdar vilket medför att dessa knäcks med tiden och börjar glappa. Jag tror tyvärr att ROCCAT kör med samma sladd fortfarande så jag kan inte rekommendera dessa.

Hade du inte redan gått igenom QPAD hade jag rekommenderat den du har då en kompis till mig är mycket nöjd även om han på fyllan kastat musen och slagit den i bordet 100 ggr så att ena tumknappen kärvade. Det löste jag dock åt honom med lite glidmedel

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

Denna ser intressant ut, dock har flera reviews jag sett, sagt att plasten är dålig:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/178096-m...

Jag vill ha en mus som har stöd för lillfingret och ringfingret, som qpad 5k har och ikari till viss del.

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Ditt problem är inte speciellt ovanligt, alla vill ha stora möss men inga tillverkas..... Han inte ge dig ett alternativ på rak arm.

Skrivet av L.gun:

Hej jag letar också efter ny mus. Kolla min nyligen skapade tråd så kanske du hittar lite tips där inne också!
Själv funderar jag på deathadder 2013 eller Rival. Letar också en något större modell, var inne på qpad 5k förut men efter att ha läst att dem pajat för dig så känns det ganska uteslutet.

mvh

Skrivet av didde31:

Du kanske borde ta en titt på denna?

https://www.komplett.se/roccat-kone-xtd-max-customization/763...

Inte riktigt lika bred, men ser ganska stor ut på pappret i alla fall

Den ser intressant ut, ska kolla lite reviews om det. Det ser inte ut som att den har något stöd för ring och lillfingret odck.

Skrivet av lenlye:

Func Ms3-2 är rätt rejäl.
Sen finns det ju Razer Ouroboros och r.a.t. serien som går att förvandla hejvilt.

Hittar endast som trådlös hos webhallen? :/

Skrivet av Skonky:

Sen har du ju Mionix Naos serien av möss. De är relativt stora och sköna. Kolla in dem.

kollar just nu på Mionix Naos 7000 Gaming Mouse, ser ut som qpad 5k. Verkar mycket bra, ska kolla lite på de andra och kanske köper jag en sådan

Permalänk
Medlem

Steelseries Rival köpte jag, riktigt nöjd! Ligger som en smäck i handen, lite ovant ibörjan men när man vant sig så vill jag ej ha någon annan (:

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Busan1:

Hej, jag söker efter en gaming mus(fps spel) som är ganska stor, likt qpad 5k, fast mer hållbar. Jag har haft 3 stycken qpad 5k och alla tre har gått sönder snabbt.
Jag tänkte på denna, men den finns inte på Webhallen.
Så vet ni om någon stor mus som qpad 5k så skriv gärna

Rival är lika stor som en MX518 om det är i den storleken du söker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Sen har du ju Mionix Naos serien av möss. De är relativt stora och sköna. Kolla in dem.

Beställde Mionix Naos 8200 och Ensis 320 musmattan till! Det såg sanslöst bra ut! tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Busan1:

Hej, jag söker efter en gaming mus(fps spel) som är ganska stor, likt qpad 5k, fast mer hållbar. Jag har haft 3 stycken qpad 5k och alla tre har gått sönder snabbt.
Jag tänkte på denna, men den finns inte på Webhallen.
Så vet ni om någon stor mus som qpad 5k så skriv gärna

Har själv ägt en 5K sen lanseringen och du har haft 3stycken. Vad gör du med dina möss

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Har själv ägt en 5K sen lanseringen och du har haft 3stycken. Vad gör du med dina möss

Jag brukar inget våld med dem, på en av dem så pillade jag upp höger musknapp, du vet att den går att trycka upp av någon anledning, jag gjorde det så mycket att tillslut gick den av. Nästa mus så började den hacka, när jag rörde musen åt sidan så hoppade muspekaren upp och ner på skärmen. Den tredje minns jag inte vad som hände med. Just nu har jag en Ikari som börjat unpluggas i princip hela tiden när jag spelar. Det händer inte för att jag drar musen snabbt åt ett håll utan det kan hända när jag bara rör musen lite. Då hörs ljudet att den har unpluggats i Windows och en sekund senare fungerar det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av didde31:

Du kanske borde ta en titt på denna?

https://www.komplett.se/roccat-kone-xtd-max-customization/763...

Inte riktigt lika bred, men ser ganska stor ut på pappret i alla fall

Jag har Roccat kone pure dvs. vanliga versionen, den är då inte speciellt stor men ändå bra passform.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1498461

Permalänk
Medlem
Skrivet av Busan1:

Jag brukar inget våld med dem, på en av dem så pillade jag upp höger musknapp, du vet att den går att trycka upp av någon anledning, jag gjorde det så mycket att tillslut gick den av. Nästa mus så började den hacka, när jag rörde musen åt sidan så hoppade muspekaren upp och ner på skärmen. Den tredje minns jag inte vad som hände med. Just nu har jag en Ikari som börjat unpluggas i princip hela tiden när jag spelar. Det händer inte för att jag drar musen snabbt åt ett håll utan det kan hända när jag bara rör musen lite. Då hörs ljudet att den har unpluggats i Windows och en sekund senare fungerar det igen.

Jag har för mig att Mionix Naos 8200 har ett likvärdigt grepp som 5K.
Jag önskar dig lycka till med din/dina möss i framtiden

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Rival är lika stor som en MX518 om det är i den storleken du söker.

Jag har både en Rival och en 518 och Rivalen är mycket större, så känns det i alla fall i handen. Den är mycket högre också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Jag har både en Rival och en 518 och Rivalen är mycket större, så känns det i alla fall i handen. Den är mycket högre också.

Dold text

Kan så vara men upplever att det är lika stora personligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Busan1:

Beställde Mionix Naos 8200 och Ensis 320 musmattan till! Det såg sanslöst bra ut! tack för tipset!

Du får gärna återkomma när du testat musen lite, skulle gärna vilja veta hur håller sig viktmässigt gentemot 5k'n, som jag tycker är alldeles för lätt

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyPakt:

Måste flika in att jag gått igenom 2 ROCCAT KONE+ möss och själva funktionen och formen är strålande men, efter ca 1 år började den ena musen uppföra sig konstigt och jag fick installera om drivrutinen gång på gång. Sedan började den andra göra likadant. Jag hade en hemma och en på jobbet. Tyvärr väntade jag för länge med att gå till affären med mössen så garantin han löpa ut. Felet visade sig vara själva sladden där båda mössen drabbats av kabelbrott. Detta pga att ROCCAT använder ett ganska hårt gummi i sina sladdar vilket medför att dessa knäcks med tiden och börjar glappa. Jag tror tyvärr att ROCCAT kör med samma sladd fortfarande så jag kan inte rekommendera dessa.

Hade du inte redan gått igenom QPAD hade jag rekommenderat den du har då en kompis till mig är mycket nöjd även om han på fyllan kastat musen och slagit den i bordet 100 ggr så att ena tumknappen kärvade. Det löste jag dock åt honom med lite glidmedel

Det var ju synd att de använder så pass hårt gummi, annars ser de ju ut som grymma möss!

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk

Får man föreslå en Razermus eller blir jag portad då?

Den i sign

Dold text
Permalänk

Lyckades att få tag i denna nu när dom säljer ut dem :

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-spel-gaming/pc-ga...

stor o grymt härlig till ett bra pris.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y