Permalänk
Medlem

Varför har min scroll-knapp slutat fungera?

Hej,

Igår slutade min scroll-knapp (alltså knappen man kan trycka på genom att trycka på scroll-hjulet) att sluta fungera. Jag satt och spela Arma 3 och allt var som vanligt, sen slutade det fungera.

Testade att installera lite windows update som låg sedan några dagar tillbaka (dock inga drivrutiner). Sen omstart.
Den fungerar alltså inte ens i Chrome där jag annars kunnat ha den för att scrolla på sidor och öppna länkar i nya flikar.

Kollat drivrutinerna, ingen skillnad, gamla HID från Windows från 2006. Musen är plug and play enligt tillverkaren. Det är en Nexus (Stop the noice) som i övrigt fungerar fint.

Kan alltså: Scrolla, använda alla övriga knappar men ej nyttja "scroll-klicken".

Hur gör jag?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Den kan ju vara trasig, inte helt ovanligt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Ren gissning, men den kaaaan vara trasig.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Låter som trasig. Reklamation kanske? Hur gammal är den?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Den är mindre än två år gammal. Har tydligen garanti kvar enligt kvittot och produktinformationen som finns hos andra återförsäljare. Dock har produkten utgått från Inet's sortiment varför garantitid inte nämns i deras produktinformation. Men garantin ställs väl från tillverkare och inte ÅF?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Den är mindre än två år gammal. Har tydligen garanti kvar enligt kvittot och produktinformationen som finns hos andra återförsäljare. Dock har produkten utgått från Inet's sortiment varför garantitid inte nämns i deras produktinformation. Men garantin ställs väl från tillverkare och inte ÅF?

Man kontaktar ÅF för garantiärenden.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.