Permalänk
Medlem

gpu knaster ?

Knastrande ljud från cpu eller grafikkort ? Det är inga fläktar eller diskar. Men det är cpu eller gpu svårt att avgöra

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk

Är det inte från pumpen i vattenkylningen då.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Kan väl inte vara så svårt att avgöra var det kommer från ifall du lyssnar med hjälp av typ en papperstratt?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Det kan vara vattenkylningspumpen. Prova att koppla ur strömmen till den i några sekunder.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Kan väl inte vara så svårt att avgöra var det kommer från ifall du lyssnar med hjälp av typ en papperstratt?

Det var grafikkortet undra vrf de knastrar ?

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Det var grafikkortet undra vrf de knastrar ?

Kan vara något slags coilwhine.
Skulle väl även kunna vara skit i något fläktlager.

"Knastra" är en ganska bred definition, så ganska svårt att veta vad det är utan att ha hört det!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Skulle chansa på coilwhine.

Permalänk
Medlem

Svårt att avgöra när man inte hör ljudet men du kanske har samma problem som mig att fläktbladen skrapar i.

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Permalänk
Avstängd

jag har samma med fläktbladen på mitt kort men har även kollat datorer som knastarat där det varit så enkelt att strömkontakten till agget sitter i lite dåligt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Kan vara något slags coilwhine.
Skulle väl även kunna vara skit i något fläktlager.

"Knastra" är en ganska bred definition, så ganska svårt att veta vad det är utan att ha hört det!

låter precis som en gamal sata disk som jobbar o nej inge fläkter det sa jag ju. har kollat.

Visa signatur

Ny dator på G