Permalänk

Min hackade hotmail

Alltså jag vet inte vart jag ska skriva det inlägg men nu är det så att min hotmail som jag har registrerat alla mina spel och grejer på har nu blivit hackad. Det står att någon annan använder mitt konto när jag försöker logga in, jag har försökt att komma ihåg så mycket som möjligt i det dära fråge formuläret men de litar inte på mig att det är mitt konto+ den typ "säkerthetemailen" som man skriver in när man skapar kontot är också hackat (det var min mammas) och jag har försökt att få tillbaka det också men hon kommer ej ihåg någonting för att den är cirka 5 år gammal. Min fråga är då om det finns någonting annat jag kan göra?
Mvh Elias.

Permalänk

Grabbar jag fick tillbaka den! en admin kan nu låsa tråden

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av sundman98:

Grabbar jag fick tillbaka den! en admin kan nu låsa tråden

Trådar låses sällan på SweC. Detta är väl kanske en väldigt ointressant tråd att fortsätta en diskussion på dock. Du kan ju radera tråden helt själv genom att välja redigera på översta posten.

Om du har problem med säkerhet så rekommenderar jag tex KeePass som är en gratis lösenordshanterare. Man kan även notera alla svar man har skrivit på tex säkerhetsfrågor

Lägg detta i Din dropbox/skydrive/usb-sticka så har du bra säkerhet. Personligen avstår jag från alla Cloud-service:ar då det är sämre säkerhet där än vad jag själv kan åstadkomma själv.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

2 konton hackade? Det är dags att du och din mamma gör något åt säkerheten.

Man kan börja med att leta efter virus, trojaner osv men jag skulle inte lita på era datorer oavsett hur sökningen går. Säkrast att ändå ta bort och installera om allt innan ni får mer problem.

Efter det skulle jag ändra alla lösenord ni har och uppdatera säkerthets mailen/info osv. Ta en bild eller skriv ned på nått ställe (text dokument) ifalll ni glömmer bort till nästa gång ni får problem. Viktigt att datorerna är säkrad först för att minska risken att de får tag på era nya.

Permalänk
Skrivet av panpo98:

2 konton hackade? Det är dags att du och din mamma gör något åt säkerheten.

Man kan börja med att leta efter virus, trojaner osv men jag skulle inte lita på era datorer oavsett hur sökningen går. Säkrast att ändå ta bort och installera om allt innan ni får mer problem.

Efter det skulle jag ändra alla lösenord ni har och uppdatera säkerthets mailen/info osv. Ta en bild eller skriv ned på nått ställe (text dokument) ifalll ni glömmer bort till nästa gång ni får problem. Viktigt att datorerna är säkrad först för att minska risken att de får tag på era nya.

..och skaffa Lastpass! 12 USD om året som är väl använda.

Permalänk
Medlem

En bra ide kan ju vara att berätta hur du gjorde....?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lämpliga åtgärder för att förbättra säkerheten så att Microsoft-kontot inte hackas så lätt: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/outlook/hacked-acc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Trådar låses sällan på SweC. Detta är väl kanske en väldigt ointressant tråd att fortsätta en diskussion på dock. Du kan ju radera tråden helt själv genom att välja redigera på översta posten.

Om du har problem med säkerhet så rekommenderar jag tex KeePass som är en gratis lösenordshanterare. Man kan även notera alla svar man har skrivit på tex säkerhetsfrågor

Lägg detta i Din dropbox/skydrive/usb-sticka så har du bra säkerhet. Personligen avstår jag från alla Cloud-service:ar då det är sämre säkerhet där än vad jag själv kan åstadkomma själv.

Hur säkra är program som KeePass egentligen? Att lagra allt på samma ställe låter riktigt osäkert.

Visa signatur

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfis:

Hur säkra är program som KeePass egentligen? Att lagra allt på samma ställe låter riktigt osäkert.

Sålänge som du har ett starkt master password är det lugnt

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Alfis:

Hur säkra är program som KeePass egentligen? Att lagra allt på samma ställe låter riktigt osäkert.

Kan inte svara för KeePass men Steve Gibson..en säkerhets guru går igenom Last Pass här: http://youtu.be/r9Q_anb7pwg?t=52m47s samt en allmän genomgång av lösenord säkerhet. Långt men intressant. Såg denna och därefter har jag kört lastpass och det rockar. Får du svar på din fråga oxå!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Alfis:

Hur säkra är program som KeePass egentligen? Att lagra allt på samma ställe låter riktigt osäkert.

Skrivet av morxy49:

Sålänge som du har ett starkt master password är det lugnt

Instämmer. Sitter man på ett 8-teckens lösen på sin KeePass så är man inte så säker för brute-force. Men krypteringen är ju bra som det är. Man kan ju även köra en KeyFile.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin