Permalänk
Medlem

Problem med mikrofon, qpad qh-90

Hejsan!

Min mikrofon funkar av någon anledning inte. Kan se att headsetet är inkopplat men när jag pratar så får datorn inga signaler. Den gröna mätaren rör sig inte. Den rör sig endast när jag trycker på mute knappen. Bad min kompis ta med sig micen hem till sig för att testa den, endast micen då han också har ett qh-90. För honom funka den.

Har testa att installera drivrutiner för ljudkortet samt grejat en hel del med inställningarna men har inte fått bot på problemet.

Permalänk
Medlem

Vad kör du för operativsystem, w7 eller 8 ?

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Vad kör du för operativsystem, w7 eller 8 ?

/Homer_S

Windows 8

Permalänk
Medlem

Kör du med "förlängaren" där du kan höja o sänka ljudet ?? i så fall prova koppla in headsetet utan den och om det funkar, min mute knapp var helt knäpp och pang så funka den.
Men om det inte är den sladden så är det ju troligt att din ingång i headsetet är knas.

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miinan:

Kör du med "förlängaren" där du kan höja o sänka ljudet ?? i så fall prova koppla in headsetet utan den och om det funkar, min mute knapp var helt knäpp och pang så funka den.
Men om det inte är den sladden så är det ju troligt att din ingång i headsetet är knas.

Det har jag gjort. Förmodligen är det något med headsetet som är fel. Ska skicka en felanmälan till inet.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bra att du skickade hem micen till din kompis för att testa, men det vore ännu bättre om ni gjorde tvärtom. Om ni testar hans mic i din dator kan du utesluta både hård- och mjukvarufel på din sida! Eller har du haft mic inkopplad i din dator tidigare som fungerat?

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, men jag har siberia v2, funkar bra i andra datorer men gröna mätaren rör sig inte i min dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det är bra att du skickade hem micen till din kompis för att testa, men det vore ännu bättre om ni gjorde tvärtom. Om ni testar hans mic i din dator kan du utesluta både hård- och mjukvarufel på din sida! Eller har du haft mic inkopplad i din dator tidigare som fungerat?

Testade hela headsetet i hans dator också, det fungerade inte då heller så något fel med headsetet måste det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Jag har samma problem, men jag har siberia v2, funkar bra i andra datorer men gröna mätaren rör sig inte i min dator.

När uppkom ditt problem?

Min mic fungerade perfekt ena dagen, sen använde jag inte den på ett-två dygn och då hade den slutat fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxov:

När uppkom ditt problem?

Min mic fungerade perfekt ena dagen, sen använde jag inte den på ett-två dygn och då hade den slutat fungera.

Det hände för några veckor sen, helt plöstligt en dag så fungerade inte micen, jag har provat olika drivrutiner osv men inget verkar fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Det hände för några veckor sen, helt plöstligt en dag så fungerade inte micen, jag har provat olika drivrutiner osv men inget verkar fungera

Jag har också testat med nya drivrutiner. Konstigt nog så kan jag inte öppna programmet som kommer med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxov:

Jag har också testat med nya drivrutiner. Konstigt nog så kan jag inte öppna programmet som kommer med.

För mig måste det helt klart vara hårdvara relaterat, jag har installerat om windows 8 men det fungerar fortfarande inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

För mig måste det helt klart vara hårdvara relaterat, jag har installerat om windows 8 men det fungerar fortfarande inte.

Har du kollat alla inställningar noga då? Kan ju vara något där som spökar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxov:

Har du kollat alla inställningar noga då? Kan ju vara något där som spökar.

Ja, jag har kontrollerat allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Ja, jag har kontrollerat allt

Med tanke på att ditt headset fungerar i andra datorer så är det väldigt konstigt att det inte fungerar. Vad har du för ljudkort/moderkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxov:

Med tanke på att ditt headset fungerar i andra datorer så är det väldigt konstigt att det inte fungerar. Vad har du för ljudkort/moderkort?

Asrock z77 extreme 4, förmodligen är det fel på ljudkortet.

Permalänk
Medlem

Gick till Inet idag och reklamerade. Fick ett nytt headset på direkten