Hjälp med val av grafikkort

Permalänk
Inaktiv

Hjälp med val av grafikkort

Hej!

Har haft Nvidia i alla år men är sugen på att testa amd nu så jag tänkte fråga vilket kort ur R9 serien som är bäst.
Har ju sätt folk skriver om black screens mm.

Har ett Gigabyte gtx 680 nu.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Hej!

Har haft Nvidia i alla år men är sugen på att testa amd nu så jag tänkte fråga vilket kort ur R9 serien som är bäst.
Har ju sätt folk skriver om black screens mm.

Har ett Gigabyte gtx 680 nu.

Mvh

Bäst sett till rå prestanda? R9 290X
Bäst sett till prestanda/pris? R9 280X, men vill man lägga lite mer är R9 290 rätt mycket bättre och kostar inte så fasligt mycket mer.

Black screens osv. har jag inte hört något om, ett par 280X med coil whine däremot, men det är inte särskilt många exemplar som verkar ha det.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Om du är ute efter bästa 290 kortet, köp detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2420786

eller bästa 280x kortet : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2266044

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Hej!

Har haft Nvidia i alla år men är sugen på att testa amd nu så jag tänkte fråga vilket kort ur R9 serien som är bäst.
Har ju sätt folk skriver om black screens mm.

Har ett Gigabyte gtx 680 nu.

Mvh

DU tjänar inte mycket prestanda på att uppgradera, bättre att skaffa ett till likadant kort.
Om du tvunget måste ha AMD så är nog 290 ett bra val.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Inaktiv

Kanon, tack för hjälpen

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Hej!

Har haft Nvidia i alla år men är sugen på att testa amd nu så jag tänkte fråga vilket kort ur R9 serien som är bäst.
Har ju sätt folk skriver om black screens mm.

Har ett Gigabyte gtx 680 nu.

Mvh

280X är näst intill samma som 680, så om du inte vill ha ett bättre kort så ska du sikta på det, annars är det ju 290 eller 290x

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Inaktiv

Har nu beställt ett Sapphire Radeon R9 290 Tri-X OC. Se om det är något ös i det

Permalänk
Inaktiv

Lämnade tillbaka kortet då det inte höll längre än 3 dagar, Grafik artefakter/datorn total låser sig.

Provade att installera om allt men felen va kvar.

Vart ett gigabyte gtx 780 rev.2 på cdon 3561Kr med kod så det va ett bra pris tycker jag och kortet går klockrent