Microsoft och Google grusar planer om enheter med dubbla operativsystem

Permalänk
Avstängd

Om jag fick välja en "dual boot" surfplatta/stor mobil för användning som både stationär/mobil enhet.
Skulle Android räcka men de behöver fler USB-portar och framförallt hårdvarutangentbord värd namnet.

Det krävs att tangentbordet som har de speciella tangenterna för Android och möjlighet att koppla mer en ett tillbehör till en Androidenhet åt gången. Nu tas mobil/surfplattans enda USB-port av bildskärmen.

Annars skulle vilken som helst av de Android/ARM-enheter som finns här hemma kunna ersätta en "Wintel"=Intel/AMD dator med Windows, för nästan alla datorjobb som jag kan tänka mig här hemma.
Redan nu är surfplattan en trevligare apparat för spel än Windowsdatorn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Väldigt tråkigt. Jag var lite sugen på att skaffa en hybrid med både windows och android i framtiden.

Samma här...
hade gärna haft en liknande netbook/pc som asus hade EE-pc eller vad de nu hette med bättre prestanda och lite mer ram.
(4gb ram och plats för 2st microsd för upp till 256gb flashminne sedan flera modeller av msata ssd för windows partitionen och kanske en man kan köpa med android endast och 16gb flash för applikationer och annat och ledig msata port för de som kan lite själva ^^

(har för mig att det kommit ut microsd på 128gb ganska nyligen)
Och någon av amd's lilla processorer som de ska släppa snart och som även har fått moderkort till stationära datorer.) 15W till 35W var det väl ?
Hade varit en trevlig liten burk för äldre spel och androidspel som man just nu kör på surfplattan (carmageddon, worms 2 och emulering av några spel också.

Från genesis tiden och snes spel har man några av såklart har man NES också ^^
(nintendo ds funkade knappt på den jag har men funkade gjorde det heh)
Har för närvarande
Surfplatta för 1000 kr liksom acer iconia B1-A71 med någon dualcore 1,2 ghz och 512mb ram lite plastig men duger för det man gör på den :3

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Tycker det va bra, själv undviker jag alla MS produkter så mycket det går.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0b:

Håller med Microsoft och Goole att det inte borde följa med två olika OS till datorer. Det borde inte följa med något OS utan kunden borde vara fri att själv välja att köpa till det OS som kunden vill ha till datorn. Vill kunden ha 2 olika OS så köper kunden två OS.
Operativsystem, precis som andra program ska inte tvingas på kunden.

Det här håller jag med om. Det är ett jäkla otyg att se dator och OS som en enhet. Frågan är om det kommer att fortsätta vara så. Jag menar, Linux verkar onekligen öka sina chanser att bli en spelare att räkna med (jag vet, "year of the Linux" har varit ett stående skämt länge men jag tänker att Chrome kan bana vägen för en fler-OS-marknad igen) men frågan är om det blir så att det kommer att säljas både Windows-datorer och Linux-datorer men att man fortfarande måste få med ett OS eller om tillverkarna kommer att erbjuda OS-fria alternativ.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Haha, Linus är inte lite sur över detta!

http://youtu.be/syYpKaREbQE?t=1h24m42s

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers