Permalänk
Medlem

Byte till sleevade kablar

Hej!
Tänkte byta till sleevade kablar men orkar inte fixa det själv.
Hittade NZXT på inet, någon här som provat och har bilder på det?

Sen har jag några frågor, 24 pin moderkortskabel kör man väl helt enkelt som en förlängning?
Men jag har ett modulärtnätagg så där är det väl bara att byta ut original o stoppa in de nya rakt i nätagget?
Behöver jag 250 eller 450mm på grafikkortskabeln? Jag har ett stort Corsair Obsidian 900D.

Vore fint o få lite bilder också!
mvh

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Hej!
Tänkte byta till sleevade kablar men orkar inte fixa det själv.
Hittade NZXT på inet, någon här som provat och har bilder på det?

Sen har jag några frågor, 24 pin moderkortskabel kör man väl helt enkelt som en förlängning?
Men jag har ett modulärtnätagg så där är det väl bara att byta ut original o stoppa in de nya rakt i nätagget?
Behöver jag 250 eller 450mm på grafikkortskabeln? Jag har ett stort Corsair Obsidian 900D.

Vore fint o få lite bilder också!
mvh

Du måste köra allting som förlängningar förmodligen.
Modulära kontakter i nätagget följer inga standarder.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

NZXT's sleevade kablar på inet är inte utbytes kablar utan förlängningar allihopa
Så du sätter dessa förlängningar mellan dina kablar och uttagen där dom ska sitta
Så nej du kan inte byta ut 24pins kabeln på ditt nätagg mot den

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

NZXT's sleevade kablar på inet är inte utbytes kablar utan förlängningar allihopa
Så du sätter dessa förlängningar mellan dina kablar och uttagen där dom ska sitta
Så nej du kan inte byta ut 24pins kabeln på ditt nätagg mot den

Självklart förstod jag att jag inte kan byta ut 24-pinskabeln den sitter ju fast i nätagget. Men jag tänkte snarare på 6-pins grafikkortskabeln, om det går att stoppa in den direkt i nätagget?

edit: finns det någonstans jag kan köpa färdiga sleevade kablar som jag kan byta ut mot t.ex dom som är modulära?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Självklart förstod jag att jag inte kan byta ut 24-pinskabeln den sitter ju fast i nätagget. Men jag tänkte snarare på 6-pins grafikkortskabeln, om det går att stoppa in den direkt i nätagget?

edit: finns det någonstans jag kan köpa färdiga sleevade kablar som jag kan byta ut mot t.ex dom som är modulära?

http://www.inet.se/kategori/594/tillbehor

Något sånt du menar?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Exakt nå sådant jag menade, tackar!
Verkar dock som att man skulle åka på att köpa förlängning till 24 pins på moderkortet med de där. Så lär ju va simplast att köpa förlängningen o sen försöka hitta enbart 6 pins till grafikkortet löst så man slipper köpa hela paketet. Eller blir de mycket snyggare med hela kittet? Tycker att sata kan man gömma undan bra i svart.

Sen de kablar som sitter på grafikkortet är 2 st 6+2 pins men behöver ju bara 2 st 6 pins, funkar 6 pins som förlängning eller måste de vara 6+2 pins förlängning då? Så fult när båda +2 pinsen sticker ut.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080